Miten kaikkien lapset ovat tosi laihoja?
Mun mielestä mun lapset ovat ihan normaalikokoisia. Vanhin hieman pyöreähkö, kun alkaa tuo vartalo muuttumaan ja kasvamaan.
Muihin lapsiin verrattuna lapseni ovat lihavia. Kaikki järjestään niin laihoja, että melkein kaikilta näkyy luutkin. Miten se on mahdollista? Meillä syödään ihan normaalia kotiruokaa, karkkipäivä kerran viikossa, ei limuja arkisin jne. Ei kaikilla muilla voi olla niin hyvä aineenvaihdunta vai eivätkö he syö koskaan mitään.
Kommentit (44)
yksi mörssäri. Ihana pallero oli vauvana ja nyt 3vuotiaana on harteikas. Toista maata on kuopus joka on sellainen ruipelo hoikka yksilö. Näyttää ihan aliaravitulta mielestäni mutta sekin johtuu varmaan siitä että esikoinen on aina ollut isompi.
Ja se minkä kokoinen on alle 5 vuotiaana ei kerro mitään siitä kuinka iso on aikuisena. Neuvolan arvion mukaan minusta piti tulla lihava ja lyhyt kuten äidistäni. :D Eipä tullut vaan pitkä ja hoikka :)
yksi mörssäri. Ihana pallero oli vauvana ja nyt 3vuotiaana on harteikas. Toista maata on kuopus joka on sellainen ruipelo hoikka yksilö. Näyttää ihan aliaravitulta mielestäni mutta sekin johtuu varmaan siitä että esikoinen on aina ollut isompi. Ja se minkä kokoinen on alle 5 vuotiaana ei kerro mitään siitä kuinka iso on aikuisena. Neuvolan arvion mukaan minusta piti tulla lihava ja lyhyt kuten äidistäni. :D Eipä tullut vaan pitkä ja hoikka :)
että iso olen ollut :D
normaalipainoisia 0-käyrän lapsia.
Näyttävät hoikilta ikäkavereidensa vieressä.Ihan normaalisti syövät monipuolista ruokaa. Herkkuja syövät joka viikko.
Toki liikkuvat paljon, mutta eivät mielestäni mitenkään erityisen paljon lapsiksi. Lapsethan liikkuvat luonnostaan enemmän kuin aikuiset.Yksilöllisiä erojahan lapsissakin tietysti on.
Itse olin lapsena semmoinen, joka sai syödä ihan mitä vaan, herkkujakin kahmalokaupalla ja silti olin aina alipainoinen. Suoraan sanottuna minua syötettiin kuin jotakin syöttöporsasta.
Teini-iän jälkeen painoa alkoikin yllättäen kertymään ja terveempien ruokailutottumusten löytäminen on ollut hankalaa. Vieläkin sen asian kanssa joutuu taistelemaan :(
Olisi kiva kokemus päästä jonkun perheen syöttöpossuksi. Haluaisin nähdä kuinka lihavaksi sellainen perhe pystyisi minut lihottamaan, mitä sellainen perhe mulle syöttäisi ja kuinka täyteen se perhe syöttäisi minut syöttöpossuna ja olisiko kuinka nopeasti yli painoinen?
Joutuuko syöttöpossuna lihomaan niin isoksi että vatsa pullottaa tosi isona tankkina ja pitääkö perheen vanhemmat huolen että. Vieras syöttöpossuksi lihotettu lihoo ja kasvaa heidän lemmikkinä samalla kun he punnitsevat hänen painon ja mittaa ko ne syöttöpossun vatsan ympäryyden?
Kumpi päättää syöttöpossun painon ja lihavuuden onko se perhe joka lihottaa minua vai minä itse?
Ottaako lapsi perheet kaupungissa vai maalaistalon minut syöttöpossuksi onko minua parempi lihottaa minua maatilalla syöttöpossuksi?
Onko jollain kokemusta syöttöpossuna olemisesta tai syöttöpossun lihottamisesta?
Minusta tuntuu, että aika paljon on pulleita lapsia. Varsinkin nyt rannoilla huomaa. Meillä tytöt ovat aina olleet huonoja ja hitaita syömään ja kylläisiksi tulvat (muka) jo aivan pienistä annoksista. Liikkuvatkin jonkun verran. Itse muistan lapsuudesta (nyt 38 v), että monen sadan oppilaan ala-asteella oli vain 1-2 ns. pulleaa lasta. Kyllä syyn täytyy olla herkuissa, joita ei ennen juurikaan saatu kuin myös liikkumattomuudessa.