Miehen kanssa aivan eri mieltymykset sen suhteen mikä olisi kivaa kesäpuuhaa
Minä haluan mökkeillä, veneillä, liikkua luonnossa. Miestä tuollaiset ei kiinnosta pätkääkään. Jos mennään mökille, hän linnoittautuu sisälle tv:n ääreen tai lueskelee jotain, ihan yhtä hyvin voisi sitten olla kotonakin :(
Mies suostuu lähtemään lyhyille kaupunkilomille ja ehkä risteilylle, mutta muuten ei keksitä mitään yhteistä kivaa tekemistä lomiksi. Ärsyttää.
Kommentit (15)
Mikä pakko lomaa on viettää miehen kanssa? Vietä yksin omien mieltymystesi parissa. Vai oletko joku itsetunnoton läheisriippuvainen kuten suurin osa tämän palstan ihmisistä tuntuu olevan. Kauppaankaan ei päästä ellei mies lähde mukaan!
Ongelmahan tässä nyt näyttää olevan, ettei Palsta Mamman Mies tee kuten Mamma haluaa. Onhan se silloin itsekäs. Mutta Mamma ei ole yhtään itsekäs, jos ei halua tehdä miehen mieltymysten mukaan. Kohta juostaa sitten pariterapiassa itkemässä että mies on kauhea narsisti.
Hohhoijaa
niin ei viitsittäis ihan erikseenkään lomia viettää.
Joskus seurusteluaikoina lomia oli vähän, kun oltiin kesätöissä ja vapaa-aikana käytiin festareilla, kavereiden luona yms., ei sitä silloin huomannut kuinka eri asioista loppujen lopuksi pidämme.
Ja voi kyllä minä teen miehen mieltymysten mukaan paljonkin, lähden esim. teatteriseuraksi ja konserttiin vaikka ei esitys/esiintyjät erityisemmin kiinnosta.
ap
miksette sitten lähde sinne mökille? Yhteinen loma kai se on silti, vaikka mökillä kukin tekee sitä, mistä tykkää.
Meilläkin on aika erityyppiset harrastukset ja lomareissujen suunnittelu on ollut aika usein vääntöä ja pahaa mieltä jommalle kummalle. Me ollaankin ihan sovittu, että yritetään löytää yhteinen juttu, mutta tehdään myös sellaisia asioita yhdessä, joita vain toinen meistä haluaa - ilman mielenosoituksia. Esim. minä halusin retkeilemään, mies halusi kylpylään = mentiin retkeilemään sellaiselle alueelle, että pystyimme päättämään vaelluksen kylpylään.
Miten ap sun miehes tämän asian kokee? Haittaako sitä yhteinen tekemättömyys?
ja sinä olet metsäläinen. Otan osaa miehesi kohtaloon.
niin ei viitsittäis ihan erikseenkään lomia viettää.
Joskus seurusteluaikoina lomia oli vähän, kun oltiin kesätöissä ja vapaa-aikana käytiin festareilla, kavereiden luona yms., ei sitä silloin huomannut kuinka eri asioista loppujen lopuksi pidämme.
Ja voi kyllä minä teen miehen mieltymysten mukaan paljonkin, lähden esim. teatteriseuraksi ja konserttiin vaikka ei esitys/esiintyjät erityisemmin kiinnosta.ap
lasten kanssa ja ota minut mukaan mökille ;) vien sut kalalle, metsään nuotiolle, veneilee tai ihan mitä vaan haluisit! eikö oliskin kivaa :-P
M36
Miehelle riittää lomaviihteeksi telkun tarjonta, minä taas haluaisin nauttia kesästä enemmän ulkosalla.
Oisko ketään, joka haluaisi vaihtaa oman mökkielämästä ja luontoelämyksistä pitävän miehensä sohvalla viihtyvään yksilöön, joka tykkää kylläkin myös kulttuurista pieninä annoksina (poislukien klassinen musiikki, baletti, kuvataiteet)? Anyone?
ap
Eli siis miehesi on kultturelli urbaani älykkö, ja sinä olet metsäläinen. Otan osaa miehesi kohtaloon.
Juuri sellaisia asioita joita mieheni ei ikinä ehdottaisi.
ap
vien sut kalalle, metsään nuotiolle, veneilee tai ihan mitä vaan haluisit! eikö oliskin kivaa :-P
M36
Mies haluaisi olla vain mökillä ja pikkuhiljaa tehdä jotain hommia. Mä tykkään myös olla mökillä ja loikoilla rannalla ja ottaa aurinkoa, mutta haluan jotain muutakin. Käyn joka vuosi lasten kanssa jossain hupipaikassa yksin. Raahaan mieheni kerran kesässä Helsinkiin ja siellä käymme Lintsillä, Korkeasaaressa, ostoksilla ja ravintoloissa syömässä. Suhtautuu ihan ok:sti, vaikka tiedän, että inhoaa koko reissua. Mä taas lähden aina talvisin miehen ja lasten iloksi laivalle, vaikka inhoan sitä yli kaiken. En kuitenkaan mökötä ja möllötä koko aikaa, vaan yritän iloita yhteisestä ajastamme.
Mökillä kun ollaan, niin tehdään aika paljon omia juttujamme ja laten kanssa jotain. Ei sitä tarvitse tehdä aina kaikkea yhdessä.
sieltä sitten etenette miehen valitsemaan kohteeseen taas vaikka yhdeksi.kahdeksi yöksi ja huomioitte ensisijaisesti lapset ja että heillä on mukava loma.
Loppulomaksi parkkeeraatte kotiin, kutsutte sukulaisia ja ystäviä kylään muutaman kerran, kyläilette ja/tai sukuloitte ehkä päiväseltään tai lyhyesti yhden yön yli muutaman kerran ja tsadaa, loma on ohi ilman maailman kaatumista!
Loppuloma kotikeskeisesti mahdollistaa sen että voitte tehdä kotikuviojuttuja yhdessä, mitä ne sitten teillä ovatkin. Samalla lienee mahdollista tehdä kompromissi ja jättää toinen kotiin lasten kanssa ja käydä itse joku lyhyt mieleinen yli yön reissu. Kummallekin tämä yksilöreissu, niin luulisi että loma ei olisi kummallekaan eikä lapsillekaan pettymysten pettymys, jos nyt ei mikään täydellinenkään. Lienee teidän tapauksessa pääasia ettei tule mitään kovia sotia lomasysteemeistä, tuskin edes odotatte keksivänne molemmille ensisijassa miellyttävimmän ratkaisun jso sellaista ei edes ole.
ap
vien sut kalalle, metsään nuotiolle, veneilee tai ihan mitä vaan haluisit! eikö oliskin kivaa :-P
M36
Tiedän sun tunteen hyvinkin, minulla oli aikoinaan toisinpäin, Ex-vaimo ei lähtenyt mökille, saatikka sitten ojasta pitemmälle metsään. Itse kun vaikka asuisin mökillä ja nauttisin luonnossa olosta....no ehkä kun on maalta kotoisin ja pienestä asti harrastanut erästystä ja kalastus. Tosin kyllä minut sai laivalle ja kapakkaakin! ei tehnyt tiukkaakaan :)
M36
Itsekin olen maalta ja kesät vietin saaristossa. Luonnossa liikkuminen on aina ollut olennainen osa elämää, enkä osaa sitä ilman olla.
Mies taas on puhtaasti kaupunkilainen ja lähin kontakti luontoon lienee ollut oikopolku puiston läpi...
ap
ap
M36Tiedän sun tunteen hyvinkin, minulla oli aikoinaan toisinpäin, Ex-vaimo ei lähtenyt mökille, saatikka sitten ojasta pitemmälle metsään. Itse kun vaikka asuisin mökillä ja nauttisin luonnossa olosta....no ehkä kun on maalta kotoisin ja pienestä asti harrastanut erästystä ja kalastus. Tosin kyllä minut sai laivalle ja kapakkaakin! ei tehnyt tiukkaakaan :)
M36
jonka kanssa mieltymykset käyvät yksiin? Ei tarvitsisi noin turhasta ärsyyntyä?