Oikeastiko 50€ (sis.piirakka-aineet) kolmesta uunipellin kokoisesta piirakasta liikaa?
Tein eilen aloituksen, jossa kyselin olisko 50€ kolmesta piirakasta liikaa, joista tulee 30palaa ja ovat siis ruokaisia piirakoita eli täytettä on normaalia enemmän.
Tuo 50€ sisältää piirakoihin menevät aineet (aineisiin menee n. 37€) ja tekopalkkaa ja sähköihin ym. jää 13€.
Edellisessä ketjussa monien mielestä tuo 50€ olisi liikaa ja jos piirakkaan menee 12€ aineita niin sekin on aivan liikaa.
Yritin sinne sitten kommentoida, että teen piirakoista ruokaisia ja että ne ovat mahdollisimman lisäaineettomia ja tämä nostaa hintaa.
Luultavasti sen piirakkapohjan teen itse, vaikka edelliseen ketjuun kirjoitinkin laittavani valmistaikinan.
Tämä on aloittamani ketju
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1434439/mika_olisi_k…
Kommentit (52)
Ei kai ole tarkoitus tehdä kaverille ilmaista työtä.
ostaisin kyllä reippaammin täyteaineita.
Minimihinta noille olisi minun tekemänäni 80 €.
Ethän sinä saa työpalkkaa tuolla hinnoittelulla. Leipokoot piirakkansa itse jos hinta ei miellytä.
Älä anna käyttää itseäsi hyväksi.
kelle tekee. Kaverille tekisin ihan ainesten hinnalla, noissa kun ei sitä tekemisen vaivaa ole juuri nimeksikään.
mistään ei kukaan tuolla hinnalla kunnon piirakoita saa!
Mutta itse ehkä tekisin niin, että esittäisin kuitit, mistä näkee minkäverran tarvikkeisiin meni ja tekopalkan saa tilaaja antaa omantunnon mukaan.
ajan joka päivä leipomon ohi ja mainostavat suolaisia ja makeita nimenomaan juhliin, hinta on pöyrityttävä!
laske vaikka 3 euroa palallesi hintaa, niin saat sen "käypän hinnan"....
ap. 50 kuulostaa todella reilulle jos aineisiin mnee se liki 40.. itse en välttämättä tekisi noin edullisella palkalla..
Hyvän suolaisen piirakkapohjan saa tosi helposti ja lähes ilmaiseksi.
Yllättävän korkeilta tuntuvat nuo ainesten hinnat. Minä löytäisin vastaavat tuotteet edullisemmin.
Mutta joka tapauksessa tuo 50 euroa on ihan ok hinta kolmesta pellillisestä. Vastaakohan pellillinen kahta tavalliseen pyöreään vuokaan tehtyä piirakkaa?
En ymmärrä, miten valmiista lehtitaikinoista voisi saada mahdollisimman lisäaineettomia tai miten noissa raaka-aineissa voisi olla isoja eroja lisäaineiden suhteen. Minusta tuo kuulostaa falskilta.
mistään ei kukaan tuolla hinnalla kunnon piirakoita saa! Mutta itse ehkä tekisin niin, että esittäisin kuitit, mistä näkee minkäverran tarvikkeisiin meni ja tekopalkan saa tilaaja antaa omantunnon mukaan.
Itse kerran tein kaverille juustokakkuja, joiden aineisiin meni määrä x (ja aineita ei olisi mistään saanut halvemmalla). Kaverin mielestä sekin oli liikaa, eli olisi halunnut vähemmän maksaa. Mulla ei ollut kuittia esittää, ja vieläkin luulen, että kaverini luulee minun huijanneen. Ko. kaveri ei siis itse leivo mitään, ja ei ole tietoinen, mitä ainekset maksaa.
rahkavoitaikina tai perunavoitaikina itse.
Todella helppoa ja nopeaa.
Taikina kannattaa tehdä valmiiksi edellisenä päivänä.
Jähmeä rasva ja vehnäjauhot nypitään murumaiseksi ja lopuksi lisätään joko rahka tai perunasose.
varsinkin jos ovat tuon uunipellin kokoisia eikä mitään pieniä pyöreisiin piirakka vuokiin tehtyjä.
itse voisin maksaa jopa enemmän, mutta toisaalta kyllä tiedänkin, mitä tarvikkeet maksaa ja miten paljon vaivaa leipomisesta on. Ja toki, kun juhlaan tekee, ni ei niitä voi ihan vaan "toisella kädellä" tehdä. Ja varsinkin sitten, jos muutat sen voitaikinan johonkin itsetehtyyn pohjaan..
Ystäville tuo summa on ok, vierailta pyytäisin enemmän.
todellakin on vaivaa. Jo pelkästään se sotku ja tiski ym. kaupassa käynti (varsinkin, jos taikinan tekee itse)... En tekisi ilmaiseksi kuin "hyvästä syystä" hyvälle ystävälle (esim. lahjan asemasta joihinkin juhliin tmv.).
Miksi pitää kaikki mahdollinen änkeä samaan piirasseen, kai siitä tulee hintaa.
Miksi kinkku ja pekoni samaan?
Tai broileri ja pekoni?
Siis esim. yhdistelmä broileri pekoni ananas raejuusto. Eikö noista nyt voi puolet jättää pois, ihan tarpeeksi ruokaisa tulee silti! Eikä suhteeettoman kallis!
Silti ainekset olisi ehkä tyyliin taikina itse tehtynä 50c, broileri 2,80, pekoni 1,70 (osta halvinta), ananas 0,50, raejuusto 1,-, maitoa 0,30, munia 0,45´, juustoraaste 1-1,50.
Kyllä tuo sähkönkin kanssa jää selkeästi alle 10 eur. En tiedä miten kalliita aineksia ostat, noilla hinnoilla saa suunnilleen meidän Prismasta kun ostaa edullisimmat.
Ja kinkku pekoni raejuusto maustekurkku. Jätä pekoni pois, ja miksi raejuustoa tarttee jos kuitenkin siihen tulee munamaito ja juustoraastetta!
Mulle kun tarjottaisiin tollasia sotkupiiraita joihin kaavittu kaikkea mahdollista, niin oksettaisi.
Oletko kuullut että less is more?
Kyllä on tarpeeksi ruokaisa vaikka siitä ei löydykään kaikki maailman ruoka-aineet samasta.
vaikkei toki vaikea piirakka ole sittenkään.
Paistan pannulla täytteen aineet (pois lukien juustoraaste, raejuusto, maito ja kananmunat) ja maustan ne. Sen jälkeen annetaan jäähtyä ja lisään raejuuston. Sitten pellille ja päälle munamaitoseos, jossa mausteita.
Tuo nyt ei kauheasti lisää työtä, mutta maku on parempi kuin jos vaan laittais suoraan pellille.
ap
Ei mitään tuollaista ylihintaa!
Siinä ei kauan nokka tuhise kun käyt kaupassa, ostat ainekset, säästät kuitin että kaveri maksaa takaisin. Menet kotiin, laitat uunin lämpiämään ja teet taikinan tai heität valmistaikinan vuokaan. Siihen päälle vaan ainekset ja uuniin. Kun piirakka muhii uunissa voit vaikka surffailla av:lla.
Sitten otat sen pois ja teet seuraavan. Ei kestä kauan eikä tuollaisesta kehtaa pyytää viittä kymppiä!!! Ajattele nyt miten kallista. Eihän sitä raaski enää syödä! Pyydä vain ainesten hinta! Se on reiluinta. Tuollaisen piirakan tekoon ei tarvitse mitään erityistaitoja edes, vain uunin ja se on jokaisella!
ne ei mun mielestä kuulu suolaisiin piirakoihin.
Pekonia laittaisin kyllä kanan kanssa, mutten kinkkupiirakkaan.
Ja mun kommentti oli kanssa, että aineiden hinnat on laskettu ihan yläkanttiin.
niitä, joissa ei juuri muuta kuin lisäaineita lisäaineen perään olekaan. Ja kun todellakin nuo tekemäni piirakat sisältävät normaalia enemmän täytettä niin en kyllä saa tuota vähempää menemään aineisiin.
Niin ja tarkoitukseni on antaa tälle tutulle kauppakuitti, josta näkyy paljonko on mennyt ja kerron toki ennen kun noita teen, että paljonko olen arvioinut menevän aineisiin ja paljonko pyydän sitten kaikkiaan.
Parin päivän päästä näen tämän tuttuni niin olen sitten viisaampi, että oliko hänestäkin aivan liian kalliit piirakat. Ainakaan tuon 50€ alle en suostu tekemään, ihan hyväntekeväisyyttä kun en viitsis tehdä, vaikkei tuosta nytkään älyttömiä tekopalkkaa ym. tule.
ap
Hyvän suolaisen piirakkapohjan saa tosi helposti ja lähes ilmaiseksi.
Yllättävän korkeilta tuntuvat nuo ainesten hinnat. Minä löytäisin vastaavat tuotteet edullisemmin.
Mutta joka tapauksessa tuo 50 euroa on ihan ok hinta kolmesta pellillisestä. Vastaakohan pellillinen kahta tavalliseen pyöreään vuokaan tehtyä piirakkaa?
En ymmärrä, miten valmiista lehtitaikinoista voisi saada mahdollisimman lisäaineettomia tai miten noissa raaka-aineissa voisi olla isoja eroja lisäaineiden suhteen. Minusta tuo kuulostaa falskilta.
niin paljon normaalia enemmän?
Kyllä yleensä suolainen piiras on ihan riittävää vaikka ei täytettä putoilisikaan. Sellaista on vaan hankala syödäkin sellaista ylitäytettyä.
Noistahan tulee ihan mössöt.
Vai onko tuttusi nimenomaan pyytänyt jotain erittäin erittäin täytettyjä piiraita?
Jos ei, niin voipi tulla yllätys...
Johan ap kertoi että leipoo mahdollisimman lisäaineetonta, luomu maksaa enemmän.
Itse tehtynä taikina tolle määrälle: 3€ jauhot (luomu), voi 5€ (luomua ja sitähän pitää olla tohon määrään 2 pakettia), munat 2€. Nämä ihan vaan siihen taikinaan.
Broiskua ei kyllä mistään saa 2,8€ hintaan. Paitsi ehkä koipireistä, jossa lisäaineita sikana. Maustamaton broiskufile maksaa 4€ halvimmillaan, luomumpi pekoni muistaakseni 2,5€, ananas varmaankin tässä tapauksessa tuoreena halvimmillaan 1,5€, raejuusto 1,5€, luomumaito 1,5€ (oikeesti saako jostain 0,3€lla maitoa- tavallistakaan??), juustoraaste (sitähän tulee varmaankin kaikkiin juustoihin maksanee ehkä 6€.
Itse sain aineksiin n 30€ menemään. Tosin ap:llahan oli täytteenä vielä vaikka ja mitä muutakin.
Mitä tulee siihen että kannattaako näitä kaikkia yhdistää, olen samaa mieltä. Ei ruokaisan tarvitse olla ihan näin sekava. Raejuustoa en ikinä laittaisi piiraisiin itse, ei ole mitenkään nätin näköistä ainakaan. Käyttäisin myös enemmän kasviksia joukossa.
- ei ap
Miksi pitää kaikki mahdollinen änkeä samaan piirasseen, kai siitä tulee hintaa.
Miksi kinkku ja pekoni samaan?
Tai broileri ja pekoni?Siis esim. yhdistelmä broileri pekoni ananas raejuusto. Eikö noista nyt voi puolet jättää pois, ihan tarpeeksi ruokaisa tulee silti! Eikä suhteeettoman kallis!
Silti ainekset olisi ehkä tyyliin taikina itse tehtynä 50c, broileri 2,80, pekoni 1,70 (osta halvinta), ananas 0,50, raejuusto 1,-, maitoa 0,30, munia 0,45´, juustoraaste 1-1,50.
Kyllä tuo sähkönkin kanssa jää selkeästi alle 10 eur. En tiedä miten kalliita aineksia ostat, noilla hinnoilla saa suunnilleen meidän Prismasta kun ostaa edullisimmat.Ja kinkku pekoni raejuusto maustekurkku. Jätä pekoni pois, ja miksi raejuustoa tarttee jos kuitenkin siihen tulee munamaito ja juustoraastetta!
Mulle kun tarjottaisiin tollasia sotkupiiraita joihin kaavittu kaikkea mahdollista, niin oksettaisi.
Oletko kuullut että less is more?
Kyllä on tarpeeksi ruokaisa vaikka siitä ei löydykään kaikki maailman ruoka-aineet samasta.
Ei mitään tuollaista ylihintaa!
Siinä ei kauan nokka tuhise kun käyt kaupassa, ostat ainekset, säästät kuitin että kaveri maksaa takaisin. Menet kotiin, laitat uunin lämpiämään ja teet taikinan tai heität valmistaikinan vuokaan. Siihen päälle vaan ainekset ja uuniin. Kun piirakka muhii uunissa voit vaikka surffailla av:lla.
Sitten otat sen pois ja teet seuraavan. Ei kestä kauan eikä tuollaisesta kehtaa pyytää viittä kymppiä!!! Ajattele nyt miten kallista. Eihän sitä raaski enää syödä! Pyydä vain ainesten hinta! Se on reiluinta. Tuollaisen piirakan tekoon ei tarvitse mitään erityistaitoja edes, vain uunin ja se on jokaisella!