Jos kaveri menee salaa naimisiin, tarvitseeko häälahjaa laittaa?
vai riittääkö onnittelut tekstarilla tai feisbuuksissa?
Kommentit (30)
niin ostaisin. Mutta jos vain tuttu tai muu kaveri, niin en ostaisi lahjaa. Lahja on minusta vastine juhlalle.
Vanhemmilta odottaisin muistamista ainakin. Ehkä myös pientä sisaruksilta.
ellei kerro naimisiinmenosta face to face, sehän on salaisuus!
isäni mentyä salaa naimisiin aikanaa, että olisin voinut antaa lahjan.
Nyt rakas ystäväni meni myös, heitä kyllä muistin jälkeen päin. Tai no, minulle salaisuus kyllä oli uskottu jo etukäteen.
Vanhemmilta odottaisin muistamista ainakin. Ehkä myös pientä sisaruksilta.
Jos menevät salaa naimisiin eli ei juhlia, ei etenkään vanhemmilta odota lahjaa. Heidäthän siinä on tavallaan ohitettu, kun ei ole liitosta kerrottu.
naimisiin kun huomasivat sormukset sormissa ja muuttuneen sukunimen. Niin ja lehden kirkollisissa oli ilmoitus.
olin vähän, että ööö, me ollaan kuulkaas ihan virallisesti naimisissa. Mutta ei kai kaikki taida ymmärtää, että mitä se avioliitto on. Se ei ole se prinsessapäivä.
Halutti näiltä utelijoilta kysyä heidän erotessaan, että olettekos te nyt sitten virallisesti eronneet kun niin hiljaisesti erositte. Nimittäin suurin osa näistä suurien juhlien prinsessoista on jo eronnut kun eiväthän he menneet naimisiin avioliiton takia vaan sen yhden juhlapäivän.
Niin ja emme odottaneet lahjoja ja vieraiden ei tarvinnut maksaa juhlaamme tilille muka häälahjarahastona.
Onnittelut riittävät. Ajatus on tärkein.
Minun mielestä on aivan selvää että lahja tulee hommata, tai edes onnittelukortti lähettää. Sillä ei mielestäni ole väliä onko pari mennyt vain kahdestaan naimisiin ilman isompaa juhlaa. Ei kenelläkään puolitutulle tarvitse lahjaa hommata etenkin jos ei pidetä juhlia.
TLDR; Lahja tulee hommata ellei sitä erikseen kielletä
jos ap kerran tietää siitä?
Ei tarvitse antaa lahjaa, eikä onnitellakaan, sillä eihän kukaan niistä häistä tiedä :)