Voiko neuvola teettää huumetestin salaa?
Siis testi tehdään ihan toista testiä varten annetusta pissanäytteestä.
Kommentit (18)
koska tädin pitää tulla vessaan mukaan katsomaan mistä pissa tulee.Muuten testi on tehty väärin,eikä tuloksiin voi luotta.
Neuvolassa käyminen on vapaaehtoista ja kaikki testit kerrotaan sulle. Onko sulla usein tollasia pelkoja? Varmaan olisi aihetta tehdä se testi? Raskaana ja käytät huumeita, etkä puhu neuvolassa asioistasi. Ajatteletko lapsesi parasta, narkkari?
Ja olen kyllä raskaana rv 31. Huumeita en käytä, enkä ole koskaan käyttänyt.
Lääkäri kirjoitti lähetteen klamydiatestiin (ja sitäkään en ymmärrä, että miksi?).
Kotiin tuli tulokset joissa todettiin huumevirtsan olevan negatiivinen.
"Vähän" ihmettelin, että aijaa, sellainenkin testi tehtiin...
Ja kyllä. Toki ajattelen lapseni parasta.
t: ap
lääkäri voi määrätä mitä testejä tahansa, harvemmin niistä lupaa pyydetään.
Kymmennen pisteen kysymys,tuli täti mukaan vessaan kun pissasit? klamydiasta en tiedä mutta hiv ja c-hepatiitti otettaan kaikilta.ja sulle joka siellä arvostelit,kaikkihan joilta huumeseula otetaan ovat narkkareita? Et taida olla penaalin terävin kynä,säälin kakaroitas.
Minulle tehtiin kivuttomien supistusten takia joskus ennen rv 30.
Lääkäri kirjoitti lähetteen klamydiatestiin (ja sitäkään en ymmärrä, että miksi?).
Ja kukaan hoitohenkilökunnasta ei ollut vahtimassa purkkipissaamistani kun tein sen kotona.
Enhän edes tiennyt, että siitä katsotaan huumejäämiä...
Olen kai lääkärin mielestä joku sukupuolitautinen narkkari?
Ja kukaan hoitohenkilökunnasta ei ollut vahtimassa purkkipissaamistani kun tein sen kotona.
Enhän edes tiennyt, että siitä katsotaan huumejäämiä...
Olen kai lääkärin mielestä joku sukupuolitautinen narkkari?
Oliko sitä klamydiaa sitten tutkittu ollenkaan? Jos th oli vahingossa laittanut lähetteen vääriin kokeisiin? (epätodennäköistä, mutta näitä kämmejä aina tapahuu silti)
Onhan sinulla oikeus tietää mitä ja miksi sinusta tutkitaan.
että on mennyt viestit ristiin hoitajan ja lääkärin välillä. On erehtynyt "potilaasta". Kysele toki tarkemmin, vähän oudolta kuulostaa.
Mulla ainakin neuvolassa otettiin klamydiatesti raskauden alussa ja ennen synnytystä, sillä perusteella että olin alle 25-vuotias. Terveydenhoitaja vielä pahoitteli kovasti asiaa, mutta vauvan parhaaksi sekin.
Kymmennen pisteen kysymys,tuli täti mukaan vessaan kun pissasit? klamydiasta en tiedä mutta hiv ja c-hepatiitti otettaan kaikilta.ja sulle joka siellä arvostelit,kaikkihan joilta huumeseula otetaan ovat narkkareita? Et taida olla penaalin terävin kynä,säälin kakaroitas.
En saa sun tekstistä mitään selvää.. Opettele taukki kirjoittamaan ennen kuin alat päätäs aukoon, vitun älypää!
luullakseni vain ensimmäisen raskauden kohdalla äidistä testataan yleisimmät taudit kenties tämä on kuntakohtainen ratkaisu(on rahaa tai).
oli raskausaikana jatkuva virtsatulehdus, siksi ottivat klamydian jopa kahteen kertaan ennen kuin uskoivat ettei ole :)
Ainakaan täällä klamydia ei kuulu rutiinitesteihin.
huumetesti tietäen tai salaa?
Kuuluuko ihan normisettiin?
miksi otettaisiin? Ei raskaus mikää urheilukilpailu ole,
mitäs se neuvola sille voi vaikka joku raskauden aikana narkkaakin?
Vierailija kirjoitti:
Neuvolassa käyminen on vapaaehtoista ja kaikki testit kerrotaan sulle.
Onko sulla usein tollasia pelkoja?Varmaan olisi aihetta tehdä se testi? Raskaana ja käytät huumeita, etkä puhu neuvolassa asioistasi.
Ajatteletko lapsesi parasta, narkkari?
Niin. On vapaaehtoista MUTTA jos et käy, tehdään laatensuojeluilmoitus..
Aina kannattaa vakuuttaa kaiken olevan loistavasti. Vaikkei oo.. sen olen tästä järjestelmästä oppinut. Jos haet apua johonkin se kostautuu . Näin minulla ja parilla ystävällä.
Aika erikoiselta kuulostaa, että tietämättäsi on tehty huumeseula ja vielä muuhun tarkoitukseen annetusta virtsanäytteestä. Yleensä huumeseulaan annettava virtsan näytteenotto valvotaan ja heti näytteenoton jälkeen virtsa varmistetaan virtsaksi vähintään lämpötilan ja pH:n perusteella. Ja miksi sulta olisi otettu huumeseula? Ei kuulosta, että sille olisi ollut perusteitakaan.
Neuvolassa käyminen on vapaaehtoista ja kaikki testit kerrotaan sulle.
Onko sulla usein tollasia pelkoja?
Varmaan olisi aihetta tehdä se testi? Raskaana ja käytät huumeita, etkä puhu neuvolassa asioistasi.
Ajatteletko lapsesi parasta, narkkari?