Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jestas mikä URPO ja marttyyri voi olla mies

Vierailija
17.07.2011 |

Meillä on vuoden ikäinen lapsi, ja meistä vanhemmista varmasti jokainen tietää että toisinaan on rankkaa, ja joutuu uhrautumaan nyt tässä pikkulapsi vaiheessa..

No pelle "mies" (36v) kitisee kuinka on niin ja niin paljon laihtunut ja ei ehdi salille, ja ei ehdi syödä ja ei ehdi mitään jne jne jne.. Loputonta kitinää..

Menee hermot tohon natinaan! Söis jos on nälkä! PRKL!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä tilannetta tai sitä, onko analyysisi oikea.

Mutta vaikuttaa siltä, että sinua harmittaa, koska sinä koet "kärsiväsi enemmän" eli sinusta mies pääsee helpommalla ja "kehtaa silti valittaa".

Miksi sinulla olisi ainoa oikeus olla väsynyt? Lienet yhä kotona lapsen kanssa eli voit sentään levätä päivälläkin aina, kun lapsi nukkuu?

Voi olla, että miehesi kaipaa vain sinun huomiotasi.

Kannattaa siis jutella. Ole rauhallinen ja kysy, mitä mies haluaisi, että ongelmie poistamisen eteen tehtäisiin.

Voisitte sopia vapaa-aikaa molemmille. Eli vuoroiltoina saatte vaikkapa kaksi tuntia vapaa-aikaa, mies pääsisi salille ja sinä minne haluat.

Vaikka lapsi on rakas jne, mikään ei pakota leikkimään KOKO perheen marttyyria ja kärsimään. Yhden vuoden ikäisen lapsen hoito ei ole mitään atomitiedettä, sen voi järjestää niinkin, että kaikilla on joskus omaa aikaa ja mukavaa yhdessäoloakin...

Vierailija
2/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa vaan toista lasta tehko ihan pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei aikuinen ihminen pysty syömään jos on nälkä!????!

Ehkä miehesi tarkoitti jotain näistä:

- jääkaapissa ei ole enää koskaan "oikeaa ruokaa" (mitä se hänen mielestään onkaan), eikä hän ehdi käydä töissä, kaupassa ja kokata ja hoitaa lasta yms.

- Ei ole rauhaa syödä kunnolla, koska kun hän tulee töistä, sinä olet työntämässä lasta hänelle, että pääset itse rentoutumaan.

- ei jaksa laittaa ruokaa.

Kysy siis. JOS nyt onkin niin, että miehesi haluaa, että sinä passaat häntä, niin sittenkin tuosta keskustelusta on hyötyä, koska saat selittää hänelle, mihin sinun aikasi kuluu ja mihin energiasi riittää.

Muista: työnjakoriidat ovat yleisimpiä avioerojen syitä! Ja usein se on niin, että arki alkaa ahdistaa juurikin silloin, kun se "pahin" vauva-vaihe on selvitetty ja ns. järjen tasolla arjen pitäisi pikkuhiljaa alkaa helpottaa... iskee ns. neljän seinän syndrooma, kun vanhemmille valkenee, että lapsi sitoo hirveästi vielä vuosia, eikä tilanne nopeasti muutu "ennalleen".

-2-

Vierailija
4/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä siihen ryhdy nyttenkään!

Ruokaa meillä on aina kaappi täys ja kumpikin osaa sitä tehdä! Sen lisäksi on mahdollisuus tilata sapuskaa kotiin jos ei olemassa olevat nappaa.

Helvetti mä en jaksa kuunnella aikuisen miehen ainaista nälkäkitinää!!!

Vierailija
5/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa vaan toista lasta tehko ihan pian.

Vierailija
6/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nälkä on todellisuudessa ongelma, vaan ne kaikki ongelmat mitä nyt voi olla jos on pieni lapsi perheessä. Ehkei mies edes itse tajua että oikeasti on väsynyt, stressaantunut, tylsistynyt, riitelette liikaa jne eikä kyse ole niinkään nälästä..

Vierailija
7/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista: työnjakoriidat ovat yleisimpiä avioerojen syitä! -2-

Nyt en enää ihmettele erojen yleisyyttä, jos tämä pitää paikkansa. Meillä on työnjako niin, että minä vastaan perinteisesti sisätiloista ja mies ulkohommista ja remontoinnista. Ei tule riitoja, suosittelen!

Vierailija
8/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en enää ihmettele erojen yleisyyttä, jos tämä pitää paikkansa. Meillä on työnjako niin, että minä vastaan perinteisesti sisätiloista ja mies ulkohommista ja remontoinnista. Ei tule riitoja, suosittelen!

Jutussa oli tutkimustietoa siitä, mitä eronneet pariskunnat ovat maininneet eronsa syiksi. Ja yllättäen yleisin syy oli työnjakoriidat, ei esim. mustasukkaisuus tai pettäminen!

Toki se, että työnjakoriidat mainitaan yleisimmin ei välttämättä tarkoita, että ne ovat PAINAVIN syy eroon. Vaan että niitä on todella paljon.

Mitä tulee ap:hen, niin hohhoijaa.

Olet nyt kovin, kovin mustavalkoisesti ajatteleva. Et näe metsää puilta eli pysty tajuamaan, että miehesi nälkävalitus voi olla vain se päällimmäinen kommentti ja se, että sinä kiukustut ja alat sättiä ei johda mihinkään hyvään.

KESKUSTELKAA. Kuuntele, mitä miehesi ehdottaa arkenne muuttamiseksi, hänellä on varmasti siihen ehdotus ja siitä voi aina neuvotella.

-2-

Vierailija
9/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole remontti- tai ulkohommia, ei ole oikein, että vain vaimo tekee töitä ja mies vetää lonkkaa, eikös vaan...

Sinänsä minusta on aivan ok, että toinen huolehtii kokonaan vaikkapa vaatehuollosta ja toinen vaikkapa siivouksesta. Sama se, miten työt on jaettu, kunhan ne on jaettu niin, että kokonaistyömäärä menee suht tasan.

-2-

Vierailija
10/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan kakkosta: nyt perheneuvottelu pystyyn.

Vierailija
11/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa kotona ja mä olisin raivostunut jos ei olisi tehnyt suurinta osaa kotitöistä siinä samalla kuten itsekin tein kotona ollessani. Mies kuitenkin fiksuna ymmärsi pitää huolen että ruoka oli odottamassa jne kun mä töistä kotiin. Myöhemmin jako tasainen kun molemmat työelämässä.

Vierailija
12/13 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mustis vauvasta.

Vierailija
13/13 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö minunkin alkaa kitisee kuinka on nälkä..

Sit meitä olis 3 vauvaa täällä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä