Mies väheksyy raskauspahoinvointiani
Että voi ottaa päähän. Olen kärvistellyt raskauspahoinvoinnin kourissa nyt 6 viikkoa, ja mikäli menee niin kuin viimeksi, vielä 4 viikkoa jäljellä. Pystyn syömään vain muutamia ruoka-aineita ja niidenkin alas saaminen on tuskaa.
No armas mieheni on sitä mieltä, että joo, on mulla ehkä oikeastikin huono olo, mutta että ihan varmasti liioittelen vaivaani ja että pystyisin halutessani syömään mitä vaan. Tilannetta ei helpota yhtään se, että monet alas menevistä ruoista ovat epäterveellisiä. Niin kuin ei jo muutenkin v-tuttais tarpeeksi. Viimeks oli sama meno, vaikka silloin mun pahoinvointi ei ollut näin pahaa.
Onko muilla ollut vastaavia kohtaloita?
Kommentit (7)
Minäkin sanoin että kuvittele elämäsi pahin krapula, olo vetelä, yököttää, paras paikka sänky ja tätä jatkuu 2-3kk. Ja koko ajan pitää hoita normiarki. Muisti aina hetken, mutta sitten unohtui. Voi kun joillekin miehille tekisi niin hyvää olla itse raskaana!
Mäkin oon nyt alkuraskauden pahoinvoinnin pauloissa neljättä kertaa ja mies ei tajua. Mun on todella vaikea laittaa lapsille ruokaa, kun en pysty avaamaan edes jääkaappia kun hajut hyökkää.
No, yksi aamu mies kuuli, kun oksensin megaluokan laatat vessassa. Silloin se tajusi vähän, että mä oikeasti voin huonosti.
yritin lintsata vaan ja koko vaiva oli korvien välissä.
Itse tunnen suurta murhanhimoa, kun mieheni aina välillä heittää noita näkemyksiään. Mä tässä kuitenkin kärvistelen meidän perheen takia ja toinen tosiaan tuntuu pitävän mua vaan laiskana ja hankalana. Mietin just sitä, et onko kyse vaan siitä, että toisen on vaikea samaistua tilanteeseen, kun ei itse ole sitä kokenut vai onko mieheni vaan poikkeuksellisen ääliö. Silloin kun oksentelin, sain vähän enemmän sympatiaa, mut kun oon nyt onnistunut välttelemään oksentelun, sympatia on kuihtunut kokonaan.
ap
Pahoinvointia vai tyhmää miestä? Pahoinvointia oli koko raskauden ajan jokaisella neljällä kerralla.
Sissi oot kyllä ollut, kun oot neljä lasta tehnyt, jos olot ovat kestäneet joka kerta koko raskausajan. Itse jouduin miettimään jo tätä toista 3 vuotta - ihan tämän raskaupahoinvoinnin takia.
ap
Lisään vielä, että miestä ärsyttää suuresti, kun kesälomamme meni nyt "pilalle" eli ei lähdetäkään esim. ulkomaille, vaikka sellaista oli puhuttu. Katsoo sitten aiheelliseksi kuittailla minulle siitä, että haluan "vaan maata ja homehtua" täällä kotona. Ja koska en jaksa olla kovin hyväntuulinen, myös mies on ottanut oikeudekseen kiukutella joka asiasta ja olla tökerö.
Mies kyllä ihan haluaa lapsen, mutta näyttää tämä raskausvaihe olevan taas kerran niin minun projektini että.
ap
yritin lintsata vaan ja koko vaiva oli korvien välissä.