Lapsella pyöreähkö "rengasihottuma", mikähän voisi?
Eli keskeltä vaaleampi ja punertava rengas ympärillä, halkaisija noin 2cm.
Tarkastelin, enkä nähnyt reikää. Vai millaisilla oireilla teillä on punkin purema oireillut?
Lääkäriin vien maanantaina ja tarvittaessa aiemminkin jos alue laajenee. Nyt ei ole mitään oireita, ehkä korkeintaan pientä kutinaa.
Eilen huomasin ekan kerran ja nyt kortisonivoidetta antanut..
Kommentit (30)
Atoopikko kun on. Joten se voi olla ihan näinkin normaali juttu.
Toinen tuonkuuloinen oli meillä ulkomailla asuessa ihon hiivatulehdus engl nimeltään Ring worm, en tiedä suomeksi. Ihan vaaraton käsittääkseni tämä ko juttu. Kysy lääkäriltä!
Itse olen atoopikko ja minulla tulee useinkin "rengasihottumaa" taipeisiin. Etenkin käsiin. On siis siellä suht normaalia...
kun minullakin juuri ilmestynyt selkään tuollainen rengas. Olen viime viikolla löytänyt punkin kävelemästä paidan sisältä ja heti tuli mieleen, johtuisiko siitä. Rengas on aika kirkkaan punainen, sisäpuolella ei mitään reikää eikä mitään punoitusta, halkaisija alle 2 cm. Soittelin lääkäriin ja kuulemma se 5 cm rajana, pienemmästä ei tarvitse huolestua.
Vaan kylläpä tuo mietityttää, borrelioosi ei ole pikkujuttu, eli luottaako arvauskeskukseen vai pitäisikö sitä silti näyttää lääkärille...?
"fifth disease". Rengasmainen ihottuma, aiheuttajana parvoviruksiin kuuluva B6-virus. Oireet voivat olla hyvinkin lieviä, mutta tauti on vaarallinen raskaana oleville.
ja se ei ole rengasmainen ihottuma.
on lapsella ollut tuollainen rengas ihan hyttysen pureman ympärilläkin
meillä esikoisella tuli tuollainen ja kyseessä oli kissan sienen aiheuttama ihottuma. Vaati sienilääkettä aika pitkän kuurin.
Suurin riesa oli se, että sieni piti saada kissoista pois. Toinen oli sen verran vanha, että jouduttiin lopettamaan, lääkitys ja hoito oli sen verran rankka. SIeni ei lähtenyt parantumaan perussairauksiensa vuoksi.
Sen lisäksi kaikki kodin tekstiilit piti pestä ja kaikki pinnat puhdistaa. Aika riesa ja operaatio.
Onko lisää kokemuksia mulla jalassa 2 cm rinkula keskellä iho normaali reunat koholla kun raapaisussa punainen ? Punainen ympyrä ?
tosiaan punainen ja sisältä suht normaalin värinen.
Ja aika tarkka rajainen. Inhottaa, kun ei tiedä mikä on: ( Ap