Erinin Vanha nainen hunningolla häiritsee
En ymmärrä, miten kolmikymppinen nainen laulaa, että nelkyt vuotta saman miehen lakanoissa. Minua asia häiritsee. En tykkää, että laulu ei sovi aiheensa puolesta laulajansa suuhun. Lapset eivät voi laulaa rakkauslauluja eivätkä naiset miesten tai päinvastoin.
Kommentit (34)
En mä ajattele, että kirjailija kirjoittaa omasta elämästään tai laulaja laulaa omastaan. Tietysti joskus miettii, että olisko tuossa nyt jotain omasta elämästä, mutta tarinat on aina tarinoita.
On aika naiivia kuvitella, että laulajat esittävät a) omia kappaleitaan tai ainakin b) omasta elämästään kertovia kappaleita.
En mä ajattele, että kirjailija kirjoittaa omasta elämästään tai laulaja laulaa omastaan. Tietysti joskus miettii, että olisko tuossa nyt jotain omasta elämästä, mutta tarinat on aina tarinoita.
jos lapsi laulaa rakkaudesta tai nainen jotain selvästi miehelle kirjoitettua laulua tyyliin Pate Mustajärven Lola tai Eric Claptonin Layla.
Ihan todella kaamee, tuun hulluks. Sanoja en pysty kommentoimaan kun en pysty kuuntelemaan.
On aika naiivia kuvitella, että laulajat esittävät a) omia kappaleitaan tai ainakin b) omasta elämästään kertovia kappaleita.
vaan siitä, että laulun esittäjän tulisi olla sellainen henkilö, jonka voisi KUVITELLA laulavan omasta elämästään. Eihän se muuten sitä pysty edes tulkitsemaan. Väitätkö sinä, että ko. laulu sopisi siis vaikka pikkutytön suuhun?
En mäkään yhtään tota ymmärrä. Karseet sanat ja tarina joka tapauksessa. Jostain aivan käsittämättömästä syystä mies tykkää tuosta biisistä ihan hirveesti.
täällä se että samalta levyltä löytyy biisi mikä kertoo abortoinnista..
En ole ollut millään tavalla Erinistä kiinnostunut, joten siksi en ole tietoinen muista kipaleista. Tuo vanha nainen vaan on tuttu kun sitä jatkuvasti radiossa soitetaan. Enkä siis tykkää edes siitä. Pitänee vissiin sitten skypestä ettiä ne muutkin karseet kappaleet, joskus jos haluaa oikein itteensä kiduttaa.
En ole ollut millään tavalla Erinistä kiinnostunut, joten siksi en ole tietoinen muista kipaleista. Tuo vanha nainen vaan on tuttu kun sitä jatkuvasti radiossa soitetaan. Enkä siis tykkää edes siitä. Pitänee vissiin sitten skypestä ettiä ne muutkin karseet kappaleet, joskus jos haluaa oikein itteensä kiduttaa.
Ja joo, kyllä mä ymmärtäisin ton "onko se oikein" biisin sanoista että siinä mietitään lapsen abortointia.. nainen haluaa abortoida ja mies ei. Kuunnelkaapas se biisi ja sanokaa jo oon väärässä.. Ainakin erilainen aihe tehdä biisi..
missä lukee search.. Siihen joko tekijä tai biisin nimi..tai molemmat.
taas joku lukee mun ajatuksia. Just kun ajoin iltavuorosta töistä kotiin, niin tää biisi soi radiossa ja ajattelin aivan samaa!! Vaikka onkin hyvä biisi, niin ei sovi vääränikäisen ihmisen laulamaksi!!
Nylon Beatista tuttu Erin Anttila julkaisee tänä keväänä ensimmäisen suomenkielisen sooloalbuminsa
Esimakua tulevalta levyltä antaa debyyttisingle "Vanha nainen hunningolla". Kappaleen teksti ja sävellys ovat Erinin omaa käsialaa.
“Heti Nylon Beatin jälkeen aloin tehdä omaa musiikkia. Varsinainen sävellystyö tätä albumia varten alkoi pari vuotta sitten”, Erin kertoo.
”Vanha nainen hunningolla -kappaleessa kuvataan sitä miten ihminen lähtee hakemaan elämän makuisia kokemuksia ja uuden alkua. Yleisesti tulevalla albumillani kappaleet kertovat henkilön pienen hetken fiiliksistä. Olen verrannut sitä näyttelemiseen: samaistutaan ihmiseen ja koetaan hänen kauttaan asioita.”
Nylon Beatin jälkeen Erin pakkasi laukkunsa ja muutti Irlantiin. Siellä koettu elämä toi mausteita ja vivahteita myös tulevalle albumille.
”Albumilla tullaan kuulemaan Irlantilaisille tyypillistä iloittelua, kuitenkaan unohtamatta suomalaisia mollivivahteita.”
Olis säästänyt sen siihen vaiheeseen, kun on uskottavaa, jos silloinkaan?