Olisko mun miehellä mahdollisuutta saada palkankorotusta. Mitäs luulette?
Se on töissä yhdessä keskisuuressa yrityksessä, mutta opiskelee myös (opinnäytetyötä vailla valmis). Nyt se painaa 12 tunnin työpäiviä ihan hirveen huonolla palkalla. Se on saanut tosi paljon positiivista palautetta työstään ja ainakin mun mielestä (puolellinen mielipide tosin) ansaitsisi saada edes vähän parempaa palkkaa.
Kannattaako rohkaista sitä ottamaan asia puheeksi esimiehen kanssa?
Kommentit (3)
että pitäiskö odottaa siihen saakka. Mutta toisaalta yksi toinen opiskelija sai just päällikönpaikan eikä varmaan suorita kouluaan koskaan loppuun. Miehen pomo arvostaa enemmän tekijöitä kuin koulutusta... Pelkään tosiaan, että miestäni käytetään vain hyväksi. Hän pitää työstään ja on ehkä liiankin omistautunut sille.
T:ap
Jos kunnon perustelut löytyy, niin niiden kanssa esimiehen puheille! Pyytämättä ei ainakaan saa mitään. Mikäli firman tilanne on sellainen, ettei korotuksia voi antaa, niin minkäs sille mahtaa. Mutta kannattaa käydä keskustelemassa.
Ja samaa mieltä olen edellisten vastaajien kanssa siitä, että ei kannata kiltteillä liikaa, se napsahtaa joskus vielä omaan nilkkaan. Täytyy arvostaa itseään, myös työntekijänä :-)
Ihan kuin tuohon voisi antaa oikeaa vastausta.
Riippuu miehesi pomosta ja firman yleisestä menettelytavasta.
Sen vain voin sanoa, että kannattaa miettiä kaksi kertaa, että kannattaako uhrata itsensä firmalle, mikä ei edes maksa kunnon palkkaa... Miehesi kaltaisia vähään tyytyviä ja työteliäitä käytetään helposti hyväksi.