Pyydätkö, että lapsi saisi tulla mummulaan vai pyytääkö mummu itse lasta kylään?
Kommentit (17)
Mutta koko perhe käy mummolassa vähintään kerran viikossa. Ei oikein ymmärrä, miksi lapsen pitäisi yksin käydä mummolla, kun voidaan käydä kaikki yhdessä (kuten oli omassa lapsuudessani ja miehen lapsuudessa).
Mutta koko perhe käy mummolassa vähintään kerran viikossa. Ei oikein ymmärrä, miksi lapsen pitäisi yksin käydä mummolla, kun voidaan käydä kaikki yhdessä (kuten oli omassa lapsuudessani ja miehen lapsuudessa).
meillä mummo kinuaa koko ajan lapsenlapsiaan ja myös meitä lapsiaan kylään. Jos ei viikkoon näe, on kyllä kova valitus. Välillä ahdistaa, mutta olen kyllä kiitollinen myös, koska lastenhoitoapua on aina tarjolla.
Vanhempieni luo voi mennä ilmoittamatta milloin haluaa, ovat itse sanoneet niin. Anopille lapsi menee mukanamme silloin kun kutsutaan ja kutsuja on tosi harvoin. En kyläile missään jos ei kutsuta ja omien vanhempieni luo saan mennä kuin kotiini.
soittelevat välillä itse ja pyytävät päästä kylään, ilmoittavat meille ja katoavat nurkan taakse :) Emme me perheenä varsinaisesti kyläile kovin usein, kun tässä törmäillään päivittäin muutenkin. Joskus sitten sovitaan erikseen, että mennään syömään tms. Yleensä, jos isovanhemmat pyytävät saada lapsia kylään, niin heillä on jotain ertyistä suunnitteilla, retki tai leffailta. Joskus me tarvitsemme lastenhoitajaa ja pyydämme heiltä apua. Näin siis minun vanhempieni kanssa.
Miehen vanhempien kanssa kaikki on kamalan virallista. He kutsuvat meidät kylään, koko perheen, ei koskaan pelkkiä lapsia. Meille he eivät tule, edes kutsuttaessa, synttäreillekään. Menemme heille jokaisen lapsen synttäripäiviällisille erikseen. He eivät hoida lapsia. Vähän kankeeta, mutta on jo totuttu. 
yleensä isovanhemmat itse pyytävät lapsia kylään, mutta jos meillä on jotain hoitotarvetta, otamme asian puheeksi. Varmaan 95% aloite tulee isovanhemmilta. Ja koska heiltä tilee aloitteita niin usein, emme itse ehdota kyläilyä, ellei ole tarvetta saada lapsille hoitopaikkaa.
puoleksi päiväksi useiden pyyntöjensä jälkeen. Serkkunsa saavat kyllä olla siellä viikkokausia vuodessa ja myös matkoille heidät otetaan mukaan. Tämä on aiheuttanut paljon surua lapsillemme.
Appi ottaa lapset kylään aina, kun lapset pyytävät päästä ja kutsuu joskus itsekin.
Minun vanhempani pyytävät meitä n. kerran kuussa käymään mutta käyvät meillä kerran viikossa tai joka toinen viikko omasta aloitteestaan. Sinne lapset pääsevät, kun pyytävät, mummu ei sielläkään pyytele.
puoleksi päiväksi useiden pyyntöjensä jälkeen. Serkkunsa saavat kyllä olla siellä viikkokausia vuodessa ja myös matkoille heidät otetaan mukaan. Tämä on aiheuttanut paljon surua lapsillemme. Appi ottaa lapset kylään aina, kun lapset pyytävät päästä ja kutsuu joskus itsekin. Minun vanhempani pyytävät meitä n. kerran kuussa käymään mutta käyvät meillä kerran viikossa tai joka toinen viikko omasta aloitteestaan. Sinne lapset pääsevät, kun pyytävät, mummu ei sielläkään pyytele.
Tuskin ne serkut kertovat, että mummi vei sinne ja tänne, eiköhän vanhemmat itse tarkoituksella aiheuta lapsille pahaa mieltä kertomalla. Menkää omalla perheellä vaikka safarille, siinä sitä olisi serkuille kertomista.
Me kyllä matkustelemme useita kertoja vuodessa, mutta kyse onkin lapsen ja isovanhemman suhteesta ja yhteisestä ajasta, ei matkoille pääsystä. Eivät kaikki isovanhemmat ole hyviä, oikeudenmukaisia ihmisiä eikä vika aina ole lasten vanhemmissa, vaikka täällä niin usein halutaankin uskotella.
puoleksi päiväksi useiden pyyntöjensä jälkeen. Serkkunsa saavat kyllä olla siellä viikkokausia vuodessa ja myös matkoille heidät otetaan mukaan. Tämä on aiheuttanut paljon surua lapsillemme. Appi ottaa lapset kylään aina, kun lapset pyytävät päästä ja kutsuu joskus itsekin. Minun vanhempani pyytävät meitä n. kerran kuussa käymään mutta käyvät meillä kerran viikossa tai joka toinen viikko omasta aloitteestaan. Sinne lapset pääsevät, kun pyytävät, mummu ei sielläkään pyytele.
Tuskin ne serkut kertovat, että mummi vei sinne ja tänne, eiköhän vanhemmat itse tarkoituksella aiheuta lapsille pahaa mieltä kertomalla. Menkää omalla perheellä vaikka safarille, siinä sitä olisi serkuille kertomista.
mun vanhemmat asuvat lähellä ja ovat molemmat eläkkeellä ja ei melkein päivää ole jolloin mummu tai ukki ei soita ja aina asia on sama "saisko teidän lapset tulla meille"
Mikäs sen ihanampaa kuin tämä :) Lapset on mummulassa 2-3h ja tulevat kotiin. Tänä aikana olen itse ehtinyt tehdä kotitöitä ja ruoan.
Joinain päivinä vaan makaan ja katon telkkaria :D
Ja niin,ihan joka kerta ei tietysti käy meillekään,joten lapset on mummulassa noin 3-4krt viikossa.
ei pyydä koskaan, lapset harvoin ovat siellä keskenään. Isoin (13v) käy siellä leikkaamassa nurmikkoa kerran viikossa. Matkaa noin 10km, käy pyörällä. Tuota ei ehkä lasketa, yleensä eivät ole kotona kun poika käy siellä. Talvisaikaan nähdään muutaman kerran, käyvät meillä joskus syömässä tms. Anoppi pyytää lapsia muutaman kerran vuodessa yökylään, kesällä enemmän ja saattavat olla useamman yön esim. mökillä. Miehen vanhemmat ovat jo eläkkeellä. Perheenä käymme muutaman kerran vuodessa. Myös appivanhemmat asuvat melko lähellä. Nyt kun lapset isompia, soittelevat suoraan lapsille ja lapset isovanhemmille ja sopivat keskenään noista vierailuista.
Meillä lapsi kysyy itse isovanhemmilta, saako tulla yökylään. Toki siitä on ensin kotona keskusteltu, että on vanhempien puolesta ok...
henkisesti ihan terve. Niin että harkinnan mukaan annamme lapsia hänen hoivaansa. Hän siis aina pyytää ja me mietimme hänen sen hetkistä tilannettaan ja teemme ratkaisut sen mukaan.
Toinen mummu ei ota yökylään. Hoitaa toki muuten aika paljon muksuja (asuu lähempänä).
Toinen mummu taas pyytelee aika usein yökylään. Me myös kysymme hoitopaikkaa kun tarvetta on.
Lapset 6 ja 3.
Siis ovat kyllä vierailleet kummassakin mummolassa niin että me vanhemmat olemme paikalla, mutta eivät ilman meitä.
mummo kysele lapsia sinne, mutta saavat aina mennä kun kysyvät. mummo ei vieraile kuin juhlapäivinä ja tarvittaessa "vahtina"