Millainen laukku lukioon?
tekisi mieli yllättää lukion aloittava hankkimalla kunnon laukku,
olisiko tyhmö idea?
Kommentit (3)
Sehän on extreme noloa jos ÄITI on ostanut koululaukun.
Aika monelle kaverille jäi kolmen vuoden olkalaukun kantamisesta niskavaivoja.. Lukiossa kirjoja saa roudata (ainakin ahkera opiskelija) sen verran että totesin itse aikanaan repun parhaaksi normikäytössä. Kevyempinä päivinä pidin minäkin olkalaukkua..
Roudaaminen riippuu vähän siitä onko koulussa lokerot, minkälainen tuntikaavio on käytössä ja mitä kursseja menee. Jos on vaikka 3x75min viikossa, ei kirjoja aina tarvitse kantaa kotiin. Esim. kielten kielioppikirjoja ja äikän käsikirjaa, Maolin taulukoita tms. voi osittain säilyttää koulussakin jos siellä on tilat.
Mutta tosiaan, anna lukiolaisen valita itse laukku. Meidän koulussa lukiolaisilla on kaikenlaisia laukkuja LV (tai halvempien merkkien) käsivarressa kannettavista Marimekon olkalaukkuihin ja reppuihin. Isoja urheilukassejakin näkyy jos opiskelijoilla on liikuntaa/treenit koulun jälkeen.
Aika monelle kaverille jäi kolmen vuoden olkalaukun kantamisesta niskavaivoja.. Lukiossa kirjoja saa roudata (ainakin ahkera opiskelija) sen verran että totesin itse aikanaan repun parhaaksi normikäytössä. Kevyempinä päivinä pidin minäkin olkalaukkua..