Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä karppaajat syövät aamu-, väli- ja iltapalaksi?

Vierailija
16.07.2011 |

Olen tottunut syömään ko. aterioilla leipää, puuroa, jogurttia tai hedelmiä. Eivätkös ne kaikki ole karppaajilla vähän pannassa?

Harkitsen karppausta, mutta en millään haluaisi kiskoa jotain kermaa ja kukkakaalia joka aterialla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei ole noita välipaloja tms. ollenkaan. Aamulla voi syödä esim. pekonia, munia, kasviksia, karppileipää, kinkkua, juustoa, kalaa. tms. Samoin kaikilla muillakin ateriloilla, jos haluaa.

Vierailija
2/4 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on syödä muutamia _ateroita_ päivässä. Oikein koostettuja aterioita syöden ei kaipaa ainuttakaan välipalaa.

Tutustu aiheeseeen. Kirjastoon jonottamaan kirjoja, netti on täynnään aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset noista vain sen aamiaisen

Vierailija
4/4 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja kannattaa lukea. Andreas Eenfeldt Ruokavallankumous on ihan ok teos.

Mä syön aamupalan melko vaihtelevasti. Joskus on suolaisempi, joskus makeampi, joskus menee ihan kermakahvi vain.

Esimerkkinä vaikka voissa paistettu munakas juustoraasteella ja mausteilla, salaattia kylkeen. Joskus paistelen edellisen päivän päivälliseltä jääneitä vihanneksia sen munakkaan kaveriksi.

Hyvää on myös salaatinlehteen kääräisty munavoi ja meetvurstisiivu.

Makeasta esimerkkinä vispipuuro, joka on valmistettu vatkaamalla vedessä turvottetua psylliumia, kermaa, puolukoita ja vaniljaa.

Välipalaa en yleensä kaipaa, ehkä kermakahvia tai ihan vaan mustaa kahvia. Mantelipussi on pyörinyt työpöydän laatikossa jo kauan, kun se on vaan sellainen hätävara jota ei ole vielä tullut tuhottua. Viikonloppuna välipalana herkutellaan esim mutakakkua kermavaahdolla.

Iltapalan skippaan myös melkein jokapäivä, koska runsaan päivällisen jäljiltä olen vielä ihan kylläinen. Kupponen teetä iltajuomaksi.

Kermaa ja kukkakaalia ei tarvitse kiskoa joka aterialla, mistä tällainen harhakäsitys? Itseasiassa mä en edes käytä kermaa kovinkaan usein, kahvissa ja tuossa vispipuurossa vähän. Joskus johonkin kastikkeeseen lorautan kuohukermaa.

Muutakin voi syödä kuin kukkakaalia. Mun herkkuja: Parsakaali, ruusukaali, keräkaali, vihreät pavut, kesäkurpitsa, munakoiso, paprika, porkkana, lanttu, nauris, palsternakka, tomaatti, salaatit ja kurkku. Kyllä noista jo väsää vaikka ja mitä.

Ja jos tekee leipää mieli, niin mikä estää leipomasta itse vaikka siemenleipää tai mantelileipää.

Kyllä minä syön välillä hedelmiä, mutta valitsen ne sieltä GI:n alapäästä ja pyrin sisällyttämään ne aterian yhteyteen. Niin ja turkkilaista jugurttiakin menee jonkin verran marjojen kaverina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä