Oletteko katuneet lapselle antamaanne nimeä? Minä kadun :(
Mietittiin pitkään nimi vaihtoehtoja ja viime hetkellä annoimme kutsumanimeksi nimen, jota kaavailimme ensin toiseksi nimeksi. On siis aika pitkä ja vähän vaikea käytettäessä. On mielestämme kyllä kaunis niin ei mitään lempinimeäkään haluaisi käyttää. Lapsi jo 1-vuotias, niin tuntuu tyhmältä vaihtaakaan nimeä kun kaikki jo tottuneet nimeen..
utta jotenkin niin hankala käytössä, pöh.
Onko kohtalotovereita?
Kommentit (25)
että haluaisiko käyttää jotain muuta nimeään kutsumanimenä.
Vaihdos olisi luontevakin, jos syynä olisi se, että lapsi itse tykkäsi toisesta nimestä enemmän.
Pidin siis nimestä kovasti ja lapsi näytti jo sairaalassa nimeltään. Lapsen ekat vuodet nimi oli hyvä ja sopiva enkä miettinyt asiaa sen kummemmin.
Sitten löysin av:n ja sain tietää, että lapseni nimi on yksi pahimmista wt-nimistä. Aluksi en välittänyt, nimi oli minusta kiva ja sillä selvä. Mutta kun lähes jokaisessa nimiketjussa tämä nimi mainitaan ohimennen esimerkkinä, niin on alkanut harmittaa. Joku kertoi myös, että jossain päin Suomea siitä on tehty haukkumanimi vähän samaan tapaan kuin Yrjö tai Urpo.
Nyt harmittaa. Haukutaanko lastani nimen perusteella koulussa? Kaikki nuo wt:ksi kutsuvat mammat varmaan ovat opettaneet lapsilleenkin, mille nimille saa nauraa... :(
Tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen kuopukseni nimeen. Mutta enkö jo pari päivää sitten löytänyt ketjun, jossa sitäkin haukuttiin. Onneksi ei ainakaan vielä ole vaikuttanut omaan tykkäämiseeni.
Yleensä muiden mielipiteet eivät vaikuta, mutta av:lla saa väkisinkin mielikuvan, että suuret määrät ihmisiä nauravat juuri minun lapseni nimelle. Ja se harmittaa.
jonka hänen isänsä päätti kokonaan. Poika itse pitää nimestään kovasti ja nyt sen merkitys korostuu, kun isä kuoli. Hänellä on nimi ikuisesti isästään muistona.
Pidin siis nimestä kovasti ja lapsi näytti jo sairaalassa nimeltään. Lapsen ekat vuodet nimi oli hyvä ja sopiva enkä miettinyt asiaa sen kummemmin.
Sitten löysin av:n ja sain tietää, että lapseni nimi on yksi pahimmista wt-nimistä. Aluksi en välittänyt, nimi oli minusta kiva ja sillä selvä. Mutta kun lähes jokaisessa nimiketjussa tämä nimi mainitaan ohimennen esimerkkinä, niin on alkanut harmittaa. Joku kertoi myös, että jossain päin Suomea siitä on tehty haukkumanimi vähän samaan tapaan kuin Yrjö tai Urpo.
Nyt harmittaa. Haukutaanko lastani nimen perusteella koulussa? Kaikki nuo wt:ksi kutsuvat mammat varmaan ovat opettaneet lapsilleenkin, mille nimille saa nauraa... :(
Tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen kuopukseni nimeen. Mutta enkö jo pari päivää sitten löytänyt ketjun, jossa sitäkin haukuttiin. Onneksi ei ainakaan vielä ole vaikuttanut omaan tykkäämiseeni.
Yleensä muiden mielipiteet eivät vaikuta, mutta av:lla saa väkisinkin mielikuvan, että suuret määrät ihmisiä nauravat juuri minun lapseni nimelle. Ja se harmittaa.
Meidän kolme lasta ovat saaneet nimensä jo ennen syntymää. Tämä viimeinen ei kuitenkaan "näyttänyt" nimeltään ja se vaihdettiin. Mies sai päättää nimen (olin päättänyt kahden ensimmäisen) ja se vaikutti silloin ihan hyvältä. Nyttemmin en olekaan enää niin tyytyväinen nimivalintaan. Harmittaa kun ei kuitenkin otettu sitä alkuperäistä.