Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta usean lapsen vähän koulutetut naiset pönkittävät omaa itsetuntoaan

Vierailija
01.11.2005 |

tekemällä jatkuvasti lapsia. Näin aina keskusteluissa pysytään alueella, joka käsittelee lasta. Puistoissa keskustelaan lapsen taidoista ja hoitamisesta - ei koulutuksesta ja työstä. Äiti saa loistaa ja olla kiinnostava tyyppi. Jos he lopettaisivat lasten tekemisen ja menisivät töihin, heidän sosiaalinen statuksensa tippuisi.

Voi näitä naisparkoja kun 40-vuoden ikä tulee mittariin ja he joutuvat toteamaan, että nyt on paljastettava muille, että ei juuri mitään ole lukenut.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapiirissäni kaikilla on vähintään kolme lasta ja äidillä yliopistokoulutus. En siis todellakaan ymmärrä, mistä te keskustelette.

t.akateeminen viiden lapsen äiti, töissä.

Vierailija
22/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ei voi olla koivin korkeasti koulutettu. Korkeasti koulutettu tarkoittaa mun mielestä ihmistä joka on käynyt ehkä kymmenenkin vuotta koulua. Missä välissä ne lapset sitten olisi tehty? Kyllä joitain valintoja on vaan tehtävä. Miehille tämä on paljon yksinkertaisempaa. Tietysti sitten on sellainen vaihtoehto, että opiskelee sen kymmenen vuotta ja alkaa " tehdä" lapsia sitten. Mutta kuka hullu niin tekee? Kyllä hyvän koulutuksen takia kannattaa olla hetki töissä tai voi mennä koko koulutus hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itsetunnon pönkittämistä se on että " tekee" lapsia ja puhuu niistä?! Onko sitten töistä puhuminenkin itsetunnon pönkittämistä? Mun mielestä noista ei kumpikaan sitä ole.

Se on mun mielestä jo itsetunnon pönkittämistä, että joku jaksaa pohtia toisen koulutusta tai kouluttamattomuutta ja olettaa että se on ihmiselle joku itsetunnon juttu. Ja se on, että joku kuvittelee, että joku koulutus jotain mitä kaikki haluaisivat, mutta vain harvoilla on siihen mahdollisuus. Ne joille sitä ei ole suotu ovat huonoja itsetunnoltaan, kateellisia muille? Hah hah. Ihan tiedoksi, kouluttautua voi kuka tahansa. Mutta itsetuntoa sillä ei saa!

Vierailija
24/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitsepa joku ala, missä peruskoulutus ammattiin kestää noin kauan, minua ainakin alkoi heti kiinnostaa? jos takoitat jotakin erikoistumisopintoja tai väitöskirjoja, kuinka monta pienemmän perheen äitiä näillä 10 vuoden opinnoilla sitten on sinun ystäväpiirissäsi? Kaikkiko?

Vierailija
25/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omituista ajattelua.

Vierailija
26/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut 12v. peruskoulussa ja lukiossa, 4,5 v. opistossa ja 4v. korkeakoulussa. Gradun tein toisen lapseni odotusaikana. Kodin ulkopuolella en ole ollut töissä vielä lainkaan. Mielelläni tosin menisin, jos löytyisi kiiinnostava osa-aikatyö. Kokopäivähommiin en lasten ollessa pieniä halua sitoutua. Uskon, että koulutukseni ei mene hukkaan, vaan ehdin vielä tehdä töitäkin.

Koulutuksestani huolimatta HALUAN olla kotiäiti.

Vierailija
27/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.24

Vierailija
28/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhistoriaa takana 10 vuotta ja viisi lasta.

Vierailija
29/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kuuden lapsen työssä käyvä äiti

P. S. Tekee mieli vielä kertoa kaveristani (nainen), jolla on kohta 9 lasta ja väitöskirja valmistuu juuri

Vierailija
30/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää työtä jäisi tekemättä, jos jokainen havittelisi johtajan paikkaa. Sitä paitsi olisi tärkeää kansakunnan jatkumiselle, että pariskunnan sallisivat useamman kuin 1-2 lapsen maaimlmaan tulon. 3-4 lasta olisi jo aika hyvä.

Vierailija
31/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opiskellut yliopistossa kuin neljä vuotta. Kymmenen vuottahan se taisi olla ap:n minivaatimus?

Miksi kaikkien muuten pitäisi olla " korkeasti koulutettuja" ? Joillakin on niin hyvä itsetunto, että voivat olla kotiäitejä ilman, että heidän täytyy pönkittää egoaan jollain koulutukseslla. Itseään voi muuten sivistää muuallakin kuin korkeakoulussa. Kaikki, joilla on korkeakoulututkinto eivät ole sivistyneitä, ja kaikki ne joilla ei ole, eivät ole sivistymättömiä.

Vierailija
32/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä on tehty monta lasta sekä töitäkin =)

Vierailija:

Korkeasti koulutettu tarkoittaa mun mielestä ihmistä joka on käynyt ehkä kymmenenkin vuotta koulua.

Vierailija
33/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintoista tietää, kun minun lukemani tutkimukset kertovat että monilapsiset perheet ovat useimmiten nykyisin ylemmistä sosiaaliluokista ja koulutettuja.

Vierailija
34/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on paljon lapsia muttei koulutusta? Eikö lapset sitten ole sen arvoisia että niistä saisi olla ylpeä ja onnellinen ja tyytyväinen?

Vierailija
35/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ap:n tekstiin liittyvää se on, mutten saa siitä oikein kiinni.

Vierailija
36/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä puututaan taas heti johonkin pikkujuttuun ja siitä väännetään sitten seuraavat pari tuntia? Mietin vaan omaa koulutustani, 7 vuotta, enkä sitä laske korkeaksi koulutukseksi. Mutta olihan siellä heti pari jotka on suorittanut suunnilleen tohtorin paperit parissa vuodessa ja hoitanut suurperheen siinä sivussa ihan tosta noin vaan :-D

Sanokaa nyt te sitten, että montako korkeasti koulutettua (ja määritelkää tämäkin sitten samalla että tajuan monestako koulutusvuodesta saa puhua) suurperheen äitiä te tiedätte? Mä en ole ainakaan kuullutkaan ikinä. Eikä sekään ole mun syy että usein (joo, ei aina, ei missään tapauksessa!) ne asiat vaan sulkee toisaan pois.

Ja sinä 12 vuotta opiskellut. Myönnä nyt itsekin, kyllä täytyy olla hyvää tuuria jos jää suoraan kotiin vaikka kymmeneksi vuodeksi (voitte tätä pillkua viilata seuraavaksi ;-)) ja sitten hups vaan saa taas täysin koulutusta vastaavaa työtä kun päättääkin palata takaisin töihin?

Vierailija
37/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edellinen (35 tms?) ja 22 kyllä.

Vierailija
38/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja omasta yliopistosta muistan kaksi naista, toisella 7 ja toisella 6 lasta, molemmat proffia.

Vierailija
39/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta nyt täytyy mennä leikkipuistoon, jäi rokotuskeskustelu siellä pahasti kesken..

Vierailija
40/46 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lapsia voisi saada ja hoitaakin? En todellakaan ymmärrä. Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa ja lapsiakin on enemmän, kuin suomalaisilla keskimäärin. Samalla tavallahan tuota lukee tenttiin tai kirjoittelee väikkäriä, kuin työskentelee tehtaassakin; lähtee vain aamulla tekemään töitä ja palaa illalla kotiin hoitamaan lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä