Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveissa toinen raskaus, kannattaako edes aloittaa laihdutusta?

Vierailija
15.07.2011 |

Vauva on nyt 9 kk ikäinen ja toinen lapsi haaveissa ja yrityksessä. Painoa tuli ensimmäisen raskauden aikana 22 kiloa lisää, joista 15 on jäänyt. Ne ovat näköjään tulleet jäädäkseen.

Meneeköhän laihdutus hukkaan ja rääkkään itseäni turhaan? Vai annanko olla ja yritän tsempata raskaana, ettei paino nousisi enää? Söisin totta kai kunnolla vauvan vuoksi, mutta en yhtä holtittomasti kuin ensimmäistä odottaessani.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haet täältä synninpäästöä läskeillesi. Ota itseäsi niskasta kiinni, nainen!

Vierailija
2/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen kanssa et enää jaksa. NYT laihdutat, aloitat NYT, et huomenna. Vähä vähältä, kilo kilolta, pikkuhiljaa. Jokainen kilo vähemmän on eduksesi, ei ole kiire, kunhan muutos on pysyvä.

Niinkauan laihdutat kunnes tulet raskaaksi ja sitten katsot mitä syöt ettet kerrytä takaisin. Syöt monivitamiinipilleriä ohella ja laihdutat terveellsesti syöden ja liikkuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun et kerro pituutta tai mistä painolukemista on kyse (oletko ollut erityisen laiha ennen ensimmäistä raskautta tms.) Mutta, onkos mahdollista, että tuollainen reilu muutos tavanomaiseen painoon sotkee myös hormoonitoimintaa ja vaikeuttaa raskaaksi tuloa sitä kautta?

Joka tapauksessa hurjalta tuntuu tuo 15 jäänyt... Samaa mieltä olen edellisen kanssa. Itse tekisin pysyvän muutoksen ruokailutottumuksiin ja vähän kerrassaan antaisin painon pudota alaspäin. Miksi kantaa tuollaista määrää ylimääräistä?

Vierailija
4/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi laihdutuksesta on todella hyötyä!

Vierailija
5/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esikoista aloin odottaa painoin 90kiloa (170cm)

tärppäsi heti ekasta kerrasta.

Nyt olen pudottanut 13kiloa ja vielä 10on edessä, joulukuuhun mennessä aion painaa 65-70kiloa ja ensivuonna vois miettiä sitten esikoiselle kaveria..mietityttää vaan miten kroppa ottaa vastaan hedelmöityksen kun on ollut aikamoisessa rääkissä vuodenverran jos sen reippaat 20kiloa saisin pois..

Vierailija
6/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttaessa kaikki rasvakudokseen sitoutuneet ympäristömyrkyt ym lähtee liikkeelle elimistöön. niinpä omasta mielestäni turvallisempaa olisi laihduttaa vasta toisen lapsen jälkeen tai sitten laihduttaa nyt ja odottaa laihdutuksen jälkeen n puoli vuotta ennenkö yrittää raskautua.

Vierailija
7/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai 9kk jälkeen vielä voi sanoa että kilot ovat tulleet jäädäkseen! Mulla on kohta puolivuotias vauva, jota täysimetän joten mitään "nälkäkuuria" en ole vielä edes ehtinyt aloittaa. Painoa tuli raskaana lähemmäs 30kg, reilu 10 on vielä jäljellä. Kohta pääsen työstämään niitä mutta tuskin ovat poissa vielä vauvan ollessa 9kk.

Terveellisesti eläminen kannattaa aina, myös (varsinkin) raskaudesta haaveillessa. Ei sun tarvi itseäsi rääkätä, mutta parempiien elämäntapoihin voi silti yrittää.

Vierailija
8/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin pistää mitat. Eli 169 cm ja 72 kg on painoni nyt. Ennen raskautta painoin siis 57 kiloa. Eli vakava ylipaino ei (ilmeisesti) siis ole kyseessä... Laihduttaminen on vain tervanjuontia minulle ja pelkään, sen menevän "hukkaan", jos sama ilmiö tapahtuu taas. Liikun kyllä säännöllisesti, mutta imetysaikana onnistuin kehittämään kamalan sokeriaddiktion. Nyt olen lopettanut makean syönnin, mutta vaa´assa se ei näy.

Lopetin tupakanpolton ekan raskauden aikana ja taisin syödä holtittomasti nikotiinituskissani. Aloin taas polttaa vauvan ollessa 4 kk ja pelkään, että kierre on valmis...

Vierailija
9/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen ajan, mitä vauvasta on haaveiltu...

Vierailija
10/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä ole apua. JOs motivaatio riittää, niin tee elämäntaparemontti, joka tarkoittaa PYSYVÄSTI terveellistä elämäntapaa, siinä ei tarvitse vaakaa eikä painolukemia seurata lainkaan. Se ei saa olla "tervanjuontia", vaan sen pitää olla mieluisaa, muuten siitä ei ole hyötyä. Laihtuminen seuraa kylkiäisenä ja paino asettuu luonnollisiin lukemiin.

Vierailija
11/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tarinani, nyt lapset 5 ja 7.

Ennen ensimmäistä raskautta painoin 68 kg (170 cm). Raskauden aikana ajattelin että nythän voi syödä mitä tahansa kun kuitenkin tulen lihavaksi, joo typerää se oli. Synnytyksen jälkeen painoin 80 kg! Kaksi vuotta myöhemmin syntyi toinen lapsi ja kun vuotta sen jälkeen menin takaisin töihin painoin jo 90 kg. kotiäitinä kiloja vaan kertyi koko ajan lisää, kun jääkaappi oli lähellä ja sitten piti palkita itseänsä pullalla ym kun lapset nukkuivat. En olisi pystnyt laihduttamaan kotona ollessani. No, sitten kun menin takaisin töihin otin itseäni niskasta kiinni ja töissä ollessa oli paljon helpompaa olla syömättä kaikkea turhaa. Aloitin mysö lenkkeilyn, aikaisemmin en olisi edes voinut kuvitella että jsokus jaksaisin juosta 10 km putkeen mutta vähitellen sekin onnistui. Vähimmillään painoin 64 kg ja tuntui hyvältä.

No, muutama kuukausi sitten tulin taas raskaaksi ja aionoa mikä auttoi jatkuvaan pahoinvointiin oli syöminen, mikä harmitti kun olin niin hyvin pystynyt muuttamaan elämäntapani tuon ylipainon jäkeen. Rv 12 sain keskenmenon :( Silloin oli tullut jo 3 kg painoa lisää ja vaikka tuosta nyt on jo pari kuukautta ne ovat jääneet. Keskenmenon jälkeen olen lohduttautunut myös esim sipseillä ja suklaalla mutta nyt on aika ottaaa uudestaan ote elämästä, tai tämä lähtee ihan lapasista.

samoin kuin sinä olen miettinyt laihduttamista mutta toivon myös uutta raskautta ja silloin tuntuu että pari kiloa sinne tai tänne on varmaan aika samantekevää. Toki sinulla sitä painoa on tullut enemmän mutta ethän ole siltikään ylipainoinen ja tuskin painosi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.

Mutta lopeta nyt se tupakointi, kerran olet siihen jo pystynyt eli oli varmaan aika turhaa aloittaa se uudestaan?

Vierailija
12/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään kitukuureja, niissä ei ylipäätään ole mitään järkeä. Kannattaa katsoa mitä syö ja kuinka paljon. Terveellisempi ruokavalio on hyväksi mahdollista uutta raskauttakin silmälläpitäen.

Vierailija
13/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinulla on entistä enemmän ylimääräistä.

Muokkaa ruokavaliosi terveellisempään suuntaan. Älä laihduta eli älä ole millään nälkäkuurilla. Ja yritä päästä makeanhimosta eroon. Salli esim itsellesi yksi pieni herkku päivässä esim pari palaa tummaa suklaata, ei koko levyä. Ja liiku.

Laihduttaminen on vain tervanjuontia minulle ja pelkään, sen menevän "hukkaan", jos sama ilmiö tapahtuu taas. Liikun kyllä säännöllisesti, mutta imetysaikana onnistuin kehittämään kamalan sokeriaddiktion.