Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa syömisissä kun vatsa ei toimi??

Vierailija
15.07.2011 |

Ihan sama, mitä syön, aina vaan tulee löysää, kauhealta haisevaa "liejua" pöntön perälle.

Eilisen syömiset:

* Aamupalaksi pätkä kurkkua, pari kirsikkatomaattia

* Välipalaksi 2 satsumaa

* Lounaaksi kaurapuuroa + voisilmä ja omenaa

* Välipalaksi 2 hapankorppua voilla

* Päivälliseksi kermainen lohikastike + perunamuussi, puolikas keltainen paprika, kurkkua ja puolitoista luumutomaattia

* Iltapalaksi 2 viipaletta sekajyväleipää (itsetehty), joissa voita, juustoa sekä kurkkua + tomaattia päällä

Eikö tuosta jo kerry kuituja jonkin verran? Söin aamusta vain vähän, koska silloin ei ole nälkä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yli vuoden käyttänyt päivittäin ummetuslääkkeeitä. Ei siihen vaivaan mitkään ruokavaliot auta. Syötkö liian vähän? Musta tuntuu noi sun ruokamäärät kamalan pieniltä. Voin toki olla väärässä. Itse ainakin olen kärsinyt eniten ummetuksesta, jos syön liian vähän.

Vierailija
2/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsilta opittu kansanviisaus: banaani kovettaa vatsaa, luumu tekee päinvastoin.

Syöt muuten kaloreita aika vähän.

Vierailija
4/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei liiku ei paskakaan liiku. Se on kylmä totuus syö mitä tahansa.

Vierailija
5/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuntuu ärsyttävän mahaa, jos liejua tulee. ja hajukin kertoo osin siitä, että ei ole tavara suolessa riittävän imeytynyttä, vaan juoksee lioian nopeaan läpi. Voisit kokeilla säännöllisesti esim. gefilusta, josko auttais mahan tasapainotukseen. ja kuitua voi lisätä, se vois kuivattaa eli lisää vielä vaikkapa leseitä. Onko esim. keliakiaa tutkittu? helppo aloittaa verikokeella, joka varsin luotettava ja sitten tähystyksiin, jos siinä epäilys.

Vierailija
6/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti iästä ja muusta. Itselläni ei ole toiminut 30 ikävuoden jälkeen enää kunnolla. Aivan sama mitä syön. Nyt 43v.

Vierailija
7/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on laktoosi-intoleranssi, keliakia tai allergia (suolisto-oireinen). Niissä tuppaa olemaan sellainen haiseva liejukakka yhtenä oireena.

Kokeilepas viikko korvata maitotuotteet latoosittomilla tuotteilla. Lienee helpoin kokeilu.

Vierailija
8/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käy niin, että jos syön viljoja niin maha toimii kerran-kaksi viikossa. En vain saa juotua tarpeeksi vettä 1,5L-2L. Kun juon vielä muutaman kupin kahviakin päivässä.

Ainoa ratkaisu omalla kohdallani oli se, etten käytä viljatuotteita, maha toimii 1-2kertaa päivässä hyvin :)

Vierailija
9/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeen mielestäni pahentuneet. Aina ollut hidas ruuansulatus ja ummetusta. Ap, syöt mielestäni aika vähän eli suoleen ei tule kovinkaan paljon tavaraa. Syötkö varmasti riittäväsit? Liikunta vaikuttaa ainakin minulla ja yksi toimiva juttu on myös activia jogurtti. Se oikeasti nopeuttaa ruuansulatusta, olen huomannut selvästi. Kuitua ja riittävästi nestettä päivittäin. Ne kai ne konstit on.... Inhottava olo on kyllä, jos suoli ei toimi ja siellä on tavaraa, puhistunut ja turvonnut!

Vierailija
10/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ratkaisu omalla kohdallani oli se, etten käytä viljatuotteita, maha toimii 1-2kertaa päivässä hyvin :)

Parilla tuttavallani on käynyt niin, että kun ovat painonhallinnollisisa syistä alkaneet karppaamaan, niin vatsa on alkanut toimia normaalisti. Ne viljat eivät vain kaikille sovi.

Vierailija
11/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla tuttavallani on käynyt niin, että kun ovat painonhallinnollisisa syistä alkaneet karppaamaan, niin vatsa on alkanut toimia normaalisti. Ne viljat eivät vain kaikille sovi.

Vierailija
12/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vähän (1500kcal?) ja valkuaisaineita voisi olla enemmän. Jos ulosteesi on jo löysä niin mihin tarvitse kuituja lisää? Voisit hyötyä Gefilus tms. jogurteista, mieluiten maustamattomista.

Vierailija
13/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan vissiin yleistä??

Vierailija
14/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan veden vähyys.. mitähän mä oikein sävelsin. En lukenut alotusta kunnolla. Mutta tosiaan ne viljat, ei sovi kaikille vaikka ei allergia olisikaan. Toisilla tulee ripulia ja toisilla kovettaa. Kuitua saa myös kasviksista.

Vierailija
15/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloe vera-juomaa, suosittelen! mahan toimimiseen aivan täydellinen "lääke".

Vierailija
16/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap linjoilla.

Söin tuoretta, rasvaista leipää ja meni vajaa tunti, niin ripuliksi meni. KAIKKI tuli ulos. :(

Joku puhui jogurteista, mutta en syö niitä pahemmin sillä vatsani käyttäytyy kuin laktoosi-intolerantikolla(vaikka oireet eivät ole 100% samoja eikä rasituksessa näkynyt mitään).

Karppausta olen kokeillut, se sopi minulle melko hyvin ja aloin sen kokeilun aikana pohtimaan tuota keliakiaa, veljelläni kun on se...ihoni kunto parani selkeästi kokeilun aikana myös.

En juo kamalasti vettä, mutta se tuskin yksinään tekee kamalaa hajua kakkaan?

ap

Vierailija
17/17 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakian mahdollisuus kannattaa ainakin nyt tutkia, aika paljon saa selville jo pelkällä verikokeella.

Sinänsä ruokavaliosi näyttää ihan ok:lta, joskin aika niukalta vaikuttaa kalorimielessä.

Jogurteissa on muuten kyllä vähälaktoosisiakin ja ihan laktoosittomia mukana. Ja voit ottaa maitohappobakteeria kapseleina, niitä kannattaa kokeilla myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän