Teinköhän virheen? Paha korkeanpaikan kammo ja 2krs talo.
Kärsin pahasta korkean paikan kammosta. Isot rappuset ja liukuportaat on ok, samoin vaikka kauppakeskuksen yläkerrokset koska niissä sitä korkeutta ei niin tiedosta, mutta kerrostalon raput, rappukäytävät porraskuiluineen, omakotitalojen yläkerrat ja raput, tikapuut jne aiheuttaa pahaa huimausta ja vatsanmuljahduksia. No ostettiin kuitenkin 2krs omakotitalo koska ihastuttiin tähän niin paljon, jo näytössä teki tosi tiukkaa mennä yläkertaan mutta ajattelin ihastuksen huumassa tottuvani tähän. Nyt ollaan asuttu täällä pari viikkoa ja edelleen raput kuljen kaiteessa roikkuen pyörtymispisteessä ja yläkerrassa kävellessä tuntuu että koko talo pyörii ja huojuu. Ainoat makuuhuoneet on ylhäällä joten tänne on tultava ja olisihan se hassau jos omassa talossa ei pystyisi kulkemaan. Nyt olen vaan sinnitellyt, hoippunut ylös päästyäni suoraan sänkyyn maailman pyöriessä silmissä ja yrittänyt rauhoittua. Tulikohan haukattua liian iso pala, totunko tähän. Kokemuksia?
Kommentit (10)
En vaan kestä korkeita paikkoja, en ole ikinä kestänyt. Huimaa ja silmissä pyörii kuten sanoin edellisessä viestissä..mutta en siis pelkää talon sortuvan tai mitään..tuntuu vaan huteralta pienikin korkeus ja rappuset on kamalia kun pitäisi keskittyä kiipeämiseen ja pyörryttää, vaikea selittää. Mutta onko kenenkään fobia helpottanut siedättämällä vaan itse itseään?
Kyllä sä totut niihin rappusiin. Psyykkaat ittees, että ei tässä ole mitään hätää. Otat kaiteesta rohkeesti kiinni, niin kaikki muutkin tekee, kun kulkee rappusissa. Et sä voi kaatua, kun pidät kaiteesta kiinni.
Olet tärkeä ihminen! Sinulla on muille paljon sellaista annettavaa, mitä et vielä tajuakaan. Sinä näet asioita sellaisesta näkökulmasta, mistä harva kykenee näkemään. Sinä voit olla henkisenä tukena ja turvana vielä monelle elämäsi aikana!
kammo, mutta omassa kodissani ja muissa tutuissa paikoissa pystyn kyllä liikkumaan, niihin tottuu.
Kerrostalot ovat minulle aika vaikeita, enkä tykkää avoimista kauppakeskuksista ym. Tiedän, että pitäisi hoitaa asia, mutta se vaatisi aikaa ja vaivannäköä, että ehtisi jonnekin terapiaan. Tiedän kyllä, mistä vaiva johtuu, se alkoi eräästä tilanteesta jo lapsena. Siedätys ehdottomasti auttaa, samoin muu hyvinvointi. Kun on henkisesti rankkaa, vaiva pahenee. Lisäksi lasten saanti ym hormonaalinen juttu ja stressi sitä pahentaa.
kammo, mutta omassa kodissani ja muissa tutuissa paikoissa pystyn kyllä liikkumaan, niihin tottuu. Kerrostalot ovat minulle aika vaikeita, enkä tykkää avoimista kauppakeskuksista ym. Tiedän, että pitäisi hoitaa asia, mutta se vaatisi aikaa ja vaivannäköä, että ehtisi jonnekin terapiaan. Tiedän kyllä, mistä vaiva johtuu, se alkoi eräästä tilanteesta jo lapsena. Siedätys ehdottomasti auttaa, samoin muu hyvinvointi. Kun on henkisesti rankkaa, vaiva pahenee. Lisäksi lasten saanti ym hormonaalinen juttu ja stressi sitä pahentaa.
elämäntilanne kokonaisuudessaan on liian stressaava. Kaikkeen stressiin ei voi itse vaikuttaa.
mutta ei mua nyt huimaa jos olen 2. krs:n makuuhuoneessa! Mulla vaatii sen että _näen_ että alhaalla on "tyhjää", jos on kiinteät seinät (ei siis lasia) ja lattia niin ei kohtaus laukea.
itse haluat ongelman ratkaistuksi. Eli itse tiedät oletko valmis siihen vai et.
Voisko porraskäytävää sisustaa niin, ettei korkeusvaikutusta näy? Vaatekaappi/ seinä portaiden viereen? Avoportaiden muuttaminen umpiportaiksi?
sinun päässäsi.
Ihminen pystyy aika monesta kammosta oppimaan pois ( vaikka se on tuskallisen vaikeaa ja pitkä tie) kun löytyy oikea apua ja riittävä motivaatio. Tai sitten voit paeta ja kärsiä kammostasi hautaan asti; valinta on sinun.
Monilla pahoja oireita saavilla johtuu osin siitä
etä syytäkin siedättää itseään. Mitä ihmettä sinä siellä pelkäät?