G: Kaunein/romanttisin elokuva?
Kaunein elokuva, jonka mä oon nähnyt on eilenkin telkkarissa näytetty Hiljaiset sillat. Oon nähnyt sen varmaan kymmenen kertaa ja joka kerta katon sen suurinpiirtein nenä kiinni ruudussa ja joka kerta se itkettää.
Siinä on niin monta kaunista kohtausta ja ajatusta, että en ala niitä tässä listaamaan. Mut on se vaan hyvä elokuva!
Kommentit (18)
Hieno leffa, mullakin tahtoo aina tulla itku vaikka olen nähnyt leffan monen monta kertaa...
En TODELLAKAAN ole mikään elokuvissapillittäjätyyppi, eikä minua muutenkaan niin hirveästi liikuta muiden kohtalot, etenkään keksityt. Mutta tuo leffa saa pillittämään joka kerta, ja tuijotan sen ihan hypnotisoituneena alusta loppuun.
Pitää olla jotenkin tosi suppea ja yksinkertainen ihminen, jos tuollaista elokuvaa katsoessa kiinnittää huomiota naisen uskottomuuteen!!
Siis jonkun harmaan vanhuspapan ja huomattavasti nuoremman naisen romanssi on teille se elämää järisyttävä elokuva? Ei hemmetti. Itse en jaksa edes katsoa moista, kun ei kiinnosta tuollainen asetelma ollenkaan.
Te sen sijaan jankkaatte täällä päivät pitkät jotain ikäerosontaa ja tappelette miesten kanssa aiheesta, vaikka itse fanitatte tuollaista? :D Hassut mammat. Nytkin näytti olevan etusivulla joku aihetta sivuava, pitkä ketju (jota itse en avaa, koska ei kiinnosta).
Haettiinko siis kauneninta vai romanttisinta elokuvaa? Mulle kaunis elokuva on visuaalisesti kaunis. Ei tarvitse olla yhtään romanttinen tai edes juonellisesti hyvä. Esimerkkejä kauniista elokuvista on mm. Geishan muistelmat, Amelie, The Tree of Life, Melancholia, Myrskyluodon Maija. Romanttisin elokuva varmaan olisi Moulin Rouge.
Vierailija kirjoitti:
Siis jonkun harmaan vanhuspapan ja huomattavasti nuoremman naisen romanssi on teille se elämää järisyttävä elokuva? Ei hemmetti. Itse en jaksa edes katsoa moista, kun ei kiinnosta tuollainen asetelma ollenkaan.
Te sen sijaan jankkaatte täällä päivät pitkät jotain ikäerosontaa ja tappelette miesten kanssa aiheesta, vaikka itse fanitatte tuollaista? :D Hassut mammat. Nytkin näytti olevan etusivulla joku aihetta sivuava, pitkä ketju (jota itse en avaa, koska ei kiinnosta).
Ehkä he ovat miehiä, sillä miehiltä tuollaisen elokuvan ylistämisen ymmärtää. Varsinkin, jos ovat jo vähän vanhempia miehiä joita nuoremmat naiset kiinnostaa.
Clint Eastwood on mestariohjaaja ja -näyttelijä!
Hiljaiset sillat on kaunein rakkausleffa, mitä on. Joka kerta kyyneleet ui silmissä.
Ettore Scola ohjaaja, Rakkauden intohimo.
Vierailija kirjoitti:
Ettore Scola ohjaaja,
Passione d'amore
Rakkauden sivut.
Okalinnut.
Hevoskuiskaaja.
Tuulen viemää.
Ei epäilystäkään. Hiljaiset sillat on maailman kaunein elokuva. Muita kauniita on Minun Afrikkani ja Okalinnut. Nämä kolmen kärki.
Kyllä se on ehdottomasti yksi munkin suosikki. Leffa on tehty niin hyvin että pääsee aivan älyttömän hyvin sisään siihen suureen rakkauteen ja luopumisen tuskaan...