Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaanako vai joku muu ? Ja raskaustesteistä.

Vierailija
14.07.2011 |

Hei, tilanne on tämä.

toinen lapsi on erittäin toivottu, lasta yritetty yli vuosi.

Kuukautiskiertoni on säännöllinen 28-29, kuukautisvuoto normaali (ei niukka,ei runsas). Ovulaatio tulee normaalisti 14pv ennen kuukautisia, tutkittu että kaikki ok (ei mieheltä)- lasta ei vaan oo kuulunut.

Nyt tässä kierrossa menkat alkoivat 4 päivää aiemmin, siis kp24. Kuukautiseni alkavat yleensä illalla pienellä ruskealla tuhrulla ja aamulla jo vuotaa kuin seula, kestävät n 5pv. Nyt kuitenkin alkoi ruskealla tuhrulla kuten normaalistikin, mutta myös jatkuivat samalla tuhrulla. 3 päivän ajan tuli siis vain ruskeaa tuhrua, ja pelkästään paperilla pyyhittäessä, pari kertaa vain muutama tippa housuihin asti. Välillä meni puoli vuorokauttakin ettei tullu mitään ja sitten taas paperilla pyyhittäessä vähän. Ja sitten loppui kolmantena päivänä. "menkat" loppuivat siis kp3 ja kp6 tuli kans parilla vessareissulla sitä samaa ruskeaa tuhrua, sekä kp6 illalla kunnon ovislimat, samanlaiset kirkkaat ja venyvät, eikä mulla ole norm koskaan tässä vaiheessa kiertoa valkkaria tmv.

Odottelin kuitenkin jos sitten alkaisivat oikeana ajankohtana kunnolla, jos oli vaan joku-- häiriö, mutta ei. Jo ennen noita "menkkoja" mulla oli väsymystä, joka on tämän viikon nyt ollut ihan kamalaa. Olen aina ollut vähä uninen, enkä koskaan nuku päivänunia. Nyt tämän viikon ajan olen nukkunut joka yö 10-12h sekä päivällä yhteensä päiväunia 3-5h !!! Nukahtelen vähän väliä, sohvalle, lattialle lapsen kanssa leikkiessä, autossa matkalla kauppaan.. Aiemmassa raskaudesta muistan väsymyksen myös, ja pahoinvointi oli tosi kova. Nyt en ole oksentanut, mutta huonoa oloa on ollut. Iltaisin olen tosi turvonnut vatsan kohdalta ja on paha olla kun niin turvottaa. Parina yönä olen herännyt vessaan ja alavatsalla on välillä kipuja. Lisäksi minulle, normaalisti hyvin kylmäverisellä ihmisellä on vähän väliä kuumia aaltoja! Pari minuuttia kestävä hikiaalto ja sitten tulee jäätävän kylmä. Minua huolestuttaa kivut selän puolella, varsinkin vasemmalla sivulla jossain munuaisten kohdilla.

Olo ei todellakaan ole normaali, ja alan huolestua pian.

kp4 tein jonkun halppis liuskaraskaustestin (ei siis herkin testi)- nega, samanlaisen testin kp5 ja kp6 (eli jos menkkoja ei olisi ollut niin kp30) ja kaikki negoja.

Voiko kyseessä olla kohdun ulkoinen ? Vai jotain ihan muuhun liittyvää.. yritän huomenaamuna soittaa lääkärille ajan.

Mutta kertokaa jos jollakulla on ollut samanmoista ja osaisi edes jotain joku epäillä.

Kiitäs paljon !

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja tänään menossa kp7.

Vierailija
2/7 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sekin näkyy raskaustesteissä plussana. Melkein noilla oireilla veikkaisin jotain tulehdusta mahdollisesti kohdussa tai virtsateissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos, varaan heti aamulla ajan lekuriin.

Virtsatietulehdus mulla on ollut usein aiemmin, oireet eivät nyt ole samanlaiset.

Kohtutulehdus oli synnytyksen jälkeen mutten yhtään muista mitä oireita silloin oli.

Mitään pahaa hajua, kirvelyä tmv ei ole ollut kuitenkaan ja alkuviikosta kun kävin muiden asioiden takia verikokeissa niin cpr oli normaali,

voiko joku tulehdus silti olla ?

Vierailija
4/7 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan saattaa näyttää sen negana. Koska itsellä vähän sama tilanne ja juuri nyt. Olen myös varaamassa aikaa lekurille. niin tosta testistä luin juuri joltain lääkärisivuilta

Vierailija
5/7 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan saattaa näyttää sen negana. Koska itsellä vähän sama tilanne ja juuri nyt. Olen myös varaamassa aikaa lekurille. niin tosta testistä luin juuri joltain lääkärisivuilta

jos raskaus on olemassa niin testi näyttää plussaa riippumatta siitä missä se raskaus sijaitsee.

Vierailija
6/7 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkoi toinen raskaus siten, että pientä tihrustelua oli n.1kk ajan ja sitten vasta tuli positiivinen testi. Menimme edellisten kk mukaan ultraan, joten laskettua aikaa kuukautisista siirrettiin tietysti useita viikkoja eteenpäin.

Vierailija
7/7 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siis olla mahdollista että vaikka kierto normaalisti on säännöllinen (ok,puolen vuoden aikana ollut yksi 32 ja yksi 30pv kierto, mut muuten 28-29) niin testi ei vielä näyttäiskään plussaa ?

Mä luin jostain, että jollekin kohdun ulkopuolisen raskauden kokeneelle oli lääkäri sanonut, että se voi erittää sitä hormonia jotenkin hitaammin tmv että ei välttämättä niin nopeasti näy testissä ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän