Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys on ihan yhtä helvettiä! Ja vauva n.5kk!

Vierailija
14.07.2011 |

Nukkuu päivällä yleensä 1,5h maksimissaan ja toiset lyhyemmät torkut. Yöllä nukkuu 10h ja herää n. 4 kertaa syömään. Päivällä imetysvälit on 30min-1,5h. Siis koko ajan. Nyt rinnanpäät on todella arat ja imetys on alkanut olla vastenmielistä. Kiinteitä on aloitettu mutta ei ole poistanut ongelmaa. Inhottavaa imettää kun sattuu ja sitä pitää tehdä koko ajan, ilman minkäänlaista taukoa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se rupeaa auttamaan. Mun toisen lapsen kanssa oli samanlaista tuossa vaiheessa. Tosin vielä tiheämpää syömistä, tunnin välein veteli öisinkin.. Olin jo tosi poikki ja aloin kiinteitä syöttelemään aika rivakkaan tahtiin. Suosittelen.

Vierailija
2/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina puoli vuotta tavoitteena. Kahta ekaa imetin sen 6 kk ja kolmatta 9 kk. Kakkonen lopetti itse puolivuotiaana ja se meni tosi helposti.

Miten vauva syö kiinteitä? Voisitko antaa välillä maitoa pullosta, joko korviketta tai pumpattua? Oletteko jo aloittaneet puurot?

Me ollaan aloitettu soseet nelikuisille (bataatti, peruna, porkkana, parsakaali, kukkakaali) ja viisikuisille sitten puuroa aamuin illoin. Ja sitten puolivuotiaana nauta, possu ja kana kasvissoseiden joukkoon.

Lapsissa on eroja soseiden syönnin suhteen. Eka söi reippaasti mitä vain, toka oli oikea sihtikurkku ja kolmonen taas helpompi soseilija.

Tsemppiä ruokailuihin! Jos imetys ei ole sinulle elämän ja kuoleman kysymys, niin rohkeasti vain maitoa pullosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lopeta! Et sinä sen huonompi äiti-ihminen ole jos nyt lopetat, kun olet kuitenkin noin pitkään jo imettänyt. Aika moni lopettaa imettämisen kun vauva on 6kk. Tai kokeile rintakumia, jos et ole jo kokeillut, voi olla ettei se enää toimi. Tai ala nyt tässä vaiheessa vähentää imettämistä ja tarjota mukista maitoa (vastiketta). Pumppaaminen nimittäin koskee kanssa.

Vierailija
4/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettäminen tuntuu pahalta miksi ihmeessä sitä jatkat? Ei korvike lapsi voi yhtään sen huonommin. Ja ehkä voit pumpata maitoa aina silloin tällöin niin lapsesi saa rintamaitoa jos se on sinusta tärkeää.

Vierailija
5/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat sinäkin nukuttua välillä.

Vierailija
6/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin sanoivat: lopeta jos se on noin epämiellyttävää.

Osta tuttipulloja ja korviketta ja anna vauvan tarvitsema maito siitä.

Kohtahan lapsi saa jo viljoja ja lihaa. Ja kun illalla saa pullosta korviketta, joka täyttää vatsaa enemmän ja pitää nälkää kauemmin loitolla, yösyötöt jää pois.

Minä en näitä kahta imettänytkään. ensimmäisen kohdalla koin sen niin epämiellyttäväksi, että lopetin heti alkuunsa. Lypsin ja annoin omaa + korviketta pullosta.

Kakkonen sai pullosta, juuri kun sairaalassa imetys lähti hyvin käyntiin, jouduttiin antamaan pullosta ja imuote tuli vääräksi. Ei saanut imettyä rinnasta mitään. Rintakumia ei ohjeistettu, enkä tajunnut itse kysyä. Siirryin sitten pullolle suoraan.

Yöt ovat nukkuneet hyvin ihan parikuisesta alkaen.

Hyvin ovat kasvaneet.

Pullomaito on annettu sylissä, sama asento kuin jos rintaa antaisin. Myös isä on voinut "imettää" kun on pullolla ollut.

Sinä et ole huono äiti, lapsi ei mene pilalle eikä tule saamaan mitään ihme tauteja tms. eikä jää vaillle rakkautta tms. jos lopetat imetyksen ja siirryt pulloruokintaan.

Neuvolasta ei tarvitse kysyä lupaa, jos seillä on imetysintoinen terkkari, tulee vain saarnaa.

Vierailija
7/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa menisi ajan kanssa ohi. Meillä oli tiheää syöntiä vielä tuossakin vaiheessa, 5 kk iässä myös 3-6 yösyöntiä. Nyt 8 kk iässä on imetyksiä ruuan päälle, pari päiväunitissittelyä ja öisin 1-2 kertaa. Mutta jos imetys on helvettiä, etkä siitä nauti, kannattaisiko kokeilla pulloa. Imetys ei saisi sattua, vaan tuntua mukavalta vauvan ja äidin hetkeltä. Ei pakkopullalta. Jaksamisia!

Vierailija
8/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiheän imun kausi. Ehkä sellainen on menossa? Tsemppiä jatkoon! Tee päätös siltä pohjalta kuin teidän tilanteeseen parhaiten sopii. Lapsi kasvaa imettämättäkin, mutta jos hiukan jaksat purra hammasta niin ehkä tilanne vielä helpottaa. Itse jatkoin imettämistä 1v9kk asti vaikka muutama kerta tuli pahoja noita tiheän imun kausia. Kuitenkin imetyksen lopettaminen sitten oli todella helppoa kun lapsi itse oli siihen valmis.

Vierailija
9/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nännit ovat kuivat, niin sattuu tietysti. Osta apteekista Lansinoh rasvaa, on taivaallisen hyvää juuri imettäessä. Ei satu enää:)

Vierailija
10/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin marttyyriys ei ole lapselle yhtään parempi . Nyt järki käteen :) Mieti imetätkö läpi kivun vain "Hyvä äiti"-mielikuvan takia ja onko tuo mielikuvan vaatimus mitenkään järkevä...

Ei ne imetyksen tossa vaiheessa lopettaneet ole muuttuneet huonoiksi äideiksi :)

Vierailija
11/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yhtäkkiä noilla kuukausilla, niin voi liittyä vauvan hampaiden tuloon. Minä olen aina tuntenut lapsen hampaiden tulon siitä kun rinnanpäät menee jotenkin ikäviksi, imetys sattuu ja tuntuu karhealta ja epämukavalta. Helpottaa sitten taas kun hammas on tullut läpi...

Mitä tuohon imetysrytmiin tulee, ihan normaalilta minusta kuulostaa.

Mutta samaa mieltä kuin muutkin, jos ET KESTÄ niin lopetat tai vähennät. Jos kestät jotenkuten ja haluat lapselle parasta vielä jonkin aikaa, niin tsemppiä vain!

Vierailija
12/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuulostaa normaalilta silloin tällöin. Ilman muuta on raskasta jos aina vain kuukaudesta toiseen vauva haluaa olla rinnalla ympäri vuorokauden.

Minun tämänhetkinen vauvani on sellainen joka imee aika harvoin ja nopeasti, mutta nyt kun on ollut helteitä saa tosiaan olla vähintään tunnin verran tarjoamassa. Onneksi viisikuiselta (täällä) kuluu yhteen kertaan vain muutama minuutti.

Vierailija
13/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ymmärrän kommenttisi; oletko ollenkaan imettänyt kun asenne on toi? Viskataan kirves heti kaivoon kun mahdollista ja valitetaan että en ole mikään täydellinen, eikä ole kukaan muukaan.

Minusta tuki on paras mitä voi tehdä, ei sillä että imetys on mikään hyvän äitiyden merkki vaan ihan sitä että JOS HALUAA JATKAA niin toki kannattaa tsekata mahdolliset imetysasennot yms kuin lopettaa.

Mutta takasin ap.lle! Sun kannattaa hoitaa rintoja, ottaa ilmakylpyjä, rasvata (Lansinoh hyvä) ja muuten huolehtia ruokavaliosta, nesteytyksestä (varsinkin näin helteillä), liikunnasta ja rentoudesta.

Imuasentoa kannattaa tarkastaa: haukkaako hampurilaisena? Onko nänni kokonaan suussa?

Imetysasentoja voi kokeilla erilaisia, onnistuuko selällään imetys ja lapsi rinnan päällä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän