Mitä ajattelet jos joku kaupassa ostaa yli 10 litraa maitoa?
Jos jollain on kärryissä tyyliin joku 12 maitopurkkia - mitä tulee mieleen?
Kommentit (36)
aika paljon sitä menee, vaikka lapsia on kaksi ja ruokaankin käytetään vain silloin tällöin. Eikä jaksa aina olla hakemassa paria purkkia kerrallaan.
1-2 litraa maitoa kerrallaan. ja perhemarketista, missä muut ilmiselvästi ostelevat isompia satseja?
Ajatteletko että olen luuseri yh, sossuntuilla elävä, joka käyttää kaikki rahansa viinaan???
Ostan aina kaupasta 10 tölkkiä kevytmaitoa, 2 tölkkiä rasvatonta ja 4 tölkkiä laktoositonta. Lisäksi 2 tölkkiä piimää, 4 tölkkiä täysmehua ja 4 pulloa kokista.
nähny mun miehen kaupassa =D Se juo tosi paljon maitoa =D
"Aika paljon maitoa"
Jos jostain syystä tulisi asiaa mietittyä sen pitemmälle, ajattelisin varmaan että "noilla tykätään juoda paljon maitoa tai sitten on varmaan leivontaa/kekkerit".
joten aattelen, että vähän isompi perhe.
...tuossa perheessä ei ryhdytä kasvissyöjiksi vähään aikaan.
Mä ostan joka kerta 2x 6 pullon pakkaukset iskukuumennettua maitoa, eli kokonaista 12 litraa kerralla, huuu! Kasvisyöjiä kokonperhe. Ei tosin vegaaneja.
Niin. Ajatuksissani kutsun kasvissyöjiksi vain niitä jotka syövät vain kasviperäisiä aineita... ääneen täytyy puhua tarkemmin :-) Mutta tässä kysyttiin ajatuksia, ja olen tosiaan ajatellut juuri näin monta kertaa ihmisten ostoksia katsellessa.
Mun täti on ollut jo 10 v eläkkeellä mutta ei käytä kuin valion tuotteita, koska aikanaan tuottanut maitoa Valiolle.
sillä osalle ei kelpaa kuin Valion maito, koska Ingman on ruotsalaista tms.
Meillä kaksi lasta ja ostetaan kerralla 3 l maitoa. Ei me juoda maitoa litratolkulla. Vesi on perheen janojuoma.
Mutta kerran katsoin, kun joku mies lappoi kassahihnalle useita paketteja hiivaa ja sokeria. Tuli heti mieleen, et laittaakohan se kiljupöntön kuhisemaan! ;)
Miksi pitää ihmetellä että joissakin perheissä juodaan paljon maitoa???
Suomessa tärkein kalsiuminlähde, erityisesti lapsille, on maito. Vai tabletteinako teillä ne kalsiumit saadaan.
Ruokavaliosta muuten aika heikosti sitä kalsiumia saa jos ei maitoa juo.
Siksi en siis ymmärrä niitä jotka väittävät että maito ei kuulu ihmisen ruokavalioon...En tietenkään tarkoita tällä sitä että sinä olisit niin väittänyt...
Mitä siitä pitäisi ajatella?
Miksi te kyttäätte toisten ostoskärryjä? Eikö kannattais vaan huolehtia siitä mitä sinne omiin kärryihin ilmestyy.
maitoa viikossa noin 10-12 litraa ja riippuu kauppakäyntien tiheydestä paljonko ostan kerralla (myös se päivämäärä vaikuttaa). Ainakin juhlapyhiä ennen ostan yleisesti tuon isomman määrän kerralla. Teen suht usein esim. lettuja ja lapset pitävät maidosta tosi paljon juomana, menee myös aikuisten kahviin, noin 3-5 kuppia per aikuinen. Useinhan maito on ihan hyvää päivän pari sen parasta ennen päivän jälkeenkin, etenkin jos on viileimmässä kohdassa jääkaapissa, näin ainakin meillä. Meillä maitona täysmaito.
Ei varmaan ole yksin kaupassa, eikä ainakaan asu kerrostalossa, jossa ei ole hissiä.
sillä osalle ei kelpaa kuin Valion maito, koska Ingman on ruotsalaista tms.