TAMMEMTERHOJEN alkuviikko!
Missä ihmeessä on kaikki tammimammat ja salamatkustajat?
Vai onko niin hyvät fiilkset kaikilla, ettei edes ehdi tänne jutustelemaan?
Olo on kyllä ihan kohtuudella noususuhdanteinen täällä päin! Kun ei väsytä tai muutenkaan tunnu hassummalta! Itiö potkii ja jytkii sen kun ehtii ja täiden tekeminen on välillä ihan mahdottoman tuntuista. Mahan sisällä kun on enemmän elämää, kuin työpaikalla!
Flunssan kourista olen taas palannut ns. normaalielämään. Vielä yskittää puuskittain ja silloin on lantion pohjan lihakset tiukilla! Ja välillä meinaa pissa tirahtaa väkisin!
Samoja tuntemuksia? Vai olenko porukan laiskin harjoittamaan ko. lihaksistoa?
Lämmintä marraskuuta kaikille masuille- perästä tullaan!
Tikru+Itiö Rv tasan 27
Kommentit (10)
Edelleen täällä vietellään sairaslomaa armottoman väsymyksen takia eikä töihin enää ole asiaa. Oikeastaan ihan kiva, koska olen viihtynyt kotosalla tosi hyvin, kun saa tehdä mitä tykkää ja nukkua sillon, kun siltä tuntuu =)
Ulkoilu ja punttisali ovat kohentaneet oloa kummasti viime viikkoina ja jos väsymystä ja liitoskipuja ei olis, ni olo ois aika mainio. Maha nyt välillä ahdistaa, ku se tuntuu olevan koko ajan tiellä, mutta muuten kaikki on hyvin =) Pari viikkoa oon jopa noudattanut tiukemman linjan ruokavaliota (ettei paino nousis liikaa) ja sekin on varmaan osaltaan auttanut olon parantumiseen. Lantionpohjan lihaksissa ei onneksi oo mitään vikaa...
Asukki möyryää yksiössään ja taitaapa tällä hetkellä olla perätilassa. Mutta tekeehän se asennonvaihto hyvää, kun on tähän asti viihtynyt täysin poikittain. Täytynee vaan toivoa, et alkais kohta kääntyä oikeaan asentoonsa ennenku masussa tila loppuu kokonaan. Huoh! nytkin tuo muljuaminen tuntuu ikävästi alapäässä =( Mutta hyvä, että kuitenkin ilmoittelee itsestään ettei tarvi huolissaan olla!
Hauskaa viikkoa kaikille tammimasuille. Hiljenen viikoksi, kun lähden käymään äitini luona, jossa ei nettiä ole...
Nekku 31+2
Onpa tosiaan hiljasta täällä!
Tänne ei kai sen kummempia kuulu. Perjantaisella äitipolikäynnillä lääkäri määräs vielä verikokeita, olin jo unohtanut koko asian mutta ne eilen sieltä heti aamusta soittivat, että tulehdusarvot on hiukan kohollaan, ja että pitää mennä heti tänään (siis eilen) kontorllikokeisiin ja huomenna sitten soitetaan tuloksista. No, nyt on jo puolipäivä eikä sieltä kuulu mitään! En huomannu kysyä millon ne soittaa, mutta ärsyttää ootella...Vaikka toisaalta oon jo järkeilly, että jos jotain ois vialla, niin ne ois jo soittanu, että tässä ei siis ole onneks mitään hätää!! =) Mikä logiikka!
Tietääkö joku, mitä tuo sitten voi tarkottaa jos ne tulehdusarvot on siitä noussu sitten?
Väsyttää ihan armottomasti, väsyttäny jo monta päivää. Voisin vaan nukkua, vaan eihän se onnistu kun on esikoinen ja aina jotain tapahtumassa vaikka sairaslomalla olenkin. No, tänään vein tytön hoitoon ja nukuin just 2h päiväunet. Vieläkin voisin nukkua....Mutta jos lukis vähän palstakuulumisia ja hakis tytön heti unien jälkeen kotiin.
No joo, ei kai tässä sit muuta.
Kölli 28+9
Eipä tännekkää kummempia kuulu.
Ei vaan meikäläinen tunnu saavan mitää aikaan, onneks lapset tulee kohta koulusta jos sitte vaikka sais kipinän kunnolla alottaa nää touhut!
Vauveli voi kaikesta päätellen hyvin! Muutama supistus on tänään tullu, mut ihan kivuttomia ne kyllä oli.
Ostin eilen taas kankaita, että varmasti piisaa tekemistä, taitavat jäädä pussiinsa, ku pitäis oikeesti saada rempan suhteen edistystä ennen tammikuuta. Pakko mun on silti ittelle housut vääntää, ku rupee nyt olemaan sillälailla ettei mikään mee päälle. Meni navanympärykses metri rikki!!! Tai housut mahtuu kaikki muuten, mutta pakko jättää vyötärö mahan alle, eikä se oo hirveen lämmin ratkasu.. Ja paidat on niin lyhyiksi käyny, hyvä että tissit peittyy..
Munkit on muuten myös ihan mehevät! Normaalikuppi on B, mutta kai nyt täytyy jo D:hen siirtyä ku tahtovat pyrkiä ulos C- kupposistaan!
No mies kyllä tykkää, harmi vaan että nahka venyy samaa tahtia ja sitte ku tisut on taas B-kuppia, niin nahka on tyhjä D... Mutta se on sen ajan mures!
No ny ne pennut saapuu, meen laittamaan välipalaa nuorisolle!
Tänään on muuten 28 viikkoo täys!
T: Hemppa.
Olotilastani ei kauheesti löydy valitettavaa. Jotenkin oon ottanut sen asenteen ettei raskaana kuulukaan olla helppoa. Ja hyvin omasta mielestä olen voinut.
Ennen raskautta kärsin toisinaan sappivaivoista, niin nyt on pari kolme pahaa närästyskohtausta ollu jotka saatu kuitenkin ruokasoodalla aisoihin(totesin, et tehoaa paremmin kuin rennie), migreenikin kuuluu normaali elämään ja nekin on ollu poissa rv 12 jälkeen.
Liitoskivut kun juilii pahasti niin omille ja hoidokeille(oon hullu ypph, joka ei jää äippälomalle kuin hetkeksi) ilmoitus, et " nyt hetken aikalisä(n.15min), meikäläinen pötköttää tuossa sohvalla hetken" , kipuilu kun alkaa ja loppuu usein miten vartin sisällä, niin sit taas jaksaa muutaman tunnin ilman tuskia.
Illalla meikäläinen saakin olla " omissa oloissa" ja ukko hoitelee noita meidän omia " pikkuisia" (7½v ja 5v).
Tänään aattelin mennä uimaan, se kun on ainoa liikuntalaji, josta ei paikat kipeydy kamalasti. Samalla reissulla jos lindexiin eksyi ja löytäisin urheilutoppeja yökäyttöön, kun yöpaitaa en oikein osaa käyttää ja toinen rinta on alkanu vuotaa öisin kun joutuu puristuksiin.
Hiljaisuus varmaan osalla johtunee siitä, ettei yksinkertaisesti ole mitään uutta kerrottavaa, kun kaikilla alkaa viikot olla siinä vaiheessa, että odotellaan vaan sitä H-hetkeä. Neuvolakuulumisetkin kun on alkaneet olla ainakin mulla vanhaa toistoa, kun kaikki on niin kuin pitää ja neuvolatätikään ei valita mistään(vaikka painoa onkin tullu aivan liikaa). No ehkä se mulla vähän hidastuis kun maha tuntuu vielä monta tuntia syömisen jälkeenkin täydeltä.
Nyt täytyy lähteä kahvin keittoon (sekin maistuu mulle vielä, vaikka edellisten kanssa koko raskaus meni etoen pelkästä kahvin hajusta) sisko tuli ihastuttavan papupadan(2v.) kanssa kylään
Heidi+" jörgen" 30+1
kirjailen..Sumuista on kuin lontoossa.Mitään en ole saanut tänään aikaiseksi,ei ole uutta.Hirveesti olen kyllä jaksanut pötkötellä ja sehän vaan väsyttää kahta kauheemmin..Tytön hain koulusta ja leipomolta hain leipää ,melkosta extremeä ;)pieneksi menee kuviot näin saikulla.Mulla kyllä supistelee " aika paljon" tai en oikeesti tiijä mikä on paljon ja mikä vähän mutta kumminkin päivittäin useita kertoja vetää masun niin kovaksi et tää kävely täyttyy lopettaa,jos sitä nyt kävelyksi voi sanoa pitkään aikaan ollut sellasta käpöttelyä vaan minkäs teet,ei niin mitään viikkoja lisää ja sit synnyttään siinä on lääke.Kukas se olikaan?tikru? puhui et saattaa avastellessa tulla muutakin kuin räkää ;)
on meinaan nimittäin itelläkin muutamasti lirahtanut pissiä,kääk,tenaleidin ostoon varmaan pitäis lähtä vois yölläkin pissiä ihan rauhassa housuun,eikö sillä ollut niin hyvä imuteho,joo..Kylläpä se taas niin lapsettaa,eikä oo ihmekkään.Päivät yksin tällä töröttää kun mies töissä ja laps koulussa..naapuritkin töissä niin ei voi edes niitäkään kurkkia =) Tulis pian lunta olis kiva..tulis valoisaa ja pukkikin pääsis porolla...missähän sitä jouluaattona on?kotona?sairaalassa?Varasinkin äidin jouluksi meille...oli tilanne kumpi tahansa niin varmaan pieni apu ei ole haitaksi..Eiköhän tässä tälle päivää..
Hyyyvääääää Päivänjatkoa meille reippaille tammimasuille =)
lettis73 30+4
täällä, vatsa alkaa pikkuhiljaa painaa ja ahdistaa. Teen toimistotyötä, lähinnä tietokoneella menee päivät, ja uskomatonta että kirjottaessakin voi hengästyä... Välillä on pakko nojata taaksepäin ja hengitellä, kun normaalissa isuma-asennossa ei oikein henki kulje kunnolla. Vauveli melskaa masussa, ja se on aina yhtä ihanaa! Torstaina on lääkäri, siellä sit kuulee missä mennään. Alaselkä on ollut kipeä ja välillä on supistellut. Näin ensimmäistä kertaa kaiken kokevana ne supistuksetkin tuntuu aika villiltä... Ja päivää piristää aina lukea teidän muiden kuulumisia!
Onnimanni78 rv 27+3
Täällä yritän töissä taistella flunssaa vastaan, kurkku on karhea ja nenä vähän tukossa, saapa nähdä nouseeko illalla kuume, jotenkin on sellanen höntsä olo. Esikko on ollut nuhakuumeessa lauantaista asti, huomenna olis tarkoitus hänet viedä hoitoon. Tyypillistähän se olisi, että saman taudin saisin minäkin...
Mitään uusia ei tännekään kuulu. Masu ahdistaa aika ajoin aika paljon, pitäis istua tosi ryhdikkäästi että sais hyvin ilmaa keuhkoihin. Mielestäni vauva on rt:ssa, koska hikka tuntuu alhaalla. Jotenkin on vatsalaukkukin mennyt kasaan, kun ei jaksa kerralla kovin paljon syödä ja tosi helposti närästää nykyisin. No, onneksi tammikuu lähestyy koko ajan kovaa vauhtia, kai tätä vielä hetken kestää.
Nyt täytyy tutkia bussiaikatauluja, joudun lähtemään töistä vähän aikaisemmin kun suoritetaan miehen kanssa vahdinvaihto ja hän vuorostaan lähtee töihin.
Jaksuja,
Suffis rv 29 tasan!
...joka suunnalla...
Tää työpäivä pulkassa. Hyvin on menny ekat kaks työpäivää. Kävely käy vähän massuun ja alaselkää välillä vähän vihloo, mutta paremmin oon jaksanu kun mitä kuvittelin... Saa nähä miten virkeenä sitä huomenaamuna pomppaa puol viieltä ylös=/
Ärsyttää, kun mä en tiiä yhtään miltä supistukset tuntuu!!! Lääkärikin sano, ett mulla on supistusherkkä kohtu (????) Kyllähän sitä vaikka minkälaisia tuntemuksia on mahassa, mutta en kyllä osaa mitään niistä nimetä supistuksiks...
Nyt tuntuu, ett maha on kasvanu tosi vauhdilla. Viel viime viikolla mun mielestä maha ei ollu kovinkaan kummonen, mutta nyt se todellakin alkaa olla stora... Painookin on varmaan parin päivän aikana tullu pari kiloo (en tiiä vaikuttaako, ett töissä tulee kyllä syötyä paremmin kun hyvin) ja maha ihan oikeesti painaa!!
Onko muilla tukivöitä käytössä? Mä sain fysioterapiasta lainaan yhden. Ihan hyvä se on, mut vähänkin kun kauemmin pitää ni rupee painamaan alavatsaan ja sit ne kiristysremmien tarrat alkaa olla niin kulunu, ett ne sinkoilee auki pienemmästäkin liikkeestä (eli ei kovin kätevät, kun koko ajan töitten takia joutuu kyykisteleen ja nosteleen muksuja...) Mut selkää se tukee ihan kivasti, jos sitä ei vaan tarviis mahapuolelle laittaa=)
Tässä kai " tärkeimmät" . Mukavaa viikonjatkoa kaikille.
Millamalla 29+4
Muuten olen tänään ekaa päivää töissä yli viikon saikun jälkeen. Molemmissa käsissä on jännetuppitulehdus, joten olen pysynyt viime aikoina aika kaukana tästä palstastakin. Palasin oikeastaan ihan mielelläni töihin takaisin varsinkin kun vaikuttaa siltä, että kukaan ei tosissaan usko mun enää venyvän mihinkään huippusuorituksiin. Kunhan saan edes tehtyä kesken olevat hommat loppuun kun ei näiden käsien kanssa tiedä, mitä vielä seuraa.
Vaivarintamalla muuten kuuluu suht hyvää kun pari kuukautta vaivanneet iskias-tyyppiset selkävaivat (olikin lopulta SI-nivel jumissa) on lähes tiessään. Väsymyskin vaivaa vaan ajoittain. Uutena riesana on närästys öisin. Ja eteenpäin mennään kadulla etanan vauhtia, mutta pääseehän sitä niinkin.
Viime viikolla hommattiin turvakaukalo (uusi) ja hoitopöytä (käytetty). Ostin myös äitiysboxiin ihanan topatun pemuste/koristeverhon. Siitä saa sillä oikein soman ensisängyn. Huomasin myös, että yksi liike myy vielä lisävarusteina jalaksia, joilla boxin voi tuunata vielä kehdoksi. Saatan vielä ne innostua hankkimaan. Meillä kun on makkari niin pieni, että pinnasänky ei sinne mahdu, mutta tuo boxi kapeampana mahtuu juuri ja juuri.
Maggy rv 28+3
Todellakin, missäs kaikki piileskelee, nyt kun minä taas aktivoiduin, niin muut on kateissa.
Mulle valitaan tällä viikolla äitiyslomasijainen, jee! Tuntuu niin kovin tärkeältä päästä kerrankin itse sinne haastattelupöydän toiselle puolelle. Töitä olis jäljellä vielä 6 viikkoa ja kai täällä on maltettava olla, vaikka mieli tekisi jäädä jo kotiin pesää rakentelemaan. Vaan kun ei ole mitään erityistä syytä jäädä sairikselle, niin kilttinä tyttönä olen sitten töissä.
Eilen illalla tehtiin hauska huomio, miedän masutyyppi " kuunteli korvat höröllä iltasatua" . Nimittäin, iltaisin nukkumaan mennessä hänellä on yleensä melkoinen jumppatuokio, mutta eilen ei tuntunut mitään. Syy: mies luki vieressä ääneen Sinuhea ja minä ja vaavi kuunneltiin. Kyllä, tyyppi rauhoittui ihan selvästi, kun isi luki ääneen ja oikein eläytyen. Näin meillä sivistytään jo varhaisessa vaiheessa : )
Nyt aamupäivän on sitten jumpattu melkein taukoamatta, oikeassa kyljessä heiluu jatkuvasti.
Tällaiset höpinät tänään.
t@mmikuinen ja tyyppi 28+6