Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkkejä tarjolla jos rahat loppu,itse yh

Vierailija
13.07.2011 |

normaalipalkkaisessa työssä,lyhennän asuntolainaa,en saa elatusmaksua lapsestani,ja silti saan säästöön kuukausittain 200-400 euroa kuussa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. No annapa pari säästövinkkiä

Ei ylisuurta asuntolainaa, ruokaan 100 €/kk/pää

Vierailija
2/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päädyin ostamaan kaksio,jossa itse nukun olohuoneessa,se yksi ylimääräinen makuuhuone olisi maksanut 20000-30000 e asunnon hinnassa.

Lyhennys järkevä,ensimmäisen pari vuotta säästän lainan maksamisen ohella,ja kun säästötavoite (10-20000e) on koossa,alan laittaa enemmän lyhennykseen.

Irtisano kaikki lehtitilaukset.Kirjastossa saat luettua sekä sanoma-että naistenlehdet ilmaiseksi.

Hanki Robinson-esto,niin lehtiä tms. ei edes kaupitella.

Internet-liittymä:Tarkista,saatko taloyhtiön kautta ilmaisen liittymän.Monissa vanhemmissakin taloissa on jo valokuitu/laajakaistayhteys.

Kodin sisustus:Kauniista kodista en tingi,mutta paljon rahaa saa ostamalla käytettynä.Tori.fi ja Mikko.fi ovat erinomaisia käytettyjen huonekalujen osto-ja myyntikanavia,olen joskus tehnyt niinkin,että käyn huonekaluliikeessä katsomassa mieleisen sohvan/hylly,ja googlettamalla löytänyt käytetyn.

Ruoassa säästää uskomattoman paljon.Itse käytän Prismaa (parhaat bonukset,muista että sähköstä ja vakuutusesta sekä puheliliittymästäkin saa).Kun valitset tuotetta,huomioi,että merkkituote-josta kauppakin saa parhaan katteen-sijaitsee aina silmiesi tasalla,vastaava tuote halvempaa merkki hyllyn ylä-tai alareunassa.Monet Rainbow/Pirkka/Daily-tuotteet valmistetaan täysin samoissa tehtaissa kuin merkkituotteet,vilkaisepa joskus esim. lihapaketista.

Päivisin syömme töissä/koulussa,mutta sitten päivällinen tietysti kotona.Eineksiä ei hernekeittoa lukuunottamatta syödä,ja hyvälaatuista,itsetehtyä ruokaa saa edullisesti.Makaronilaatikko,kinkkukiusaus,lihapullat,nakki/makkarakeitto-muutamalla eurolla iso satsi.

Älä osta kaupan muovikasseja.Säästät vuodesa jopa kymmenia euroa,kun käytät kangaskassia,ja ostat roskiskäyttöön rullalisen muovipusseja,löytyvät usein siivousosastolta.Dailyn 2:n rullan paketti maksoi muitaakseni vähän yli euron.

Nyt pieni breikki,jos kiinnostaa niin voin vinkata lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh, käteen 2300 e, ei asuntolainaa, silti säästöön vain 300 e/kk.

Kun luen tuota sinun listaasi, niin:

- lehtiä tulee aina vain yksi kerrallaan. Niitä tarjouslehtiä viisi kuukautta kahden kuukauden hinnalla. => maksaa 10 e /kk ylimääräistä

- Netti on taloyhtiön kautta halvin mahdollinen 8e/kk.

- Sisustus on jo ostettu, en ostele yhtään mitään kotiin.

- Ruoassa vertailen hintoja. Ehkä en ihan noin tarkasti, mutta aika paljon. Emme syö eineksiä paitsi maksalaatikkoa. Syömme töissä (maksaa 94 e/kk) ja koulussa. Lapset ovat vuoroviikoin, eli en edes osta ruokaa joka viikko.

- Ostan kaupasta muovikassin kerran viikossa.

Eli tällä perusteella voin todeta, että sinun ohjeita noudattaessani saisin säästöön ehkä 20 e/kk. Ei riittävästi. Otan vastaan lisää ohjeita!

Vierailija
4/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..no niin,ehdin jatkaa taas.

Varmaan selvääkin,mutta kirpputoreilta saa todella hyväkuntoista vaatetta edullisesti.Samoin kannattaa vaivasta huolimatta viedä omia vanhoja vaatteita myyntiin jos ei enää ole käyttöä,itse tienasin viimeksi 280 euroa viikossa.

Omistan auton,mutta esim.keskustaan mennessä käytän bussia,matkan hinnaksi tulee suurinpiirtein sama,mutta pysäköinti keskustassa on sen verran tyyristä ja vaikeaa,että bussi tulee taloudellisemmaksi.Ja tietysti niin,että kortilla on latausta,eikä tarvitse maksaa korkeampaa kertamaksua.

Joskus tekee mieli rentoutua ja naattia alkoholia.Siiderin ystävänä käytän Rainpow -tai Pirkka-siideriä,hintaero merkkisiidereihin on jopa 1 e/tlk.

Lopeta tupakointi.Itse tein niin,ja säästän nyt 140 euroa kuukausessa tuo perussäästön lisäksi.

Sähkö on kallista.Ei ole ollenkaan naurettavaa sammutella turhia valoja.Kannettavaa ei kannata pitää jatkuvasti latauksessa,samoin tarkkailla katsooko kukaan oikeasti tv:tä,välttää vajaita pesukoneellisia ja lapsen huoneen media-tms.laittet kannattaa kytkeä jatkojohtoon,jossa useampi pesä,helppo sammuttaa yhdellä kytkimellä.

Kahvi on niin tyyristä,että kannattaa kotosalla miettiä kuinka usein/paljon keittää.Itse juon vain kupillisen aamulla,koska töihin mennessäni juon sitä kuitenkin lisää.Ja jos keität liikaa,käytä jäähtynyt kahvi kukkienkasteluveden ravinnoksi.

Muita mukaan vinkkailemaan?

Vierailija
5/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole itse koskaan saanut aikuisten vaatteita kaupaksi. Vai ovatko ne aina olleet jo niin vanhahtavia...

Vierailija
6/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi käyttää:

kaura, vehnä, ruis, ohra, maissi, maito, peruna, porkkana, lanttu, nauris, tomaatti, kaikki muut marjat paitsi mustikka, omena, päärynä, luumu, kirsikka, sitrushedelmät, sianliha, soija

Minä aikuisena voin käyttää kylläkin perunaa ja tomaattia, muuten on listani sama kuin lapsellani.

Ihan oikeasti näytä, miten 100 eurolla/henkilä saa ruoan tehtyä niin, että on tarpeeksi monipuolinen, sisältää tarpeeksi kuitua.

Vierailija
7/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyttäillä Vapaa Valinan/Tarjoustalon alennuksia. Siellä on saanut joskus jopa 5 rullaa 2 eurolla noita sanakaltaisia kasseja. Noita kun ostaa silloin vuoden tarpeiksi, niin säästää ison summan.

T 8, joka yhä odottaa sitä ruokalistaa...

Vierailija
8/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sukulaisia,kummeja yms jotka kysyvät mitä lapsi haluaa lahjaksi,niin toivon usein lehtitilausta,leffalippuja,uimalippuja.

niissä on tekemistä tulevaan=)

Luen lehdet tarkaan ja mennään jos on ilmaispäiviä jossain.

Kuulun myös moneen kerhoon,Hoplop Klubissa pääsee sinne kerran vuoteen ilmaiseksi,mäkistä ja hesestä saa lapsille synttäreinä ilmaiset ateriat yms.Ja muutenkin tutkin kaikki netin ilmaiset tarkkaan=)

Syödään paljo kiusauksia,laatikoita ja keittoja..ne on halpoja.Leipoa myös kannataa itse.

Vierailija
9/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittanut tuota 100 e/kk per pää ruokaa,en ota siihen kantaa,tosin luulen että se meillä menee.En ota kantaa myöskään tuohon ruoka-aineasiaan,tiedän kyllä että nykyään taitaa enemmistöllä olla valtavia allergioita mutta itselläni ei kokemusta ole.Monisairaiden lasten vanhemmille ainoa vinkki on se,että selvittäkää onko teillä oikeus hakea Kelan tukea lapsen sairastamiseen.Terveelle ihmiselle sata euroa kuussa riittä mainiosti,ja varmasti tulee kaikki tarpeellinen kuituineen syötyä:)

Autoasiaa.Muista taloudellinen ajo,ja säännöllinen huolto.Kalleinta on aina,kun joku osa ehtii jo hajota,kun olla ajoissa liikkeellä.

Autopesut ovat ilta/yöaikaan puoleeen hintaan,mikäli kotipesumahdollisuutta ei ole.

Sille joka kyseli kirppismyynnistä,enemmän minullakin meni pojan vaatteita,niissäkin kannattaa huomioida se,että ostaa käytettynäkin laatua,sen saa silloin itsekin vielä kaupaksi jos on hyväkuntoinen,ja omaksi käyttökustannukseksi jää jopa 0 euroa.Ja hinnoittelua on kaiken a ja o,itse pesen ja silitän vaatteet,ja laitan edulliset hinnat.Tunnearvosta ei makseta.

Perinteinen säästöpossu kunniaan.Taskunpohja-käsilaukku-lattialle pudonneet pikkurahat kun laittaa possuun,sinnekin kertyy ajan kanssa kivasti rahaa.

Lomat.Itse tänä vuonna laitoin lomarahasta 1000 euroa säästöön,koska pidän loman vasta kun poika aloittaa eka luokan.Se ei silti tarkoita,etteikö me ehdittäisi lomailla-ja edullisesti tietenkin.

Perinteisen risteilyn sijaan menemme piknik-risteilylle Turusta,lähdenne aamulla ja palaamme yksi kotiin.Maksoi alle 20 euroa meiltä,toki siihen lisätään ruokailu ja pojan karkkiostokset.

Eeden kylpylä Nokialla on lähellä,ja Tamperelaisessa on aika ajoin kuponkeja,joilla pääsee puoleen hintaa,yleensä siis hiljaisempina aikoina.Särkänniemeen menemme vasta elokuussa,se oli pojankin toive,koulujen alettua vähemmän jonotusta,ja ajattelen että enemmän vastinetta sekin on rahalle.Tampereella kun asumme,syömme hyvin ennen sinne menoa,otan vähän evstä (mango-bonaa,omenoita,vesipullo)ja pyrin siihen ettemme paljoa käyttäisi siellä enää rahaa.

Junaa kannattaa käyttää pidemmillä matkoilla,näin pienenä perheenä.Perhealennuksella poika pääsee mukanani ilmaiseksi.Kannattaa kysellä eri vaihtoehtoja reiteille,esim täältä Tampereelta taajajunan ja pendolinon hinnanero helsinkiin matkatessa on yli 10 euroa.Ja matka aika ei ole paljoa pidempi.

Kotieläinpihat ovat myös mukavai,toiminnallisia lomakohteita.

Vierailija
10/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautuspullot matkan varrelta talteen. Marja-aikaan marjat metsästä,kannattaa nähdä vaivaa ja poimia reilusti jolloin voi

mehustaa. Itse harrastan tosi paljon kylkiäiskauppoja: esim. Hammasharjan ostajalle hammastahna kaupan päälle, lehtitilausten, kotka esim. 3numeroa kestona jotain 12euroa ja siihen tosi laadukas tilaajalahja päälle, sit vain perun keston. Näin saanut paljon hyviä joululahjoja ja kukaan ei tiedä ettei maksanut mulle mitään :)

Vierailija
11/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain seuraa mainoksia. Esim vapaalippuja tarjousta pyytäneille jne

Vierailija
12/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin tuotteita,jotka eivät tosin ole välttämättömiä,tilaan ulkomailta.

Esim Tigin ja Paul Mitchellin hiustuotteet lookfantastic.comista,ja vitamiinit iHerbistä.Seuraavat juoksulenkkarit mahdollisesti briteistä tuttavan vinkillä.

Harrastuksista.Poika saa harrastaa niin paljon kuin lystää,ja jalkapallo ja salibandy ovat hyviä,edullisia harrastuksia jotka meillä vielä ovat lähes kävelymatkan päässä.Itse en harrasta mitään lenkkeilyä ja uimahallia sekä välillä työmatkapyöräilyä kummempaa,juoksulenkkarit ostan yleensä syksyllä,kun tulee uudet mallistot niin edelliset myydään pois.Kesän alennusmyyntejä en juurikaan käytä.

Uimahalliin ostan työnantajan kautta edullisia sarjalippuja.

Viikonloppuisin ja lomilla,kun tehdään kotona 2 ruokaa,on toinen aina keitto tai muu kevyempi,ja päivällinen sitten tuhdimpi-tai joskus toisinpäinkin.Pinaatti -ja hernekeitto ovat tällä perhekoolla edullisempia ostaa valmiina,pakasteen a ja säilykkeenä.

Vakuutusten vertailu on myös yksi mahdollinen säästövinkki.Itse huomasin ylivakuuttaneeni itseni,koska ammattiliiton kautta minulla olikin jo henkivakuutus.

Meillä on pojalla sairasvakuutus ja itse sairaskassan jäsen,ja silloin harvoin kun lääkärissä käymme,pyydän reseptille myös tarvittavia perusvoiteita ja särkylääkettä,tulee edullisemmaksi.Samoin e-pillerit uusitaan työterveydessä,ja papan saa halvemmin kunnalliselta kuin yksityiseltä puolelta.

Vierailija
13/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipalkkaisessa työssä,lyhennän asuntolainaa,en saa elatusmaksua lapsestani,ja silti saan säästöön kuukausittain 200-400 euroa kuussa.

Vierailija
14/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsista on vielä paljon kuluttavassa teini-iässsä. Pelottaa jo etukäteen miten saan rahat yksin riittämään, kun palkkakin on niin prkl:n huono (n.1600e- verot!)

Sen teidän, että omaa asnutoa en saa ostettua, ikinä. Vuokrakämpän saan ja siihen asumistuen.

Vierailija
15/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en sitä lapsen isältä vaadi.Poika on pääsääntöisesti minulla,mutta isällään myös säännöllisesti,ja isällä on pienempi palkka ja pärjään näinkin.Ostamme vaatteita ja maksamme harrastuksia kumpikin kykyjemme mukaan,ja nytkin kun isä lähti pojan kanssa lomalle,toi minulla jääkaapistaan kaikki mitkä menisivät vanhaksi.Itse toimin vastavuoroisesti sinne niin,ja isällä kun ei ole omaa tietokonetta,vien omani sinne aina lainaan tai isä käy tässä maksamassa laskut.Ystävyys,yhteistyö ja avunanto:)

Vierailija
16/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on yksi asia, johon rahaa saa kulumaan tosi paljon. Prismassa on myös EXTRA-merkki, jolla esim 1,5l kokispullo maksaa 1 e:n! Ja maistuu ihan pepsille.

Itse suosin alennuksia, ostan esim -30% olevia, ylihuomenna vipa käyttöpäivä merkattuja tuotteita pakastimeen.. Teen ruokia, joista saa seuraavan päivän eväät ja käyn ruokakaupassa aina kun kaapit on tosi tyhjät ja ostan kerralla usean päivän ruoat. Jugurtit kannattaa ostaa litran purkeissa kans :)

Itse taas tykkään käydä alennusmyynneissä, nytkin esim. seppälässä oli vaatteita -60% ja ostin lapsellekin valmiiksi ensi kesää varten. Samoin itselleni laukun ja bikinit (yht 15 e) koska on kiva näyttää hyvältä ja saada joskus jotain uutta.

Ostan lapsen merkkivaatteet käytettynä kohtuu hinnalla ja myyn ne sitten samalla hinnalla. Näin mulle kans tulee aika hyvä voitto aina kirppikseltä. Viimeksi 195e.

Vierailija
17/17 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää painonsa ennallaan. Kampaajakäynnit olen harventanut, en maksa mistään omista harrastuksista. Lenkkeilen ja ostan laadukkaat kengät, jotka kestävät käytössä.

En arvosta materiaa tai kulutusta, elämän asenne on olla tyytyväinen ilman suurta tavaramäärää.

Lasten harrastuksista en tingi.

En käy elokuvissa, teattereissa. Kesämatkoilla yövytään teltassa, mikä on tosi mukavaa sitten partiovuosien.

Postimyyntikuvastot laitan paperikeräykseen selaamatta, joten ei tule houkutuksia.

Ostan lihat tarjouksesta ja pakastan. Perunat saa halvalla tutun maatilalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi