Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä saan palkkaa käteen 1400 €/kk ja saan siitä säästöön joka kuukausi 800 €

Vierailija
13.07.2011 |

enkä edes kituuta.

tietysti se selittää osan, että en kuulu niihin, jotka tykkäävät aina shoppailla "jotain kivaa", mua itseasiassa ahdistaa jos kotiimme tulee uusia tavaroita (kun ajattelen kuinka ne vievät tilaa, ja kuinka niitä pitää sitten huoltaa/korjata/pyyhkiä niistä pölyjä, miettiä missä niitä säilyttää jne)

Ostan kyllä kaiken tarpeellisen, mutta niihin menee kuukaudessa n. 600 €. Sisältää autoni kulut, ruokaostokset (oma osuuteni, mieskin käy ruokakaupassa), vaateostokseni, hygieniatarvikkeet yms. mitä nyt sitten milloin tarvitsenkin. Tokikaan en ostele esim. merkkivaatteita, en tykkää ajatuksesta että maksan merkistä. Laadusta kyllä maksan, mutta laatua löytyy halvemmallakin. Kirppiksiltä ja alennusmyynneistä tykkään myös ostella mitä tarvitsen.

Mieheni maksaa asumiskulumme, mä teen kotityöt, tämä jako on yhdessä sovittu ja molemmille reiluksi koettu. Mä tykkään siivota ja mies mielummin maksaa asumisesta kuin siivoaa.

Lapsiakin meillä on kaksi. Lasten tarvitsemat asiat ostan yleensä minä, lapsilisät riittää niihin (ainakin vielä, pienempi alle kouluikäinen ja isompi alakoulussa).

Mä en edes tiedä mitä tekisin säästyineillä rahoillani. Tähän asti ollaan tuhlattu ne matkustelemalla. Moni ihmettelee miten meillä on varaa, kun mä en kuitenkaan ole ns. suurituloinen ja mieskin ihan tavallinen duunari...

Mutta ei ne suuret tulot, vaan pienet menot :)

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin noin paljon kuin sinä. Nyt olen kotihoidontuella kun haluan hoitaa lapset kotona. Miehellä jää käteen sama kuin sinulla noin 1400 e. Siihen päälle minun tuet ja lapsilisä ja TEKEE TIUKKAA. Yhtään ei jää säästöön. Mihin lie rahat menevät... :/

Vierailija
2/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisit maksamaan tuosta rahasta kokonaan yksin asumisen ja ruuan, ei se riittäisikään. Nyt kun et maksa asumisesta mitään ja vain osan ruokamenoista, rahaa jää säästöön. Ilmeisesti lapsenne eivät myöskään harrasta mitään, etkä sinäkään? Jos, ne veisi sen verran taas kuukausittain tai puolivuosittain, että säätöön jäisi vähemmän.

Oma lukunsa on myös työmatkakulujen suuruudella. Mutta merkittävin on se, ettet maksa asumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästöön paljon mitään. Mutta juuri siksi, että tykkäämme matkustella eli melkein kaikki rahat tulee törsättyä. Tietty vuosien varrella on säästöjäkin kertynyt ja kotikin on velaton. Ihmettelen aina mihin ihmiset, joiden palkka on moninkertainen omaani nähden, saavat rahansa kulumaan.

Vierailija
4/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kuka tahansa, jolla on kahdet vakituiset tulot, pienet lapset ja pieni kulutus kykenee säästämään.

Teillä ei myöskään varmaan ole ruoka-aineallergioita, keliakiaa, kalliita terveydenhuoltomenoja, atooppisen ihon vaatimia rasvoja?

Esim tällä yh-perheellä on nettotulot lapsilisineen ja elareineen 1500 kuussa. Siitä sitten maksetaan kaikki. Autoa tarvitsen töihin menoon, ilman sitä ei töitä olisi. Merkkivaatteita ym ei meillä näy, mutta silti saan säästöön vain 100 euroa kuussa. Ehkä olen huonompi taloudenhoitaja kuin sinä, kun en saa useampaa satasta säästöön?

Vierailija
5/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisit maksamaan tuosta rahasta kokonaan yksin asumisen ja ruuan, ei se riittäisikään. Nyt kun et maksa asumisesta mitään ja vain osan ruokamenoista, rahaa jää säästöön. Ilmeisesti lapsenne eivät myöskään harrasta mitään, etkä sinäkään? Jos, ne veisi sen verran taas kuukausittain tai puolivuosittain, että säätöön jäisi vähemmän.

Oma lukunsa on myös työmatkakulujen suuruudella. Mutta merkittävin on se, ettet maksa asumisesta.

tosin ei jäisi säästöön kyllä sitten mitään.

Lapsemme harrastavat kyllä, mutta ovat onneksi halunneet harrastuksikseen sellaisia, jotka ovat ilmaisia/maksavat muutamia kymppejä vuodessa.

Itsekin harrastan, mutta ilmaisia tai lähes ilmaisia harrastuksia; lenkkeilyä, lukemista, elokuvia (yhdessä miehen kanssa), ja käsitöitä silloin tällöin kun ehdin.

Työmatkakuluja mulla ei ole, työpaikalle 10 minuutin kävelymatka :)

ap

Vierailija
6/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kuka tahansa, jolla on kahdet vakituiset tulot, pienet lapset ja pieni kulutus kykenee säästämään.

Teillä ei myöskään varmaan ole ruoka-aineallergioita, keliakiaa, kalliita terveydenhuoltomenoja, atooppisen ihon vaatimia rasvoja?

Esim tällä yh-perheellä on nettotulot lapsilisineen ja elareineen 1500 kuussa. Siitä sitten maksetaan kaikki. Autoa tarvitsen töihin menoon, ilman sitä ei töitä olisi. Merkkivaatteita ym ei meillä näy, mutta silti saan säästöön vain 100 euroa kuussa. Ehkä olen huonompi taloudenhoitaja kuin sinä, kun en saa useampaa satasta säästöön?

ap

Vierailija
7/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaa sitä, että kaikki lapset ja äiti ovat allergisia niille edullisimmille ruoille?

ap

Vierailija
8/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa kaikkineen käteen verojen jälkeen noin 4500e/kk, minä noin 3000e/kk. Siihen päälle kahden lapsen lapsilisät. Säästöön ei jää juuri mitään mutta ai että kun elämä on makiaa ja kämppäkin kohta nopeasti lyhennettynä maksettu. Sen jälkeen voi ihmetellä mitä sillä yli kolmella ylijäävällä tonnilla kuussa tekisikään :)

Vierailija
9/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut henk koht tarvikkeensa, ei mitään asumiststa, sähköstä, vedestä, jätteistä... Hienon sopimuksen on kyllä mies suostunut tekemään. Minusta on hiukan outoa, jos yhteiseen talouteen ei toinen maksa lanttiakaan jos töissä kuitenkin käy. Ei edes kuluttamaansa osaa.

Vierailija
10/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaa sitä, että kaikki lapset ja äiti ovat allergisia niille edullisimmille ruoille?

ap

ja ymmärrän toki että joillakuilla rahaa menee enemmän kuin toisilla. Ei se ollut tämän aloituksen pointti.

ap

Vierailija
11/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes kituuta.

tietysti se selittää osan, että en kuulu niihin, jotka tykkäävät aina shoppailla "jotain kivaa", mua itseasiassa ahdistaa jos kotiimme tulee uusia tavaroita (kun ajattelen kuinka ne vievät tilaa, ja kuinka niitä pitää sitten huoltaa/korjata/pyyhkiä niistä pölyjä, miettiä missä niitä säilyttää jne)

mulla sama meininki.

tilastojen mukaan kuulun kaikkein köyhimpien luokkaan (tulojen perusteella siis)

mutta rahaa vaan jää väkisin säästöön.

Oon kolmen lapsen yh ja ollut monta vuotta hoitovapaalla. En edes tiedä paljonki tulille kuukaudessa rapsahtaa, mutta saldo kasvaa koko ajan.

On muuten minimielaritkin.

Ostan kyllä kaiken tarpeellisen, mutta niihin menee kuukaudessa n. 600 €. Sisältää autoni kulut, ruokaostokset (oma osuuteni, mieskin käy ruokakaupassa), vaateostokseni, hygieniatarvikkeet yms. mitä nyt sitten milloin tarvitsenkin. Tokikaan en ostele esim. merkkivaatteita, en tykkää ajatuksesta että maksan merkistä. Laadusta kyllä maksan, mutta laatua löytyy halvemmallakin. Kirppiksiltä ja alennusmyynneistä tykkään myös ostella mitä tarvitsen.

Mieheni maksaa asumiskulumme, mä teen kotityöt, tämä jako on yhdessä sovittu ja molemmille reiluksi koettu. Mä tykkään siivota ja mies mielummin maksaa asumisesta kuin siivoaa.

Lapsiakin meillä on kaksi. Lasten tarvitsemat asiat ostan yleensä minä, lapsilisät riittää niihin (ainakin vielä, pienempi alle kouluikäinen ja isompi alakoulussa).

Mä en edes tiedä mitä tekisin säästyineillä rahoillani. Tähän asti ollaan tuhlattu ne matkustelemalla. Moni ihmettelee miten meillä on varaa, kun mä en kuitenkaan ole ns. suurituloinen ja mieskin ihan tavallinen duunari...

Vierailija
12/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes kituuta.

mulla sama meininki.

tilastojen mukaan kuulun kaikkein köyhimpien luokkaan (tulojen perusteella siis)

mutta rahaa vaan jää väkisin säästöön.

Oon kolmen lapsen yh ja ollut monta vuotta hoitovapaalla. En edes tiedä paljonki tulille kuukaudessa rapsahtaa, mutta saldo kasvaa koko ajan.

On muuten minimielaritkin

Vierailija
13/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut henk koht tarvikkeensa, ei mitään asumiststa, sähköstä, vedestä, jätteistä... Hienon sopimuksen on kyllä mies suostunut tekemään. Minusta on hiukan outoa, jos yhteiseen talouteen ei toinen maksa lanttiakaan jos töissä kuitenkin käy. Ei edes kuluttamaansa osaa.

tarvikkeet. Ja ostan minä sitä ruokaa muillekin kuin itselleni, usko pois :)

Minä teen kuitenkin KAIKKI kotityöt meillä. (laskepas, paljonko maksaisi ulkopuolisen siivoojan palkkaaminen tekemään KAIKKI 4-henkisen perheen kotityöt?) Hieno sopimushan se on miehellekin. Ainakin itse on tyytyväinen, kuten minäkin :)

ap

Vierailija
14/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jotain kivaa". Pitäisikö minun siis jättää ostamasta "ne kivat" erityisruoat pojalleni ja itselleni, että saisimme säästöön enemmän? Aika syyllistävä aloitus sinulla oli! Kun et mitään muuta maksa kuin omat kulusi, lasten vaatteet (saa tuossa iässä vielä kirppikseltä) ja osittain ruokaa lapsillesi, niin miten ihmeessä saat menemään tuotakaan vertaa???

ap

ja ymmärrän toki että joillakuilla rahaa menee enemmän kuin toisilla. Ei se ollut tämän aloituksen pointti.

ap

Vierailija
15/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko vain sinun rahat sun omia ja miehn rahat yhteisiä?

Vierailija
16/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko vain sinun rahat sun omia ja miehn rahat yhteisiä?

saman verran, mutta hän tykkää kuluttaa rahansa ostelemalla esim. harrastusvälineitään ja osti juuri esim. uuden television (vaikka mun mielestä vanhassa ei ollut vielä mitään vikaa) kun halusi katsella isommasta ruudusta jne.

Itse saa päättää :)

ap

Vierailija
17/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi maksaa asumisen, eli myös lasten asumisen. Aloituksessasi kerroit, etä myös miehesi maksaa välillä ruokaostoksia. Suurimman osan lasten kuluista maksaa siis miehesi.

Kuka maksaa päivähoitomaksut? Entä ip-maksut?

tarvikkeet. Ja ostan minä sitä ruokaa muillekin kuin itselleni, usko pois :)

Minä teen kuitenkin KAIKKI kotityöt meillä. (laskepas, paljonko maksaisi ulkopuolisen siivoojan palkkaaminen tekemään KAIKKI 4-henkisen perheen kotityöt?) Hieno sopimushan se on miehellekin. Ainakin itse on tyytyväinen, kuten minäkin :)

ap

Vierailija
18/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat paljon säästöön.

Minä tienaan suurinpiirtein saman. Asumiskulut 500€/kk, vakuutukset 100€/kk, ruokaan 400-500€/kk, kaksi täysi-ikäistä nuorta miestä syö aika paljon, auto kuluttaa pari tankkia bensaa kuukaudess+ muut kulut. Säästöön jää hyvänä kuukautena 50€, tosin säästöt kului kun pyykkikone hajosi.

Sanomattikin on selvää että olen yksinhuoltaja. Minulla on kaksi opiskelevaa poikaa, jotka ovat nyt kesän kotona, ovat kyllä kesätöissä mutta koittavat elää niillä tienistellä talven opiskelupaikkakunnalla ja minä yritän auttaa heitä mahdollisimman paljon.

Minusta tullainen ihminen joka ei edes omaa kulutustaan maksa ei edes halua ymmärrtää että kaikilla ei voi jäädä mitään säästöön vaikka ei merkkivaatteista kulkisikaan.

Vierailija
19/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jäisi asumiskulujen jälkeen 1400 käteen! Ja joku jakaisi ruokakulutkin. Huhhhuh..

En ostele ikinä turhuuksia, en käy kampaajalla, en törsäile ja säästöön jää 50 e kuussa. Jippii.

Olisipas rikas ja antelias mies.

Vierailija
20/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuvana maksan itse kaikki kuluni ihan rahalla eli asumisen, ruoan, harrastukset, lehden, telkkariluvan, työmatkat, vaatteet jne. Eipä jää säästöjä ongelmaksi asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän