Isä ei ostanut konfirmaatioon mulle mekkoa ja kenkiä
Mulla ois sit ollu konfirmaatio tänään, en menny sinne, koska iskä ei antanu 100 euroa mekkoon ja kenkiin. Se kohtelee muutenki mua epäreilusti enkä saa koskaa mitään, en saanu ees mekkoo konfirmaatioo. No, säästän vaikka mun vähistä viikkorahoista konfirmaatiomekkoon ja kenkiin ja uuteen ripariin rahat ja meen ens vuonna. Onko teijän mielestä reilua ettei voi antaa ees 100 euroa noihin, vaikka isällä on rahaa? En nyt ala selittelemään ja tiedän että kaikki maksaa jne, mutta tiedän myös että ne mulle ois kuulunu ostaa..
Kommentit (7)
Entä kenkiä? Olisiko joku järjestänyt sinulle juhlat?
jos sinulla on juhlavaatteeet ennestään, niin miksi isäsi olisi pitänyt ostaa uudet?
Rippikouluun ei sinun tarvitse uudelleen mennä. Ota kirkkoherraan yhteyttä ja sovi uudesta mahdollisuudesta konfirmaatioon. Siinä konfirmaatiossahan sinä vahvistat uskosi, johon sinut on mahdollisesti kastettu lapsena.
Onhan uudet juhlavaatteet mukavia, mutta jos on vaateita ennestään, niin uusia ei tarvita.
Kyllä ripille pääsevän pitää nyt ainakin uusi mekko saada! Jos isäsi rahatilanne on oikeasti niin huono, ettei pysty 100 euron mekkoa ja kenkiä ostaa, niin olet varmaan itse valmis sen verran tulemaan vastaan, että halvempikin käy..? 30-50 eurolla löytyy varmasti kesäalesta kivat mekko ja kengät..
Onx tää provo hei?
Täytyy olla. Teinit ei tänne kirjoittele ja muutaenkin huono provo, mutta sanon silti:
Olet käynyt jo rippileirin, päässyt kokeen läpi, joten olet enää konfirmointia vaille. Siihen ei uutta leiriä tarvita. Ota yhteys pappiin ja sano, että konfirmointi jäi.
Mietipä tätä, ja tää on tosi:
Meitä lapsia oli neljä, 13-19 vuotiaita kun äiti kuoli yllättäen.
Isä ei suostunut ostamana meille hautajaisvaatteita.
Sisko kävi töissä, oli jo peruskoulun käynyt, ja hän osti minulle ja pikkusiskolle vaatteet isän vaatimuksesta ja painostuksesta mutta piti hirveää meteliä asiasta, meille nuoremmille. Veli puki ylleen ikivanhan ja noin 3 numeroa liian ison isän vanhan nahkatakin ja jotain tummaa tai mustaa päälle.
Isä ei siis ostanut lapsilleen vaatteita edes vaimonsa, lasten äidin hautajaisiin.
sen jälkeen isä alkoi kasvattaa oman mallinsa mukaan. Ruokaa oli kaapissa, jos oli. Ei ollut edes mitään, mistä itse tehdä. Vaatteet piti ostaa itse. Minä aloitin amiksessa, ja säästin opintorahasta tyyliin 3 kk että sain jotkut halavat farkut. Pikkusisko varasti minun lukitusta laatikosta kuuautissiteitä, koska isä ei ostanut. Isän uusi naisystävä oli sitä mieltä, että sisko vaihtaa niitä koulun takana tupakkaan ja isä oli samaa mieltä, koska niitä kului siskolla kuulemma liikaa. Naisystävä tiesi sanoa, ettei hänelläkään niin paljon kulu, vaan määrä oli xxx. No, tietysti se oli eri määrä, kun sisko oli 14 v ja menkat juuri alkaneet ja tuo nainen lähenteli 40 ikävuotta, ja aivan varmasti käytti jotain ehkäisyä.
Niin, että jätä nämä typerät provot pöytälaatikkoosi, sillä on oikeasti ihmisiä ja nuoria, jotka oikeasti elävät tai ovat eläneet despootti-idiottin alla.
Mikäs tiukkapiponipo se sieltä nousi? Kyllä ihan ehdottomasti olen sitä mieltä, että tärkeään juhlaan jokaisella tytöllä ja naisella on oikeus uuteen mekkoon! Kyllä näin on. Ihan sama mitä kirkkolaissa sanotaan.
Mikäs tiukkapiponipo se sieltä nousi? Kyllä ihan ehdottomasti olen sitä mieltä, että tärkeään juhlaan jokaisella tytöllä ja naisella on oikeus uuteen mekkoon! Kyllä näin on. Ihan sama mitä kirkkolaissa sanotaan.
Jos se uusi kolttu on ostettu viikko ennen rippileirin alkamista, niin miksi se ei kelpaa? Tai jos mekkoja on pitkä rivi? Tai jos vaan ei ole rahaa, ei ollenkaan, minkään mekkosen ostoon? Semmosiakin perheitä suomessa on, että vaikkei viinaan ja tupakkaan menekään on rahaa niin vähän ettei voi säästää. kun kaikki menee elämiseen.
mutta kun tää aloittaja on provo.
Kyllä ripille pääsevän pitää nyt ainakin uusi mekko saada! Jos isäsi rahatilanne on oikeasti niin huono, ettei pysty 100 euron mekkoa ja kenkiä ostaa, niin olet varmaan itse valmis sen verran tulemaan vastaan, että halvempikin käy..? 30-50 eurolla löytyy varmasti kesäalesta kivat mekko ja kengät..