Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin sektioitu kohtu kestää uuden raskauden? Entä haava?

Vierailija
13.07.2011 |

Kertokaahan mitä lääkärit/kätilöt on teille sanoneet ja perustelut.



Mulle lääkäri vain sanoi, että ei sen niin väliä. Ei ollut mitään selkeää vastausta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka sektioitu, sen jälkeen olen synnyttänyt alateitse kaksi.



En edes miettinyt kohdun kestämistä tai siitä mitään keneltäkään kysellyt. Eikä muistaakseni kukaan siitä mitään sanonut.

Vierailija
2/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika hurjalta tuntuu tuo että Rva Beckham on synnyttänyt neljä sektiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pienellä ikäerolla lapsesi ovat? Eli koska tulit uudelleen raskaaksi sektiosta?



ap

Vierailija
4/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika harvoin siihen vetoketjua laitetaan.

Vierailija
5/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muistelen. Itse olen lapseni ihan alakautta pungertanut.



Parilla kaverilla on kyllä sektiovauvan jälkeen 1.5 v ikäerolla toiset eikä niistä tietääkseni kukaan ole sanonut mitään poikkipuoleista. Toisen kaverin kohtu oli kai siinä ja siinä että kesti, mutta aika ei ollut se ratkaiseva tekijä.

Vierailija
6/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tuo ikäerojuttu myös siihen, että äidin elimistö toipuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma gyne jälkitarkastuksessa sektion jälkeen, että mieluiten sellainen puolitoista vuotta väliä synnytyksellä ja uudella raskaudella. Ihan minimissään 9-12kk.

Vierailija
8/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsilla ikäeroa 2 v 1kk ja molemmat siis sektiolla syntyneet.



jälkitarkastuksessa esikoisen jälkeen gyne sanoi että ei siihe mitään tarkkaa sääntöä ole, riippuu niin paljon ihmisestä, mutta hän suositteli että jos ainakin vuosi olisi väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puoleen vuoteen sektiosta ei saa tulla raskaaksi,jotta kohtu ehtii toipua kunnolla.



Vajaa vuosi sektiosta olin uudelleen raskaana, nyt rv 33 menossa eikä mitään ongelmia ole ollut eikä kukaan ole sanonut että tulin liian nopeasti raskaaksi.



Lapsille tulee ikäeroa n.1,5 v.

Vierailija
10/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin, että vaikka heti, kaverilla 2 vuotta. Me ollaan katos erilaisia, tossakin suhteessa, et usko sitä lääkäriäs vaan. Ei siis väliä ja uutta putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen syntyi alakautta 1v2kk kuluttua siitä. Ei ongelmia. En tiiä sitten onko sillä väliä kuinka päin haava on, itsellä oli vaakasuunnassa.

Vierailija
12/12 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olen tästä aiheesta keskustellut monen sektoidun kanssa ja vastaukset joita lääkärit ovat antaneet ovat olleet hyvin kirjavia tyyliin puolen vuoden päästä uusi raskaus ok tai parin vuoden päästä. Tietysti yksilölliset erot pitää siinä mielessä huomioida, että leikannut lääkäri osaa esim kertoa kohdun sen hetkisestä kunnosta. Sitten kuulemma esim pieniviikkoisina syntyneiden sektioarvet paranevat hitaammin/huonommin kuin jos vauva on leikattu ulos täysiaikaisena.



monelle on sanottu, että kolme kuukautta olisi se minimi ennen uuden raskauden alkua. että niissä parissa kuukaudessa haava kyllä ehtii parantua. ja tunnenkin aika monta, joilla uusi raskaus on alkanut alle puoli vuotta edellisestä sektiosta ja kaikki on mennyt silti hyvin.



itselläni oli 10 kk sektiosta kun raskauduin uudestaan, ei tullut ongelmia.