Miten lapsen saa nukahtamaan ilman tuttia?
Meillä on tällä haavaa tasan yks tutti. Muut on hukassa tai menneet rikki. Olen ajatellut, että eroon olis paree kohta päästä, mutta miten ihmeessä lapsen saa nukahtamaan ILMAN sitä tuttia. Päivisin ei periaatteessa tuttia tarvi. Tosin jos se vahingossa suuhun jää, niin siinä se sit roikkuu matkassakin.
Tänään se ainokainen olikin sit hukassa. Tenava hyöri ja pyöri sängyssä päiväuniaikaan 1,5h eikä tietoakaan, että olis nukahtanut. Yleensä vetää 3h päikkärit. Joskus kuuden maissa illalla löysi sen tuttinsa jostain ja lyhty sammui saman tien olkkarin lattialle... (Ilta onkin nyt ollut sit takkuisampi, kun tuommoiseen aikaan nukkui, vaikka on ihan se tuttikin taas tallessa...)
Siis miten se käy? Odotetaan, että mukelo on niin umpiväsynyt, että nukahtaa niille sijoilleen?
Kommentit (4)
kyljelleen ja tumppaise rytmikkäästi vaippapepusta ja hyräile samalla. Jos et tajunnut, lue Lapsikirjan kappele, joss käsiteolään unettomuutta.
Tällaista tämä on, ei ihan helppoa lastenhoito ja kasvatus. No, meillä nukahdettu tissille, keinutukseen, vaunuihin ja lukemiseen. Kunnes opittu nukahtamaan ihan itse.
saattelemana laitettu sänkyyn, unilaulut soimaan ja se siitä. Perään tyttö vielä heiluttaa ja sanoo muimui! Jos jään viereen, menee touhu ihan hyppäämiseksi. Seurustelee vaan mun kanssani tai sit huutaa ja kiukkuaa, kun en päästä sängystä pois... Syliin ei osaa nukahtaa. Tai ainakin se kestäisi pienen ikuisuuden... Viereen ihan joskus rauhoittuu, mutta lähinnä silloin, jos yöllä herää syystä X ja otan viereen nukkumaan.
Mitään unilelua ei tällä hetkellä ole, eikä huoli. Pehmoleluja kyllä piisaa, muttei niitä unikaveriksi halua.
Kahdella isommalla tutti on vaan sit jäänyt pois. Jonain iltana ei oo muistanut sitä pyydellä, tutti on mennyt rikki tms. ja se siitä. Tää onkin sit sitkeempi tapaus... Ihan pari kertaa on vahingossa nukahtanut ilman, mutta silloinkin on sit herännyt viimeistään parin tunnin päästä huutamaan suoraa huutoa, vaikka tunnin putkeen ja se huuto on loppunut tasan siihen, kun on löytynyt jostain se hiton tuti...
ei mitenkään huutanut tai kiukunnut sen tuttinsa perään, kun sanoin, että tutti on hukassa ja toinen tutti rikki, nukkumaan mennessä. Mutta ei vaan uni tullut...