Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi hoitoon

Vierailija
12.07.2011 |

Olen viemässä lapsen hoitoon ryhmikseen ensimmäistä kertaa. Ikää on 1v3kk. Oletteko vieneet lasta näin nuorena hoitoon ja miten on sujunut? Antakaa vinkkejä miten selvitään, ikävä tulee kun ajatteleekin asiaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep tietysti kukaan ei vie lapsia ikinä hoitoon. AP

Vierailija
2/5 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden ikäisenä. Eikä arveluta tippaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hui, jopa ihan päiväkotiin (= helvetin esikartanoon). Hyvin on mennyt molemmilla. Mulla ainakin sellainen työ, ettei siinä lasta ehdi ajatella ja ikävöidä ja lapsi ollut tyytyväinen ja iloinen oma itsensä.

Vierailija
4/5 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on viihtynyt hoidossa erittäin hyvin ja aina lomilla huutelee hoitotätiä ja hoitokaveriaan iloisena. Kyseessä siis pph.

Vierailija
5/5 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen meni päiväkotiin kun ikää oli 11 kk. Itsestä tuntui todella pahalta. Jos lapsi olisi protestoinut en varmaan olisi pystynyt hoitoon jättämään. En kyllä tiedä mitä olisin koulun kanssa tehnyt..

Toinen oli vuoden hoitoon mennessään. Ei todellakaan mennyt sinne iloisena kuten esikoinen. Tätä kyllä osasin odottaa jo ennen hoitoon menoa. Oli jotenkin niin vahvasti minussa kiinni. Kyllä hänkin hoitopäiviin tottui ja nyt viihtyy jo hyvin :)

Ihan vinkkinä. Vaikka itsestä hoitoon jättäminen tuntuu pahalta ei kannata hyvästejä viivytellä. Lapsi hätääntyy ja tarhaan jääminen voi olla vaikeaa useamman vuodenkin (sivusta seurannut).

Toki tutustumis aika on erikseen (jos järjestyy kaikkialla ei mahdollista). Minä lapset viedessäni vaihdan muutaman sanan paikalla olevan hoitajan kanssa, sanon lapselle heipat (hali ja pusu) nopeasti mahdollisimman vähällä säädöllä, toivotan hauskaa päivää ja lähden.

Kannattaa muuten varautua siihen että ensi talvena sekä lapsi että vanhemmat sairastavat normaalia enemmän :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan