Kumman talon rakentaisitte?
Eli alamme rakentamaan taloa ja loppusuoralle ovat päässeet puutaloista Kannustalon Aurora eli suunnilleen tällainen
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.takuukoti.com/kuvat/auror…
tai Lammilta jotain tämäntyylistä
http://asuntomessut.valokuvia.fi/docs/SB_kuva.asp?galleria_id=&kuva_id=…. Molemmat viehättävät omalla tavallaan ja päätös on tosi vaikea. Muutenkin argumentteja kivitalo/puutalo otetaan vastaan.
Kommentit (34)
tuon kakkosen. eka puutalo on turhan pramea ja koristeellinen, joten sitä pitäisi yksinkertaistaa paljonkin vaikka yleensä puutalosita pidän.
kakkonen on tyylikäs, pelkistetty , ja ns matalaprofiilinen.
mutta tykkaan yksinkertaisista suorista linjoista.
on muutama vuosi sitten valmistunut Jämerä-talo.
Jykevä rakenne, ei homehdu, ei syty tuleen.
Paikallinen arkkitehtitoimisto piirsi juuri sellaisen talon kun halusimme ja rakennusliike pystytti sen huolellisesti.
Suosittelen!
ehdottomasti tuo eka (ei kyllä sekään ihan minun makuuni), se toka oli aivan järkyttävän ruma!
kahta niin erilaista taloa. Ehdottomasti itse valitsisin puutalon eli Kannuksen Auroran - itse rakensimme pari vuotta sitten Teritalon Carolinan. Ulkonäkö on upea, rakennusmateriaali on laatua, eikä hintakaan mitenkään tajuton. Mulle puu on ainoa oikea valinta, ei ikinä mitään muuta!
valintilanne. Rakennutimme puutalon. Valitsisin nyt kivitalon, ehdottomasti etenkin sen äänieristyksen takia ja myös sen takia että arkkitehdin kanssa siihen (ainakin meillä) olisi saanut paljon sellaisia ratkaisuja joita puutaloon ei saanut. Olisimme varmaankin valinneet kivitalon myös alunperin, mutta huomasimme että kustannukset karkasivat käsistä joten päädyimme puutaloon.
Joten siis täältä puutalon omistajalta ääni kivitalolle!
toisaalta meidän kesäasunto on taas ihan modernia mallia ja sekin viehättää :) ja olen noista kivitaloista tykännyt jostain syystä aina.
Ehkä valintaperusteena täytyisi käyttää tontin mallia, muotoa ja sijaintia ja toisaalta (mutta ei vähäisempänä) sisätilojen asettelua. Se on kuitenkin varmaan kummallakin kohdallaan.
Tällöin pitäisi vetää jokerikortti: se kummassa on paremmat säilytystilat ja sisäänkäveltävä vaatehuone :D
yksikerroksisen kivitalon. Siis jonkun oikean kivitalon. En mitään siporekshöttöä, jota voi lusikalla kovertaa ja johon on tosi hankala kiinnitellä juuri mitään. Aina pitää olla jotkui helekatinmoiset ankkurit. Jänneväli myös siporeksissä pieni. Ei saa isoja yhteinäisiä tiloja ilman kalliita metallitolppia.
Puutalossa kauhistuttaa jo ajatuskin maalausurakasta, 2x maalattuna maksais varmaan 15teur teetettynä siis 15v välein.
Kivitalon ikkunoiden peseminen taas uskomaton urakka ja joka kevät...
Mutta miten lumet? Kerroit pulpettikatosta, mutta entä terassi?
Tuossa puutalossa on julmetusti maalaamista aikanaan.
Tuon maalaa viikossa kahdestaan, jos kokopäiväisesti maalaa, niin allekin viikossa.
Itsekkin ajattelin vaihtoehtojen olevan enemmän samantyyliset.
valitsisin kivitalon, mutta en missään tapauksessa tuota talomallia, joka on kuvissa.... Hirveä, kolhon näköinen ja nuo hehtaari-ikkunat! Ei koskaan!
Tanskalaistyyppinen, moderni versio, kelpaisi minulle heti.
Kivitaloista Jämerän rakenne on hyvä, en harkitsisi mitään betoni-eriste-betoni rakenteista, jos itse olisin rakentamassa taloa.
käynyt tuollaisessa ekassa talossa ja heti pisti silmään, et siinä ei ollut ollenkaan tuulikaappia. Eli suoraan olohuoneeseen avautui ulkoovi.
ihmiset rakentavat nykyään. Onko järkeä laittaa noin kauheasti rahaa asumiseen?