Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman talon rakentaisitte?

Vierailija
12.07.2011 |

Eli alamme rakentamaan taloa ja loppusuoralle ovat päässeet puutaloista Kannustalon Aurora eli suunnilleen tällainen

http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.takuukoti.com/kuvat/auror…

tai Lammilta jotain tämäntyylistä

http://asuntomessut.valokuvia.fi/docs/SB_kuva.asp?galleria_id=&kuva_id=…. Molemmat viehättävät omalla tavallaan ja päätös on tosi vaikea. Muutenkin argumentteja kivitalo/puutalo otetaan vastaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset rakentavat nykyään. Onko järkeä laittaa noin kauheasti rahaa asumiseen?

Vierailija
22/34 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon kakkosen. eka puutalo on turhan pramea ja koristeellinen, joten sitä pitäisi yksinkertaistaa paljonkin vaikka yleensä puutalosita pidän.

kakkonen on tyylikäs, pelkistetty , ja ns matalaprofiilinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tykkaan yksinkertaisista suorista linjoista.

Vierailija
24/34 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muutama vuosi sitten valmistunut Jämerä-talo.

Jykevä rakenne, ei homehdu, ei syty tuleen.

Paikallinen arkkitehtitoimisto piirsi juuri sellaisen talon kun halusimme ja rakennusliike pystytti sen huolellisesti.

Suosittelen!

Vierailija
25/34 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti tuo eka (ei kyllä sekään ihan minun makuuni), se toka oli aivan järkyttävän ruma!

Vierailija
26/34 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahta niin erilaista taloa. Ehdottomasti itse valitsisin puutalon eli Kannuksen Auroran - itse rakensimme pari vuotta sitten Teritalon Carolinan. Ulkonäkö on upea, rakennusmateriaali on laatua, eikä hintakaan mitenkään tajuton. Mulle puu on ainoa oikea valinta, ei ikinä mitään muuta!

Vierailija
27/34 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valintilanne. Rakennutimme puutalon. Valitsisin nyt kivitalon, ehdottomasti etenkin sen äänieristyksen takia ja myös sen takia että arkkitehdin kanssa siihen (ainakin meillä) olisi saanut paljon sellaisia ratkaisuja joita puutaloon ei saanut. Olisimme varmaankin valinneet kivitalon myös alunperin, mutta huomasimme että kustannukset karkasivat käsistä joten päädyimme puutaloon.

Joten siis täältä puutalon omistajalta ääni kivitalolle!

Vierailija
28/34 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta meidän kesäasunto on taas ihan modernia mallia ja sekin viehättää :) ja olen noista kivitaloista tykännyt jostain syystä aina.

Ehkä valintaperusteena täytyisi käyttää tontin mallia, muotoa ja sijaintia ja toisaalta (mutta ei vähäisempänä) sisätilojen asettelua. Se on kuitenkin varmaan kummallakin kohdallaan.

Tällöin pitäisi vetää jokerikortti: se kummassa on paremmat säilytystilat ja sisäänkäveltävä vaatehuone :D

Vierailija
29/34 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikerroksisen kivitalon. Siis jonkun oikean kivitalon. En mitään siporekshöttöä, jota voi lusikalla kovertaa ja johon on tosi hankala kiinnitellä juuri mitään. Aina pitää olla jotkui helekatinmoiset ankkurit. Jänneväli myös siporeksissä pieni. Ei saa isoja yhteinäisiä tiloja ilman kalliita metallitolppia.

Vierailija
30/34 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutalossa kauhistuttaa jo ajatuskin maalausurakasta, 2x maalattuna maksais varmaan 15teur teetettynä siis 15v välein.

Kivitalon ikkunoiden peseminen taas uskomaton urakka ja joka kevät...

Vierailija
31/34 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten lumet? Kerroit pulpettikatosta, mutta entä terassi?

Tuossa puutalossa on julmetusti maalaamista aikanaan.

Vierailija
32/34 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon maalaa viikossa kahdestaan, jos kokopäiväisesti maalaa, niin allekin viikossa.

Itsekkin ajattelin vaihtoehtojen olevan enemmän samantyyliset.

Vierailija
33/34 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsisin kivitalon, mutta en missään tapauksessa tuota talomallia, joka on kuvissa.... Hirveä, kolhon näköinen ja nuo hehtaari-ikkunat! Ei koskaan!

Tanskalaistyyppinen, moderni versio, kelpaisi minulle heti.

Kivitaloista Jämerän rakenne on hyvä, en harkitsisi mitään betoni-eriste-betoni rakenteista, jos itse olisin rakentamassa taloa.

Vierailija
34/34 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt tuollaisessa ekassa talossa ja heti pisti silmään, et siinä ei ollut ollenkaan tuulikaappia. Eli suoraan olohuoneeseen avautui ulkoovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi