Olenko törkeä?
Tilanne on se että, itse en ole koskaan ollut mökki ihminen. Perheellämme on kyllä mökki, jota ei ole koskaan juuri käytetty. Inhoan mökkeilyä. Inohan olla alkeellisissa oloissa hyttysten syötävänä.
En vaan nauti siitä. Eihän kaikki voi mökkeilystä pitää vai olenko ainoa?
Perheessämme mieheni lisäksi on 2 kuukautinen vauva. Mieheni vanhemmat suurinpiirtein asuvat mökillä ja ovat hyvin mökki ihmisiä ja eivät millään, ei niin millään voi ymmärtää jos kaikki eivät tästä touhusta pidä.
Mieheni vanhemmat haluaisivat, että kävisimme perheeni kanssa hyvin usein mökillä. Mieheni kyllä tietää, että tätä touhua inhoan. Kyse ei ole siitä, että yrittäisin estää heitä näkemästä lastenlastaan. Minun puolestani he voivat tulla meille kotiin vaikka viikoksi asumaan jos haluavat tai voimme mennä heidän kotiinsa kyläilemään.
Mieheni vanhemmat ovat pitkällä kesälomalla ja viettävät sen tietenkin vain mökillä. Kaupungissa käyvät vain pakon edestä. Olettavat myös, että me ramppaamme siellä jatkuvasti. Ja siis olemme siellä myös käyneetkin...
Tässä kesän aikana olen muutaman päivän reissun sinne tehnyt, mutta nyt pitäisi yöksikin jäädä... En halua sitten tippaakaan ja varsinkin pienen vauvan kanssa. Olenko kauhen tyhmä tai omahyväinen jos kieltäydyn? Tiedän, että isovanhemmat tätä eivät tule hyväksymään, koska enhän voi olla sitä mieltä, että mökillä ei ole kivaa!
Mieheni ymmärtää minua, vaikka itse haluaakin silloin tällöin mökillä käydä. En häntä kiellä. Pitääkö siis minun aikuisen ihmisen lähteä väkisin johonkin metsään jos en halua? vain siksi, että eihän mökkeily voi olla tyhmää.
On taas suuret ongelmat :D Tämä kuitenkin vaivaa mieltäni mielettömästi. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (16)
Miehen vanhemmat käytännössä asuvat mökillä ja haluaisivat toki nähdä vauvaakin. Itse vihaan mökkeilyä.
Olisiko mahdollista, että mies menisi vauvan kanssa kahdestaan mökille? Meillä nimittäin tuli tuo ratkaisuksi sen jälkeen kun ilmoitin, etten halua lähteä. Tosin meillä helpotti sekin asiaa, että vauva oli pulloruokinalla. Välillä olen kyllä hampaita kiristellen lähtenyt käymään mökillä, meillä on noin 45 minuutin venematka sinne. Yöksi en suostu jäämään.
On taas suuret ongelmat :D Tämä kuitenkin vaivaa mieltäni mielettömästi. Mitä mieltä te olette?
en antaisi asian vaivata. Sanoisin suoraan, että en viihdy mökillä ja se siitä. En rupea muutenkaan tekemään asioita, joista en pidä vain toisten mieliksi. Johan siinä on kompromissia kerrakseen, että olette siellä käyneet ja heidän kaupunkikodissakin käytte.
Miksi teidän pitäisi mennä mökille, jos he itse eivät halua tulla kaupunkiin?
Olisiko mahdollista, että mies menisi vauvan kanssa kahdestaan mökille?
Mun mielestä sä voisit itse kertoa tämän saman minkä tänne kirjoitit, niin appivanhemmillesi. Ehkä heidän on helpompi ymmärtää tämä asia, jos tietäisivät, että syy eivät ole he, vaan mökki.
Asioista on voitava puhua avoimesti, se helpottaa elämää kummasti ja ennaltaehkäisee väärinkäsityksiä ja sen takia aiheutuvia riitoja.
Minäkään en ymmärrä, että miksi raahautua johonkin itikanruuaksi ja rahdata mukanaan hervottomasti vaatteita, ruokaa ja muita tarvikkeita. Sitten kuitenkin huomata, että jotain jäi puuttumaan. Viihdyn mieluummin kotona.
Meidän vanhemmilla on mökki ja lisäksi meillä on koko suvun yhteinen mökki...
Olen viimeeksi yömökkeillyt 90-luvulla.
Viime viikonloppuna kävin lasten kanssa sukumökillä päiväseltään. Se riittäköön.
ex ukon kanssa toi oli joka kesänen tappelujenaihe! ja se mökki oli saaressa mihkä ei tullu vesi,eikä sähköä.mökki niin lahonnut kuin olla voi! isoja reikiä seinissä.sielä vielä ekan kerran poltin itseni pahasti,onneksi ei tullut keskenmenoa! ja olin sillä hetkellä vielä yksin.takasin en mennyt enää ikinä.
onneksi on mennyttä elämää niin ukko kun kauhu mökki! ainoastaan lapset joutuu tästä "ihanuudesta" nauttimaan.
Mieheni ymmärtää minua, mutta on kuitenkin sitä mieltä että minun pitäisi mökillä käydä miellyttääkseni hänen vanhempiaan. Hän ei voi koskaan siis sanoa vanhemmilleen mitään vastaan. Tämä ehkä eniten ärsyttää ja tiedän riidan olevan valmis hänen vanhempiensa kanssa jos kieltäydyn sinne menemästä.
kai aikuinen mies voi olla tuollainen, ettei pysty sanomaan omille vanhemmilleen asioita suoraan? Oletko itse yrittänyt suoraan, mutta kohteliaasti sanoa, että sinä et viihdy mökillä ja varsinkin nyt vauvan kanssa olet mieluiten yöt omassa kodissasi ja käytte mielellänne kylässä mökillä (jos ja kun se on mielestäsi siedettävä kompromissi). Koska on appivanhemmista kyse, niin he voivat vetää herneet nenään toimit ihan miten tahansa, jos se ei ole sama kuin heidän tapansa. Ei sille vain voi mitään, jos miehesi välttelee kaikin keinoin sanomasta vastaan vanhemmilleen.
En ole siis ainut, joka vihaa mökkejä :)
mutta sinä voit jäädä vauvan kanssa aivan huoletta kotiin. Noin pienen vauvan kanssa voi ihan rehellisesti sanoa, että vauvan hoito on helpompaa kotona, ja että ei ole kiva viedä vauvaa hyttysten syötäväksi. Jos siitä joku vetää herneet nenään, niin itsekästä on. Kun lapsenne kasvaa, niin miehesihän voi jatkossa käydä mökillä lapsen kanssa.
ottaisin mukaan lempikirjoja ja lehtiä ja vauvalle vaippoja ja kosteuspyyhkeitä. Pötköttelisin sohvalla/viltillä ja imettäisin vauvaa ja söisin vähäkalorisia ruokia. Anoppi laittaisi sapuskat ja passaisi. Välillä kävisin saunassa ja joisin kotikaljaa maidontuotantoa lisäämään.
ottaisin mukaan lempikirjoja ja lehtiä ja vauvalle vaippoja ja kosteuspyyhkeitä. Pötköttelisin sohvalla/viltillä ja imettäisin vauvaa ja söisin vähäkalorisia ruokia. Anoppi laittaisi sapuskat ja passaisi. Välillä kävisin saunassa ja joisin kotikaljaa maidontuotantoa lisäämään.
Meillä on päinvastainen tilanne: minä viihdyn appivanhempien mökillä useita päiviä (meidän suvulla ei ole mökkiä), mutta mieheni kävisi mieluusti vain päiväseltään kalastelemassa ja ehkä saunomassa. Meiltä on mökillä puolen tunnin ajomatka, että päiväreissut onnistuvat helposti.
Lopulta kysyin mieheltäni, olisiko ok, jos minä jäisin lapsien kanssa mökille ja hän voisi mennä kaupunkiin yöksi. Tuntuihan se vähän hullulta, kun kyse on kuitenkin hänen vanhempiensa mökistä.
Mutta homma toimii, me olemme lapsien kanssa viikonlopun, mies käy perjantaina viemässä ja kahvittelee siinä tunnin verran. Sunnuntaina hakee ja viipyy yleensä hiukan pidempää (kalastaa, saunoo jne.)
Toimisiko teilläkin? Tietenkään ei ihan vielä, kun vauva on noin pieni, mutta myöhemmin. Nyt voit vielä vedota siihen, että vauva on niin pieni ja on hankalaa olla muualla kuin kotona yötä jne.
kai silloin saa edes tehdä mitä haluaa? Jos se rassaa appivanhempia, niin lakatkoot pyytämästä. Ei kaksikuisen vauvan kanssa tarvi ehtiä paljon muuta vielä kuin syöttämään sa sylittelemään ja vaippaa vaihtamaan. Silloin kun vauva nukkuu, niin äiti käy lenkillä ja lepää. Mitä muuta vauvan äidin pitäisi mökillä tehdä, jos hänet on sinne vastentahtoisesti viety? Tyhjentää appiukon huussi? Pilkkoa koko talven polttopuut? Mitä mökillä ylipäätään pitää tehdä, ettei vaikuta laiskalta????
jos imetys on käynnissä. Mutta myöhemmin, mikä ettei.
Mua vituttais tollanen laiskamato mökillä, eli parempi ettei mökille tule jos ei siitä tykkää.
No siinäpä se! Siksi monet ei mökille haluakaan: alkeellisiin oloihin itikoiden keskelle työleirille. Voi kuinka nastaa!!
Meillä oli miehen kanssa iso riitakin vähän aikaa sitten tästä aiheesta. Olen yrittänyt joustaa ja käydä appivanhempien mökillä, mutta kun siellä pitäisi olla miltei aina - en jaksa!