HELMISIMPUKAT 2012, Vkot 28&29
Kommentit (98)
ai niin ja meillä siirtyi tuo LA vähän aikasemmaksi, mutta päivittelen ton np ultran jälkeen voi heitellä vielä :-)
Heippa! Ihan ensin nyt omaa napaa, on meinaan niin täpinä päällä :)
Kävin tänään siellä kontrolliultrassa ja saatiin terveen ja normaalin lapsen paperit ? Kyllä putosi kivi sydämeltä! Viikko tässä on stressattu ja kärvistelty ja odoteltu ja vihdoin. Olen onnellinen!
Moni on taas käynyt ultrassa ja nähneet pikkuisen, onnea ?
Nöpön äiti: meillä on 6v ja 3,5v ja onneksi ovat jo todella omatoimisia, sillä mä en nimittäin millään jaksaisi kipitellä perässä :D Pihalla ovat suurimman osan päivästä kavereiden kanssa, joten pääsen todella helpolla.
ninnisofia: kiva, kun palasit! Ja onnea hyvistä kuulumisista
Jos perustaisin sen fb ryhmän, niin olisiko siihen halukkaita liittymään? Aluksi sen täytyy olla ei salainen, että halukkaat voivat liittyä, mutta myöhemmin vissiin olisi hyvä muuttaa salaiseksi, että saa rauhassa jutella ei julkisesti kaikesta? Aikasemmin en ole kyllä ryhmiä perustanut, mutta eiköhän se nyt ole ihan suht iisiä :) Tai saako siellä niin, että ryhmä näkyy tyyliin profiilissa, mutta vain jäsenet voivat lukea ja kirjoittaa?
Ninnisofia: Hieno juttu, että kaikki on kunnossa!
Tänään meillä ensimmäinen neuvolakäynti.. Eipä mitään erikoista, esitietojen kartoitusta. Omasta pyynnöstäni kokeiltiin kuunnella sydänääniä, mutta ainakaan vielä ei kuulunut. Viikkoja on 9+6. Terveydenhoitaja onneksi rauhoitteli, ettei vielä tarvitsekaan kuulua ja siksi ei olisi ko. mahdollisuutta vielä ilman erillistä kyselyä tarjonnutkaan. Samalla kävin verikokeissa ja katsotaan nyt vielä listeriakin varmuuden vuoksi, koska lomamatkalla joutui syömään monenlaista ruoka-ainetta, jonka sopivuudesta oli epävarmuutta.
Fb-ryhmä kiinnostaisi kyllä, mutta sopisiko vähän myöhemmin? Kun jos oikein olen ymmärtänyt, niin salatutkin ryhmät näkyvät profiilissa kavereille ja tutuille? Meillä on ainakin tarkoituksena kertoa laajemmalti vauvauutista vasta toisella kolmanneksella.
Nöpönäiti: Meillä on nyt 1½ vuoden ikäinen tyttönen ja ihme kyllä, ei ole ollut vaikeuksia pysyä neidin perässä, vaikka onkin kova menemään :D Pihalla sitten tosin eri juttu. Sinne en mielelläni menekkään kaksin tytön kanssa koska perässä en enää pysy. Maha kasvanut hurjaa vauhtia. Epäilinkin yhessä vaiheessa että onko siellä kaksi, mutta np-ultrassa varmistui että yksi vain :D
Mintunlehti: Mun mielestä FB:ssä ei näy salainen ryhmä kellekkää muulle kuin sen jäsenille ja tietty itselle. Meillä nimittäin oli perustettuna joku aika sitten salainen ryhmä kun juteltiin kaverin polttareista että mitä siellä tehään yms. nii se ryhmä ainakin näkyi vain sen ryhmän jäsenille ja itselle :)
Mä sain tänään lainalle kaverilta dopleri-laitteen :) (kirjotetaaks se ees noin?) :D Viime lääkärineuvolassa joka oli 7.7 sydänäänet kyllä kuului mutta itse en saanut vielä tuolla laitteella ääniä kuulumaan, mutta eipä nuo vissiin yhtä hyviä laitteita olekkaan kuin neuvolassa :)
Susu ja Hipsu 13+2
Nyt on niin heikko happi meikäläisellä, että meinaa kärsivällisyys loppua. Pahoinvointi vain pahenee, helpotusta ei tunnu olevan näköpiirissä. Olen kaksi päivää kärsinyt järkyttävästä päänsärystä ja tämä aamu alkoi taas mahtavasti kun heräsin kauheaan jysäriin. Olen kireä kuin viulunkieli ja minulla on kertakaikkiaan sellainen tunne, että en jaksa enää yhtään! En ymmärrä miten tässä töihin pystyy? Maanantaina pitäisi aloittaa...
Pahoinvointi on aamuisin aikamoista mutta hirveintä on se, että se pahenee pitkin päivää ollen illalla aivan kamalaa. Yritän syödä säännöllisesti ja aina syönnin jälkeen on hetkellisesti hyvä olo. Ahdistaa jo sekin, että osa vaatteista on aivan liian pieniä ja painoa on tullut mielestäni liikaa. Miten teillä muilla tilanne painon kanssa?
Anteeksi tämä vuodatus - tuli vain tunne, että pakko on jonnekin purkaa tämä paha olo.
Olen aktiivisesti lukenut teidän muiden kuulumisia ja toivon tsemppiä kaikille, joilla pahoinvointia ja onnea kaikille, joilla ihania juttuja näkynyt ultrassa - joillakin jopa tuplasti :) !
Nyt pakolliselle kauppareissulle, jota olen yrittänyt siirtää jo monta päivää...
Oonko mä ihan typerä, kun pelkään tämmöisen asian takia: Sain eilen sähköiskun hevosaitauksen sähköaidasta ja nyt pelkään masuasukin puolesta. Isku tuli yllätyksenä, oli kovempi kuin muistelinkaan (kakarana sain joskus sätkyn). Soitin synnärille, josta sanoivat, että jos mä oon kunnossa niin masussakin ollaan kunnossa. Taidan ylireagoida, kun pelkään jotain tapahtuneen vauvalle?
Mua huvittais soittaa maanantaina neuvolaan ja pyytää päästä ultraan....
LPP: FB ryhmän voi perustaa suoraan salattuna. Tänne vaan yksityisviestinä oma nimi perustajalle ja profiilikuvaa kannattaa kuvailla kun saman nimisiä voi olla ja sitten perustaja lisää kaveriksi ja kutsuu ryhmään. Ja salaista ryhmää ei muut kuin ryhmään kuuluvat näe.
Neuvolalääkäri oli 9+6, vaavi 9+3 mutta LA pysyi ennallaan, koska heittoa alle 5 pv. Minusta oikeampi olisi tuo silloinen 9+3.
Dopplerilla syke kuuluu kotosalla ja olo alkaa helpottaa! Hyvällä mallilla siis :)
En jaksa pahoinvoinniltani enempää kirjoitella, mutta salaisetkin ryhmät näkyvät facebookissa muille!!!! Että olet siis liittynyt sellaiseen. Liityin juuri Raskaana olevat Äitylit-ryhmään, ja niin vaan komeili kaikille kavereille, että liityin ko ryhmään. JES. :(
NöpönÄiti 10+5
NöpönÄiti: Tuo ryhmä näkyy olevan suljettu, ei salattu!
Kyllä harmittaa, kun sanottiin että se ei näy muille... :/
mutta noi on kaksi eri asiaa onko suljettu vai salattu :( Itsekin sen vasta vähän aikaa sitten hoksasin, kun ryhmän perustin. Tässä vielä FB:n ohjeesta lainattua:
"Salainen: Näitä ryhmiä ei voi löytää hakujen avulla, eivätkä ryhmän ulkopuoliset henkilöt voi nähdä mitään ryhmään liittyviä tietoja, eivät edes ryhmän nimeä ja jäsenluetteloa. Ryhmän nimi ei näy sen jäsenten profiileissa"
Kun taas suljetusta ryhmästä sanotaan näin:
"Suljettu: Suljetuissa ryhmissä kaikki Facebook-käyttäjät voivat nähdä ryhmän nimen ja jäsenet, mutta vain ryhmän jäsenet voivat tarkastella ryhmän sisältöä."
Ainakin tilapäisesti - lomailun jälkeen olen taas viikon töissä ja sitten ONNEKSI vielä viikon loma :). Ei ahista niin paljon tämän paluu arkeen :).
Olen ollut tosi tehokkaasti nettipimennossa. Hieman selailin kuulumisia, ja surullisia uutisia oli, suuret pahoittelut jmj. ja EnnaNin :´(((.
Tervetuloa uusille! Aika paljon meitä alkaakin olla!
Omanapaisia kuulumisia sitten vaan. Mulla on jo huomenna !!! NP-ultra! Ihanaa toki, mutta onkohan se liian aikaisin...? Viikkoja vasta 10+4 (tai 10+5), menkoista laskettuna toki on jo se 12. Onkohan neuvolasta mennyt siis väärä laskettu aika, jaa-a. No en alkanut asiaa selvitellä, ajattelin mennä ja jos on tarvetta uudelle ajalle niin otan sen tyytyväisenä vastaan.
Olo on ollut pari viikkoa jo niin pelottavan hyvä että väkisinkin huominen jännittää ihan simona. Eilen sitä jo itkeskelin miehelle. On niin epätodellinen olo edelleenkin koko raskauden suhteen, ja nyt kun se vähänkin väsymys ja kuvotus on kadonneet niin tulee vaan mieleen että voiko kaikki olla hyvin :(((. Ärsyttävää itsekidutusta tällainen pohdinta, ja onneksi se nyt huomenna sitten selviää. Jos pikkuinen siellä heiluttelee niin aletaan kertoa raskaudesta muillekin, nyt tietää vaan mun muutama hyvä ystävä meidän lisäksi. Lapset saa kuulla ekana ja sitten kaikki muut läheiset, pikkuhiljaa.
Ai niin, olin ekassa neuvolassakin pari viikkoa sitten. Eipä siellä kummempaa tullut, verenpaineet kunnossa jne. Meidän neuvolassa ei mitään ultria ole eikä sydänääniäkään vielä kuunneltu, ja seuraava neuvola onkin sitten syyskuussa, viikolla 16!! Kamalasti vähentyneet nuo neuvola-ajat sitten kuopuksen raskausajasta, silloin niitä olin mun mielestä vähintään 4 viikon välein.
Olisi niin kivaa kun voisi jo keskittyä masun kasvatteluun! Tällä hetkellä vaan tuntuu siltä että on tullut kesällä herkuteltua muutama jätski liikaa (niin kuin onkin), ei tässä vielä mitään raskausmahaa ole näkyvillä. Plus että työmotivaatio just nyt on ihan tasan nolla. Millähän sitä sitten jaksaa koko syksyn vielä painaa...? ;)
Kivaa elokuuta ja alkavaa viikkoa kaikille! :) Ja hei, tässä kuussa on enää puoli vuotta meidän helmien saapumiseen :)))).
Sailis 10+3 (tai 10+4, huomenna se toivottavasti nyt vahvistuu)
Sailis, mulla kanssa oireet hävinneet huomattavasti. Väsymys ja rinnat enää muistuttaa:) Huono olokin pysyy poissa syömällä jotain 2-3h välein. Mulla ultra vasta rv12+ joten vielä kaksi pitkää viikkoa odotettavaa.
Juuri tuossa joku (en muista nimimerkkiä) kertoi ylempänä että olo ei vieläkään helpota:( Tsemppiä ja jaksamista kovasti!!
Ihan uskomattomalta tosiaan tuntuu että 6-7 kuukautta niin tää helmi syntyy!
Mulla on jo pieni vatsakumpu, olen kuvitellut sen olevan ihan turvotusta jonka itse näkee kun eihän pitäisi vielä mitään näkyä, mutta eilen kun kerroimme eräälle uutista niin sanoi jo epäilleenkin kun näkyy vatsassa jotain uutta :) En muutenkaan ole pienikokoinen, mutta kyllä viimeksikin vatsa pullahti näkyviin ajoissa.
On muuten aika mukavaa että meillä näin aktiivinen ryhmä, että aina kun tänne tulee helmet on viimeksi kirjoitettujen joukossa!
Aurinkoista päivää!
Sailis: tsemppiä töihin nyt vaan, pian alkaa pidempi loma :)
Jepatus: kyllä täälläkin on ihan selkeästi jo maha näkyvissä. Joka kerta on näkynyt jo suht ajoissa, joten hankalampi homma piilotella :) Ilmeisesti johtuu jotenkin kohdun asennosta tms, tosin onhan vauvallakin kokoa jo sen 12cm! WAU!
FB:stä.. Koitin perustaa tänään ryhmää, siis salaista sellaista. Mutta vaatii liittämään ainakin yhden jäsenen mukaan, että saa luotua ryhmän. Olen nyt siis tekemässä sellaista ryhmää, joka EI näy profiilissa kuin itsellä ja muilla ryhmän jäsenillä. Ulkopuolisella ei ole harmainta hajuakaan, eikä haulla löydä. Eli ilmeisesti täällä voi lähettää YV? En löytänyt mistä sellaisia lähetellään saati luetaan, mutta jos joku tietää, niin saa lähetellä oman nimensä, että saadaan ryhmä pystyyn. Vaihtoehtoisesti voi sitten laittaa vaikka mailia, niin sitä kautta :)
Omaa napaa: olo alkaa olla normaali :) tosin eilen illalla, taas kesken höpöleffan hyppäsin murun kainalosta oksut tyrskien nenästä vessaan :D Mies katseli vähän aikaa, että ahaa.. Ja piti turvavälin loppuillan, heh. Lääkärineuvolankin on ihan pian, kahden viikon kuluttua jo! Tuntuu, että päivät menevät siivillä. Tykkään että elokuu alkoi ja päästään normaaliin arkeen taas. Osa harrastuksistakin alkaa jo tällä viikolla, kyllä se syksy saapuu!
Huh mikä aamupäivä! Pikkasen on vit....tus käyrä korkeella! Meillä on kylppäri ja saunaremontti menossa ja oli hyvällä mallilla jo, mitä nyt seinän muuraus uusiksi tuli lisänä...noooh tänä aamuna isännän luvalla laitoin viereiseen pukuhuoneeseen pesukoneen pesemään ja kylläpä odotti kohta mukava yllätys pesuhuoneessa ja saunassa...kaikki koneen vedet lojui siellä puretulla lattialla...soitto tapiolaan ja nyt odotellaan sitten kosteusmittaajaa...siis ei todellakaan minun päivä!!!
LPP, täältä on näköjään poistettu se YV:n lähetys mahdollisuus. Kehtaatko tehdä itselle jonkun väliaikaisen sähköpostin vaikka, niin siihen voisi laittaa sinulle omat tiedot?
LPP: Minäkin äsken katselin että miten tuo Salainen ryhmä perustetaan ja ilmeisesti siihen pystyy aluksi kutsumaan pelkästään omia kavereitaan? Vai tajusinkohan jotain väärin :D mutta jos olet ryhmää perustamassa ja se menee noin että aluksi pystyy vain omalta kaverilistaltaan pyytämään kaveriksi niin mut voit lisäillä kaveriksi ;) katsotaan sitten enemmän että pystyykö lisäilemään niitä ei-kavereita :) Susanna Fränti nimellä löytyy mun profiili ja samannimisiä ei muita pitäisi löytyä :)
Huhuu, ei ole "ketjuemo" kirjoitellut kohta kahteen viikkoon, onko kaikki kunnossa???
FB: mulla on tuollainen "feikki"-osoite kuin sailisnukka@gmail.com, siihen voi laittaa tietoa ryhmästä tai oman nimesi, LPP, niin pyydän sut kaveriksi :).
Sailis ja työmotivaatio jäi kahvitunnille
Heippa rallaa kaikille,
Jättäydyin tosissaan km:n pelossa pois hetkeksi, ja ajattelin että palailen vasta kun alkaa 1/3 loppu suora häämöttämään :-)
Ultrassa ollaan käyty 7+4 ja 10+1 ja molemmilla kerroilla kaikki oikein hyvin, viimeksi näkyi jo kädet ja jalatkin, NP ultra olisi sitten tosissaan ensiviikolla.
Ehkä tässä jo voi pikkuhiljaa uskoa että viimein meidänki onni on kääntyny ja vauva tosiaan on tarpeeksi vahva tullakseen