Hyi! Miten jotkut voi ostaa käytetyn patjan?
Olen jotenkin ajatellut, että niin ei oikein kukaan enään tee. Onhan patjat valtava pöpöpesä mikäli sitä ei ole huollettu oikein eikä se näy aina päällepäin onko patjaan mennyt pissat tai yrjöt.
Kaikki ei suojaa patjojaan ja ihminen hikoilee hirveitä määriä (litroista puhutaan) yön aikana, keskimäärin.
Patjan sisällä muhii ties mikä pöpöarmeija.
Nyt olen huomannut, että Huutiksessakin monille käytetty patja kelpaa. Itse etsin nytkin sohvasänkyä ja hinta nousee mielestäni liikaa kun monia varmaan houkuttaa, että huutoon saa patjat mukaan. Itse en patjoja ottaisi ja siksi mietin hintaakin pelkän sohvasängyn hintana.
Toinen mitä en aina ymmärrä on käytetyt sohvat, mutta siksi ne ei ole niin paha asia kuin patjat, koska niissä ei sentään joka yö yleinsä nukuta.
Itsekin tiedän yhden joka myi pahasta homeasunnosta uudenveroista tavaraa ja mm. sohvat jotka oli kyllä uudet ja kauniit, mutta terveysviranomaisten suosituksesta ne olisi pitänyt hävittää roskiin homeen vuoksi ettei home siirry sohvan mukana. Tälläiset ei näy päällepäin.
Uutena ostettuna sentään voit itse vaikuttaa puhtauteen ja terveydellisiin seikkoihin patjassa ja sohvissa. Myöskin tiedät onko ne oikeasti vielä käyttökelpoiset vuosienkin päästä.
Kannattaa muistaa myös, että sängyssä vietämme ison osan elämästämme ja siksi siihen kannattaa satsata myös ergonomiselta kannalta.
Patjat ei hyvälläkään huolenpidolla kestä ikuisesti ja vaihtaakin ne tulisi susoitusten mukaan 7 vuoden välein.
Kauniimpia unia!
(Jos joku nyt sanoo ettei ole varaa niin ihmettelen sillä olen itse varmaan köyhimpään väestöluokkaan kuuluva ja silti en luovu periaatteestani. Jokainen satsaa siihen mikä on tärkeää)
Oikeastaan hupaisaa kun lasten sängyissä tosiaan mainostetaan, että patjat saa samaan hintaan. Ihan kuin haluaisin, YÄK!