¤¤¤¤¤¤Helmien marraskuu¤¤¤¤¤¤
Yritettäiskö tällasta kuukausipinoo, jos saatais mekin vähän juttua? Taitaa olla monilla helmimammoilla aikamoista vipinää kotona, meillä ainakin on, kun tyttö konttaa ja nousee seisomaan milloin mitäkin vasten.
Miehen kanssa asiat vähän niin ja näin, kun hän haluisi mun palaavan töihin mahd. pian, ite taas aattelin että ois ihanaa olla kotona ens syksyyn. En yli kaheksaan kuukauteen oo saanu nukuttua koko yötä, vaikkei tytöllä oo hampaita vielä lainkaan, silti on joka yö hulinoita... Painaa väsy välillä aika kovasti. Mies luuhaa harrastuksissaan monta kertaa viikossa, silti haaveilee pikkukakkosesta, oisko niin että sen takia haluis mun jo palaavan töihin... että kerkeisin oleen hetken töissä ennen vauvaa. Mutta mutta mutta....
Kommentit (24)
Meillä Ellen ryömii ja istuu hyvin. Itse ei osaa mennä istuun vaan minä laitan. Nyt näyttäis siltä että istualtaan yrittää mennä konttausasentoon..ei ole vielä onnistunut, vaan on muksahtanut muutaman kerra nenälleen.. :(
Ellenillä on 2 hammasta alhaalla ja ylös juuri puhkeamassa 2 lisää. Ellen syö 4 ateriaa päivässä, aamu- ja iltapuurot+ 2 liha-ateriaa ja jälkkäriksi hedelmäsoseita. 8kk:n karkeaa ruokaa joutuu vielä haarukalla soseuttaan..Sormiruokaakin on saanut jonkin verran..kurkkupaloja, kovaa leipää, maissinaksuja.. Mitä kaikkia sitä voikaan antaa sormiruoaksi, ideoita?
Ellen jokeltaa kaksitavuisia sanoja.. mammammammaa, pappappappaa, tättättää ja on sanonut monta kertaa selvästi..äittii!! ihanaa!
Minä itse olen ajatellut etsiä töitä, kun kerran pikkusisko lupas tulla hoitaan lapsia jos pääsen töihin. Muuten en ehkä olis hakenut.. en tiedä.. Tuntuu että täytyy itsekin päästä välillä " aikuistenmaailmaan" . Olenhan jo 2,5vuotta ollut kotona. Niin ja päästäis mekin talonrakennusurakka aloittaan, ku mulla ois parempi tulonlähde..
Näin meillä...
mellun ja Ellen 8kk2vkoa kohta
Plääh että on ankea keli. Sataa ja on niin harmaata. Missä se talvi luuraa?
Poitsu nukkuu eka päikkäreitä ja pitäs siivota mutta jostain syystä ei kiinnosta.
Täällä päivät kulkee tuttua rataa. Poitsu kasvaa ja kehittyy. Konttailee kovaa vauhtia ja jonkin aikaa on noussut polvilleen tukea vasten. Eilen herra yllätti äipän nousemalla seisomaan. Kovin huteraa touhua joten toivottavasti tämä jäi vielä vaan kokeiluksi. Muutenkin saa juosta poitsun perässä. Tuntuu välillä ettei ehdi tehdä mitään päivisin.
Kovasti poitsu jokeltelee, oppinut uusia äänteitä ja tavuja.Mammaa hokee tiuhaan. Taputtaminen on viimeisin temppu.
Vierastaminen on onneksi vähentynyt. Edelleen herra kuitenkin tarvitsee aikaa tutustumiseen. Hieman on siis hitaasti lämpenevää tyyppiä.
Soseita uppoaa päivässä 2xpuuro, 2xliha ja 1 hedelmä. Maitoa menee joka aterian päälle. Maito on alkanut maistua myös pullosta eli saa nyt rintaa ja pulloa. Olen miettinyt imetyksen lopetusta kokonaan kun maitoa on tosi vähän. Ei poitsu oikein malta imeä rintaa kun tulee niin vähän ja samalla maitomäärät jää vähäisiksi. Toisaalta ei millään raskisi vielä luopua imetyksestä.
Että tällaista tällä kertaa.
Hyvää talven odotusta ja kohtahan se on joulukin.
Äippä ja poitsu 8,5kk
Kun kerran nyt on aikaa kirjoitella... " Pikkuneiti" on mummulassa hoidossa, mummu kun niin kinus saada kultansa hoitoon... =) Saampahan ite hieman levähtää ja siivoilla rauhassa...
Meillä siis neidillä ikää nyt 8,5kk ja kävellään täyttäpäätä!!!
Voin sanoo et tosi hienoo kun on oppinu kävelee, mut kyl välillä tuntuu et ois saanu olla viel konttaus vaihees vähän pidempään...
Ku meno on meinaan ihan järjetöntä... Kävelee huoneesta toiseen availee kaikki kaapit ja laatikot, levittää sisällöt pitkin huonetta... (ARKH!)
Onneks ilmastointi teippi on ihan kätsy apu ainakin sellaisten laatikoitten ja kaappien kohdalla jonne ei todellakaan saa mennä...
Meillä nukutaan nykyään putkeen lähes koko yö, menee nukkumaan 20-21 herää aamu yöllä 5:den aikaan (johtuu varmaan siitä kun mies nousee ylös silloin, et saattaa unet hieman häiriintyä) annan velliä ja jatkaa nukkumista 8-9 asti... Eli kokonaisuudessaan nukutaan 11-12h yöunet... =)
Päivä unet on sit taas hieman toinen juttu... Mut yleensä nukutaan yhdet 2-4h:n päikkärit putkeen joskus saattaa nukkua kahdet parin tunnin mittaiset unet...
Ruokaa syödään ihan järjettömiä määriä (ainakin mun mielestä).
Aamupala: Hedelmäsose purkki 125g tai puuroa noin 100g
Lounas: Liha-Kasvissose purkki n.200g
Välipala: Hedelmäsose purkki 125g
Päivällinen: Liha-Kasvissose purkki n.200g
Iltapala: Puuroa 200g + Velliä 100-150ml
Aamuyön Velli 250-300ml
Ja päivän aikana maitoa, aterioitten välillä menee 200ml
Mites muuten teillä muilla menee tuo karkeampi ruoka alas???
Meillä joudutaan haarukalla hieman pienentämään, ainakin kaupan valmis aterioita...
Kuinkas paljon hampaita teiltä löytyy???
Meillä on jo 6kpl 4 ylhäällä ja alhaalla 2 ja lisää tulossa!!!
Hyvät talven ja joulun odotukset kaikille
-Girl- ja Neiti (joka on mummolassa)
täällä tuli 2.11 9kk ja typy alkoi omin neuvoin seisoskelemaan 7kk ilman tukea siis.sitten tukea vasten kävelee melko hyvin ja tossa kirjahyllyn ja sohvan pikku matkan uskaltaa tallustaa joskus itsekin.kontattu meillä ei edes olla;)eikä sen enempää ryömittykkään.kuin ei myöskään itse olla,minä ja hessu.istualta nousee ylös suht hyvin kun saa v aan hyvin kii.parina aamuna on jotenki saanu pinnasängyssä ittensä nostettua seisomaan ja kuikuillu pinnojen välistä mulle, että herää jo;)mamamamaam kuuluu sieltä:)
juu,noi yöt on täällä kans menny sen 9kk ihan päin...millo hampaat ja millo mikäki.alan oleen jo ihan sippi...onneks ida nukkuu sitten päiväunia ees.
eken***kiva" kuulla, että on joku muukin, sillai että pikku 2 ajatuksis vasta parin vuoden päähän.tuntuu, että kaikilla se on jo teon alla;)meillä on kans aateltu ja itse oon aatellu, että haluun tienaan rahaa ja sitten aijon vielä sivistää itteeni jatko opinnoilla erikoistumalla.
töihin palaan ens keväänä, ja meille tulee kotiin hoitaja idalle.niin haluttiin ja onneks löydettiin ihana hoitaja, kokemusta hänellä yli 25v. lastenhoidosta:)ja sitten syksyllä en s vuonna tod.näk. alotan koulussa erikoistumis opinnot, mutta saapas nähä sitten..
muuten täällä ookoo.miehen kanssa ei juurikaa ole mitään suhdetta..ollaa molemmat niin väsyjä.ja ukolla on töissäkin nyt hirveetä kiirutta...
mutta kai se tästä ilox muuttuu viel.tai siis että tasantus unet, ni ois much better..;)
kaikilla kivaa vkonloppua ja VOIMAAAAAAAAAAAAAA!=)KRISSE JA IDA 9KK JA RISAT