Bileet naapurissa, mihin voi soittaa?
Ei vaan jaksais taas.
Viime lauantaina alaikäisten teinien kotibileet jatkuivat 4.40 asti.
Nyt alottavat saman näköjään tänäänkin.
Perheen äiti mökillä ja jättää isommat lapset sekoilemaan kotiin :(
Soitto poliisille jos ei meno rauhotu?
Mikä on poliisin numero, ei 112:seen viitsisi tuollaista soittaa?
Kommentit (46)
jos sieltä tulee häiritsevää melua vaikka keskipäivällä (kännissä meluamista vaikkapa), tulee poliisi ihan mielellään lopettamaan senkin. Meillä oli tällainen riehuva naapuri ja poliisin kanta oli ihan selkeästi se, että toisen kotirauhaa ei saa häiritä mihinkään aikaan päivästä, varsinkaan humalassa heiluen tai meluisia pippaloita pitäen.
Soita vaan sinne 112 ja sano että alaikäiset kännää ja meluaa. Eivät juhli toista kertaa.
niin onko sitten parempi aloittaa vaikka 15.00 ja lopettaa viimestään 22.00 vai 18-24?
Kumpi sinulle naapuri olisi parempi?
Ap sen kyllä tekikin. Minua kiinnostaa tietää häiritseekö kesäjuhlien hälinä päivällä vai illalla enemmän. Taidan siis pitää juhlat 12-24.
lauantaina kysymään. Oltais sanottu heti soita !!!
Kyllä, kaikki menee 112 kautta. Poliisilla on välillä hyvinkin ruuhkaisaa lauantai-iltaisin, mutta kyllä olisi tullut paikalle, kun on bileet, viinaa ja alaikäisiä.
Ensi kerralla soitat heti klo 23 ja et ´todellakaan mene näyttämään naamaasi ja soittamaan ovikelloa. Annat poliisin hoitaa sen homman.
Ja kun äiti tulee mökiltä kerrot mitä tekivät. Ei toista kertaa jätä.
Itse soittaisin niille ja siirtäisin vastuun sinne. Meidän edellisessä kerrostalossa kävi vartijat kiertämässä ja luulen, että jos valitettavaa olisi ollut olisin soittanut päivystävälle talkkarille joka olisi sitten ottanut yhteyden vartijoihin tai poliisiin.
on hiljaisuus. Joissakin taloyhtiöissä hiljaisuus alkaa klo 22 ja joissakin klo 23. Tuo hiljaisuus ei tarkoita normaaleja elämisen ääniä, mutta bileet eivät ole normaaleja elämisen ääniä, mutta ennen tuota kellonaikaa ei poliisit tule bileitä lopettamaan.
Kyseessä parikymppiset juhlijat. Olin käynyt henkilökohtaisesti valittamassa, tehnyt isännöitsijälle monta ilmoitusta. Isännöitsijä oli puhutellut häirikköjä ja antanut varoituksen.
Kerran sitten suivaantuneena soitin hätänumeroon. Päivystäjä otti tiedot ylös, ja sanoin, että viikonloppuiltana kestää ehkä tunti ennen kuin partio muilta tehtäviltään ehtii paikalle. Puoliltaöin soitin, poliisipartio kävi yhden aikaan. Käski muita kuin asukkaita poistumaan ja olemaan hiljaa loppuyön.
Ei velvoitettu menemään sanomaan itse asiasta, eikä kysytty, onko ennen valitettu. Naapurit eivät saaneet tietää, kuka oli valittanut. Musiikki kuului kahdeksankerroksisen talon alaovella jo, joten eihän siinä mitään naapureiden todistelua tarvita.
Alaikäisten paikalla ollessa poliisi tulee nopeammin. Valita nyt isännnöitsijälle jo viime viikonlopusta.
Aikaisempiin nuoria puolusteleviin viesteihin sanoisin, että kerrostalossa on kerrostalon säännöt hiljaisuuden alkamisesta, sekä loppumisesta. Ja itselläni myös selvästi ala-ikäisiä naapurissa, jotka viettävät juhliaan kun yh-äippä on pitämässä omia juhliaan. juhlia on ajoittain viikonloppuisin ja olen käynyt sanomassa ovella, kertonut tälle lasten vanhemmalle, soittanut kerran poliisille ja tehnyt valituksen, mutta viime viikonloppuna pimahti ja pamahti, ja tein lastensuojeluilmoituksen. Saa nähdä mitä seuraa. Meillä myös sekä lapsiperheitä, että vanhuksia talossa.
Entäs kun bileet eivöt ole edes omassa taloyhtiössä vaan koko kortteli raikaa?! Kello on kohta kaks eikä loppua näy muille kun mun hermoille. En edes tiedä tarkalleen mikä rakennus on kyseessä. Soitan ihan just poliisille.
Käyt ulkona kuullostelemassa mölyn kohteen. Sitten soitat 112. Poliisi hoitaa loput kunhan muilta tehtäviltä ehtii.
Taloyhtiössä en suosittele menemään möykkääjien ovelle rimputtelemaan. Saatat joutua koston kohteeksi joko heti tai myöhemmin. Parempi hoitaa asia isännöitsijän kautta kirjallisesti, jolloin et itse asetu vaaraan ja hallituksella on tarvittaessa mustaa valkoisella jos menee oikeuteen asti.
Sinne 112 ei yömölystä kannata soitella ennen klo 23:00:aa ellei ole poikkeuksellinen tapaus. Näin siis riippumatta siitä, onko talossa hiljaisuus määrätty 22:00 vai 23:00.
Itse tuossa aiemmin illalla kävin soittamassa mölykämpän ovikelloa ja poistuin ennenkuin avasivat oven. Tietävät kyllä mitä anonyymi rimputtelu tarkoittaa eli viimeistä varoitusta. Yhden mölykerran annan mennä rimpautuksella ja jos seuraavan kuukauden sisään uusiutuu niin sitten kutsun poliisit kuten edellisellä varoitukseen päättyneellä kierroksella. Näillä tuntuu muisti riittävän noin 6 - 9 kuukautta ja sitten kokeillaan josko voisi siirtää etkot takaisin tänne.
kyllä se on niin että mökääjät menköön metsään.Taloyhtiöissä on hiljasuus klo22.Alaikästen ei kuulu yleensäkkään bilettää ilman valvontaa.
Hiljaisuus on yhtiöstä riippuen 22-07 tai 23-07. Sinä aikana ei saa aiheuttaa naapurille häiritseviä tekijöitä. Ei lauleta eikä hilluta ja laissa on määrätty desibelimääräkin,jonka alle meteli pitäisi jäädä. Olkoot nuori tai vanhempi. Kaikkia koskee samat säännöt.
Olen yhtiömme hallituksen pj ja silloin tällöin tulee vastaan näitä öisiä möykkääjiä ja minut leimataan tiykkapipoiseksi kyttääjäksi. En ole kyttääjä enkä tiukkis. Noudatan yhtiömme sääntöjä ja olen tasapuolinen kaikille ja öisin pitää saada nukkua. Sitä varten on hiljaisuus määrätty yhtiöihin
Ite bileiden pitäjänä voin sanoa että jos naapuria häiritsee meteli ennen sitä hiljaisuutta, eikä uskalla siitä tulla sanomaan päin naamaa niin on todella kohteliasta juhlijoita kohtaa laittaa vaikka viesti postiluukusta että voisivat olla hiljempaa tai muuten polisiisit paikalle.
Naapuri soitti poliisille, kun meidän 17v. teini jäi kotiin"yksin" Kun olimme itse viikon lomalla. Mitään bilettä tms ei ollut. Poliisi kävi toteamassa tilanteen. Asia oli ok, koska teinin kanssa oli täysi-ikäinen kaveri. Eli jos alaikäiset ovat yksinään jo se kiinnostaa poliisia.
ilman muuta soitto poliisille niin eiköhän meno naapurissa rauhoitu säännöt ne on kerrostalossaki ja itekki oon joskus kerrostalossa asuessani joutunu poliisit soittamaan naapuri piti kovaa meteliä yö myöhäälle naapurit sattui olemaan mustalaisia että en olisi kyllä uskaltanu edes mennä sanomaan että nyt hiljempaa ties vaikka olis tullu puukkoa
Ei tarvitse käydä itse sanomassa. Se on poliisin asia.
Luulisi niiden jo rauhoittuneen, kun bileistakin on yli 2 vuotta.
soita poliisit jos bileet jatkuvat kello 22 jälkeen en oo ite joutunu vastaavaa kokemaan mutta säännöt on kaikille samat siksikin parempi poliisille ilmoittaa jos sattuu vaikka sielä huoneistossa iso kokoinen kaveri tai manneja niin tuskin poliisille uskaltaa ruveta hankalaksi ite en kyllä uskaltaisi mennä jos vaikka manneja asuis ja metelööttisivät saisin puukosta vähintäänki
olen samaa mielltä ei kenkää tarvi kuunnella örveltäviä teinejä eikä muutakaan häiriköintiä kerrostalossa kyllä sitä jotu säännöt on ja niitä tulee kaikkien noudattaa soitto vain poliisille niin tulevat ja tyhjäävät asunnon ylimääräisestä sakista
ensin kannattaa mennä ite sanomaan naapureille että laittavat musiikkia hiljempaa jos ei tehoa soitto poliisille he tyhjentävät asunnon ylimääräisetä porukasta
Jos alaikäiset juovat siellä viinaa, niin se on lastensuojeluasia. Ja poliisi rauhoittaa menon.