Nyt hyviä vinkkejä synnytyksen käynnistymiseen! :D
Alkaa jo tympiä tämä norsuolo näin helteillä. Ja lapsetkin on sopivasti mummolassa pari päivää (ihan juuri siksi, että jos sattuisi vauva tulemaan nyt mummon lomapäivien aikana..) Niin nyt kaikki hyviksi havaitut keinot kehiin niin saadaan vauva maailmaan parin päivän sisään! PS. Seksiä on jo kokeiltu tänään, niin sitä ei tarvi ehdottaa. :)
Kommentit (53)
teki lasten kanssa pyöräretken (reilu 5km) neuvolaan nuorimmainen 2,5v. mulla pyöränistuimessa. Sieltä eväiden kanssa rannalle. Iltapäivällä yhdessä mustikkametsään hakemaan piirakkatarpeet ja leivottiin piirakka miehelle kun tuli töistä. Illalla istuttiin ja puuhattiin omassa pihassa, leikkasin nurmen ym.
Tänään onkin sadepäivä ja leivotaan ainakin ruisleipää ja tehdään kevyt siivous koko talolle. Illalla rempataan ja/tai leffaan :-)
teki lasten kanssa pyöräretken (reilu 5km) neuvolaan nuorimmainen 2,5v. mulla pyöränistuimessa. Sieltä eväiden kanssa rannalle. Iltapäivällä yhdessä mustikkametsään hakemaan piirakkatarpeet ja leivottiin piirakka miehelle kun tuli töistä. Illalla istuttiin ja puuhattiin omassa pihassa, leikkasin nurmen ym.
Tänään onkin sadepäivä ja leivotaan ainakin ruisleipää ja tehdään kevyt siivous koko talolle. Illalla rempataan ja/tai leffaan :-)
Kyllä mullakin oli vielä loppuraskaudessa tosi hyvä olo. Energiaa vaikka muille jakaa ja kävelyjä sunmuita jaksoi. Esikoisen ollessa kyseessä kuitenkin odotin innolla, että pääsee kokemaan synnytyksen ja saa pikkuisen syliin. :) Näin jälkikäteen kun miettii, ihanan rentoa oli raskausaika.
Kaikilla kuitenkaan ei ole loppuraskaudessa ihan yhtä hyvä vointi. Mutta kyllähän sä sen varmaan tiesitkin? ;)
-47
kun se on valmis! Jos nyt ihan rauhassa vaan muutamia päiviä odottelisit. Eikä missään nimessä mitään risiiniöljyjä, pahimmassa tapauksessa lähtee henki. Meinaatko vauva raukan opettaa potallekkin 2vkon vanhana, hyvään kouluunhan on jo toki varmasti haettu?
joka halus hyppiä trampoliinilla :)
Se joka halus hyppiä trampoliinilla on yhäkin vaappuva ankka plussapallo mahoineen....Ja toivonsa menettäneenä....
joka halus hyppiä trampoliinilla :)
Se joka halus hyppiä trampoliinilla on yhäkin vaappuva ankka plussapallo mahoineen....Ja toivonsa menettäneenä....
Mutta ei tässä tilassa kai ihan loputtomiin onneksi voi kärvistellä. Kyllä lääkärit sitte viimeistään puuttuu peliin.. :/
että se laps tulee sitten kun on siihen valmis. Ei siihen mitkään risiinipljyt tai SSS auta, ne saa vaan aikaseks harjoitussupistuksia. Pahimmassa tapauksessa jos rehkii liikaa, voi lapsella olla hätä. Kuristuu pian napanuoraansa jos liikaa hyppii. Levätkää ja kerätkää voimia synnytykseen hyvät mammat! kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen, ei kukaan sisään oo jääny!
Jos tästä olosta nautit et varmasti ole yksi meistä jotka kokevat jatkuvia kipuja ja pahoinvointia. Koko raskauteni on ollut kuin helvettiä en missään nimessä odottaisi viikkoon 40+ että lapsi tulisi, minulla on oksentelua ja kipuja päivittäin jotka eivät ole loppuneet eivätkä vähentyneet, tukkani on ohentunut huomattavasti ja tullut todella huonoon kuntoon ja käteni/ jalkani/ naamani turvonneet joissa päivittäin tuntuu kui suorastaan pisteltäisi neuloilla läpi nyt olen viikolla 33 ja kotona yksi puolitoista vuotias tyttö jonka raskauden aikana samat kivut tuntuu etten henkisesti jaksa enää, minulla tulee yöllisiä hengen ahdistus kohtauksia ja en ole pystynyt nukkumaan kunnon yö unia ainakaan 5kuukauteen jos oikein onnekas olen ollu max 6h saanut nukuttua monena yönä en yhtään. Rauskauteni on tuonut kamalasti hormoneja ja jatkuvaa stressiä, itse aina haaveillut 4 lapsen hankkimisesta mutta suoraan sanottuna en usko että enää ikinä suostuisin tai edes haluaisin, ei mitään väliä kuinka ihana vauva tullut mutta kolmatta en kyllä tee. Rakastan lapsia ja lastani suunnattomasti mutta en usko että olisin enää valmis kohtaamaan samallaista raskautta kolmatta kertaa, puhumatta kaan närästyksestä johon ei ole auttanut mikään kotoota sairaalaan lähdetty montakertaa kipujen takia. Oikein ärsyttää kun lukee muiden raskaus kertomuksia kun kaikilla niin erillaiset ja sille ei vaan voi mitään. Ensimmäiseni jälkeen uskoin että vaikka kuinka paha raskaus minulle oli en ei se sama varmasti uusiutuisi, mutta tässä sitä mennään ja itkenyt kipujentakia päivittäin enkä tiedä että miten voit edes sanoa että "miksi teette näistä päivistä helvettiä kun voisitte nautiskella" vittu en usko että turvonneena puoliksi kaljuna ja täynnä kipuja voi edes nauttia ainoa hyvä asia on että lapsella kaikki hyvin minulla taas unen puutetta ja helvetillisiä kipuja ja jatkuvaa stressiä ja närästystä!
Kolme ässää: salillakäynti, sauna ja seksi! Kaikki nuo ovat toimineet
Tän ketjun ap:n vauva on toivottavasti jo syntynyt ja aloittelee kohtapuoliin koulutietään, kun aloitus on vuoden 2011 kesältä.
Mistä te oikein näitä ikuisen vanhoja juttuja bonggaatte?
Katajavastalla kylpeminen on vanha konsti. Itse kokeilin sitä reipasta lenkkeilyä. Onnistui lopulta. Synnyttäjä vuodelta 1977.
Ella874 kirjoitti:
Jos tästä olosta nautit et varmasti ole yksi meistä jotka kokevat jatkuvia kipuja ja pahoinvointia. Koko raskauteni on ollut kuin helvettiä en missään nimessä odottaisi viikkoon 40+ että lapsi tulisi, minulla on oksentelua ja kipuja päivittäin jotka eivät ole loppuneet eivätkä vähentyneet, tukkani on ohentunut huomattavasti ja tullut todella huonoon kuntoon ja käteni/ jalkani/ naamani turvonneet joissa päivittäin tuntuu kui suorastaan pisteltäisi neuloilla läpi nyt olen viikolla 33 ja kotona yksi puolitoista vuotias tyttö jonka raskauden aikana samat kivut tuntuu etten henkisesti jaksa enää, minulla tulee yöllisiä hengen ahdistus kohtauksia ja en ole pystynyt nukkumaan kunnon yö unia ainakaan 5kuukauteen jos oikein onnekas olen ollu max 6h saanut nukuttua monena yönä en yhtään. Rauskauteni on tuonut kamalasti hormoneja ja jatkuvaa stressiä, itse aina haaveillut 4 lapsen hankkimisesta mutta suoraan sanottuna en usko että enää ikinä suostuisin tai edes haluaisin, ei mitään väliä kuinka ihana vauva tullut mutta kolmatta en kyllä tee. Rakastan lapsia ja lastani suunnattomasti mutta en usko että olisin enää valmis kohtaamaan samallaista raskautta kolmatta kertaa, puhumatta kaan närästyksestä johon ei ole auttanut mikään kotoota sairaalaan lähdetty montakertaa kipujen takia. Oikein ärsyttää kun lukee muiden raskaus kertomuksia kun kaikilla niin erillaiset ja sille ei vaan voi mitään. Ensimmäiseni jälkeen uskoin että vaikka kuinka paha raskaus minulle oli en ei se sama varmasti uusiutuisi, mutta tässä sitä mennään ja itkenyt kipujentakia päivittäin enkä tiedä että miten voit edes sanoa että "miksi teette näistä päivistä helvettiä kun voisitte nautiskella" vittu en usko että turvonneena puoliksi kaljuna ja täynnä kipuja voi edes nauttia ainoa hyvä asia on että lapsella kaikki hyvin minulla taas unen puutetta ja helvetillisiä kipuja ja jatkuvaa stressiä ja närästystä!
Mulla on hyvin samanlainen raskaus tosin lisänä vielä jatkuva supistelu, lonkkakivut ja revennyt häpyluuliitos ja oman lisänsä tuo vielä kaksosten odotus, mutta en silti missään nimessä halua että vauvat syntyvät ennenaikaisesti. Esikoinenkin löytyy kotoa. Maksaisin aika paljon, että voisin pitää vauvat kehittymässä kohdussa edes laskettuun aikaan saakka, mutta se ei ole mahdollista.
Raskausaika on lyhyt aika elämästä, mutta vauvalle jokainen kohdussa vietetty viikko ja päivä on tärkeä..
Eli kyllä, on meitä vaivaisiakin jotka eivät toivo raskausajan päättymistä pikaisesti vain siksi, että odotus on vaikeaa.
Mulla kaverit arvelivat kilvan, että koska syntyy. Lähes kaikki veikkasivat lähelle laskettua, mutta yks kaveri (2 lapsen äiti) heitti päivämäärän 7.6., jolloin 41+6. Aattelin, että eihän se sinne asti veny, mutta lähtö tuli illalla 6.6. ja poika syntyi sitten aamun puolella. :) Kyselinkin kaverilta, että miten se ties, mut ei kertonut. ;)