Jos esim. äitisi tulee koko päiväksi lastenvahdiksi, niin annatko hänelle ruokaa? ov
Mulla sekä äidilläni alkaa pikku hiljaa palamaan käämit siskoni kanssa.
Hän pyytää usein äitiäni lastenvahdiksi heti aamusta ja äitini pitäisi olla esim. viiteen-kuuteen asti.
Siskoni käy esim. lääkärissä tai kaupassa ja on lopun aikaa itse kotona.
Itse hän mässyttää vähän väliä leipää tms. ja kittaa teetä, äitini (ja perheen kaks vanhempaa lasta eivät saa mitään), vaikka pyytäisivät välipalaa. JOS menee omin luvin kaapille, sisko räjähtää ja päpättää asiasta.
Tarjoaa sitten viiden jälkeen ruokaa..
Itse en enää suostu menemään koko päiväksi lastenvahdiksi eikä meidän esikoinen pääse kummipoikani kanssa leikkimään, koska me kumpikin tarvitsemme säännöllisssti ruokaa, kun sokerit laskee muuten liian alas (kummallakaan ei ole diabetesta) ja silloin mä olen kuin ilotulitusraketti -> röjähdän pienemmästäkin asiasta.
Meillä tehdään niin, että jos pyydän äitini meille vahdiksi, niin saatan pyytää häntä tulemaan esim. puolelta päivin ja hän saa kanssa lounasta tai sanon lähtiessä, että tee lapsille välipalaksi vaikka voileipiä tms. ja ota ittelles kans. Eli meillä saa aina ruokaa ja saa mennä myös omin luvin jääkaapille, en mä siitä suutu.
Kommentit (25)
vittuilisin rankasti siskolle.
Tosin vois olla etten viittis moiselle kusipäälle enää ilmaista lastenhoitoapua antaa ja sanoisin kyllä suoraan miksi, siksi ettei edes ruokaa saa eikä kiitosta tipu.
Vois olla että ilmoittaisin sossuun tuosta ettei lapset saa tarpeeksi ruokaa.
Eihän tuo ap:n sisko voi olla ihan terve, jos noin toimii. Onko sisko muutenkin jotenkin "outo", vai vain tässä ruoka-asiassa? Ettekö ole huolissanne lasten hyvinvoinnista tuollaisessa kodissa?
Ehdottomasti omat eväät mukaan. Mielellään tietysti sen verran enemmän, että lapsetkin saavat, mutta sille siskolle ei tarvitse todellakaan riittää. Eli jokaiselle vaikka välipalaksi jogurtti ja pari karjalanpiirakkaa, ei maksa paljon ja on helppo tuoda mukana, mutta sille pihlle perheenäidille siitä ei kyllä riitä :)
jäi nyt kyllä epäselväksi, miksi äidin pitää olla lapsenvahtina silloinkin kun sisko on itse kotona? Ihan ihmeellistä touhua kyllä.
Asutaan lähekkäin, joten luontevaa näin. Äitiltä tulee aina ruuat seuraavaksi päiväksi lasten mukana.:) Laatikkoa, lihakastiketta, rahkaa, pullia jne. On aikoja, ettei itse saada edes ruokaa laittaa, kun koko ajan äiti lähettää kassitolkulla leipomuksiaan ja kattiloita täynnä kaikkea lämmitettäväksi.