*****MAALISMUSSUKAT tiistaita!*****
Kommentit (16)
Pitkän aikaa olen vain taustaillu. Eipä ole tapahtunut mitään ihmeellistä, pari viikkoa masu asukki on potkinut, viikon verran useasti päivässä. Vointi on ollut oikein loistava ellei mukaan lasketa 8 viikkoa jatkuvaa päivittäistä päänsärkyä, johtuu kuulemma hormoneista kun ei ole muuta pätevää syytä löytynyt. Huomenna, keskiviikkona olis seuraava ultra, oon odottanu sitä innolla viime neuvolasta asti kun ei meinattu saada sykettä mitattua ku masu asukki ei millään malttanu pysyä paikallaan.
RV 19+3
Raskaus on mennyt tähän asti kuin tanssien, mutta nyt on alkanut terveys vähän reistailla. Mulla on epilepsia, joka on ollut oireeton vuosia ja nyt jos tulee vähänkin univelkaa/normaalia väsymystä, niin alkaa tulla oireita. Vasen käsi on krampannu pari kertaa oikein kunnolla. Onni tietysti, että kohtaukset ei oo levinny koko kroppaan.
Eli siis unta vaan ja PALJON!
Muuten mahassa asusteleva " matkustaja" , kuten avokki sitä kutsuu on voinut hyvin ja liikkeet tuntuu selvästi.
G: Onko täällä muita, joilla on epilepsia??
-Bambi ja perhonen 19+4- *maha ei näy vieläkään* ;)
Taas saan aikaseks kirjoittaa tännekin. Mulla taitaa flunssaa pukata päälle, kurkku tuntuu omituiselta ja nenä vuotaa. Teekin on loppu eikä ole mitään lämmitettävää mehuakaan. Pitää kohta lähteä penkomaan kaappeja jos sinne joku teepussi olis unohtunu. Jos sais tän flunssan taltutettua jo ennen kun kokonaan pääsee alkamaan.
Mites teijän muiden masukit reagoi ääniin? Meillä Lilli-Putti herää aamulla heti jos erehdyn sanomaan jotain. Olenkin yrittänyt olla ihan hissuksiin mikäli kello on sen verran että tahdon vielä unia jatkaa. Muuten antaa kyllä äidin yöllä nukkua, tai sit vaan olen niin sikeä uninen. Nukkuuko kukaan teistä vielä vatsallaan? Mä en oikein muussa asennossa nukukaan. Esikoista odottaessa saatoin vielä ihan lopussakin herätä aamulla vatsallaan. Neuvolassa sanottiin ettei vauva siitä kärsi ja lapsivesi suojaa sikiötä.
Joku kyseli tosta painon noususta. Mulla painoa on vielä -2,3 kg. Eilen neuvolassa oli ekan kerran paino alkanut nousta ja painoa oli tullut 160g viikossa. Täti sanoi ettei mitään huolta ole ja kun itselläni tuota painoa on hiukan ylimääräistä on vaan hyvä ettei paino nouse. Kuitenkin vauva kasvaa normaalisti. Seuraavalla kerralla pitäisi sitten mennä sokerirasitustestiin. Onneksi on neuvola ja lääkäri samalla kerralla ettei ihan tarvitse tyhjän panttina istua.
Onko teillä muilla jo tullut äitipään oireita? Itselläni ainakin koko eilisen päivän oli pää täynnä hattaraa. Unohdin jopa miten autossa saa pyyhkijät päälle. Kortin olen omistanut jo kohta 4 vuotta... Jutuissa ei ollut eilen järjen hiventäkään ja keskittyä ei jaksanut mihinkään. Sanoinkin että mun seurassa tuntee ainakin itsensä fiksuks...
Palaan taas myöhemmin...
Kati, Jessica ja Lilli-Putti (22+2)
[color=green]marraskuussa ollaan ja täysiä viikkoja tuli taas täyteen:) ei mitään kummempaa sitten eilisen. juhlavaatteita viikonlopun ristiäisiin pitäisi miettiä - vatsa on jo aikas näkyvä, sf-mitta oli viikko sitten 20. mulla olisi jotain sopivaa mustaa, mutta pitäisi miettiä millä asustaa ettei ihan hautajaistamineissa mene..
jatkan töitä - kiireinen duuniviikko, palataan päivän mittaan.
Caddie ja Pirpana, rv 21+0[/color]
[color=mediumvioletred] Flunssa päällä... nenä tukossa. Muuten kaikki on hyvin! Seuraavaa neuvolaa odotellessa... Josko tällä kertaa otettaisiin myös hemoglobiini. Sf-mittakin varmaan mitataan.
Ja tänään menossa rv 21+6! Aika menee kyllä nopeasti! [/color]
Jouluihmisenä riemuitsen ajatuksesta että ENSI KUUSSA ON JOULUAATTO:) Erehdyin ilmoittamaan saman asian 3-veelle esikolle joka nyt kirmaa ympäri kämppää laulellen että " kohta se pukki tulee" . Pikkumies on sitä mieltä että ensi kuussa on sama asia kun huomenna:) Ihailtavaa optimismia- selitä nyt sitten että muutama päivä olisi vielä odoteltavana..
Jotenkin joulukin tuntuu aivan erityiseltä kun ollaan ekaa joulua uudessa kodissa- haluan tehdä tänne oikein perinteisen tunnelmallisen joulun!
No, onhan tässä tätä aikaa vielä- jospa malttaisin odottaa puoleen kuuhun ja vasta sitten laittelen terassille jouluvaloja,meillä ei nimittäin vielä ole pihavaloja eikä kunta ole saanut katuvalojakaan paikalleen joten pimeää on!!
Masussa kaikki hyvin.Mönkijä melskaa eniten edelleen illalla ja yöllä, näillä viikoillahan vaavi alkaa kuullakin joten heräilee ehkä senkin takia öisin potkimaan kun kuopus vielä herättelee öisin ainakin kerran mölinällään:/
Neuvolassa kaikki ok, sain kelan paprut ja laitan tänään postiinkin. Kati-Elina taisi joku päivä kysellä täytöstä- minä ainakin olen aina hakenut samalla lapulla kaikki mahdollliset eli äitiys-ja vanh.raha, äitiysavustus(otan rahana)ja lapsilisä. Isyysrahakohtaan laitoin rastin mutta sitä haetaan vasta vauvan synnyttyä samanlaisella lapulla.
Painoa tullut yht. n.3kg, pissi puhdasta ja paineet hyvät.Seuraava käynti onkin taas lääkäri ja neuvola-ajan sain 22.12 jolloin viikkoja jo 30!!!Menee tajutonta vauhtia tämäkin raskaus vaikka alussa tuskaili kun viikot ei vaan kulu:)
Varasin muuten eilen 4-D ultran 10.11- saadaan sitten vahvistus onko meidän vaaville kasvanut kulkuset:) vai saadaanko perheeseen tyttövahvistusta!
Mukavaa marrastiistaita!
jokuli ja mönkijä 22+5
enkä lukenu edes pinoja kun en nyt ehdikään..Oon menos iltavuoroon ja pitäs vielä joku ruoka väsätä ennen sitä. Pikaiset kuulumiset masusta. Eilen ja tänään vauveli liikuskellu tosi paljon. ja usein yölläkin kun kylkeäni käännän niin vauvakin taitaa kääntää mutta rauhottuu saman tien joten sen puolesta saan nukuttua. Nivuskipuja on edelleen ja häpyluuta jomottaa taas kun palsin töihin saikun jälkeen, mutta olipa taas kiva olla töissä. Miksköhän aina just oikeelle nivuseen sattuu? Nytkin repii ja vihmoo kun kävin asken pienen kävelylenkin vaikka ihan rauhallisesti kävelin. Töissäkin sanoivat minun taas kasvaneen palojon vaikka olin vain 1,5 viikkoa pois. Moni kysyi olenko varma että tulossa on vain yks. Joten todellakin on aika suurenmoinen olo. Kiva ja raskaus vasta puolivälissä eli viikkoja 20+3. Noh pistän sen piikkiin että on tulossa " jo" kolmas ja paikat ennestään levinny siksi kai se masu jo pullahtanu noin isoksi. Eipä tässä sitten kummempaa tälläkertaa. Seuraava neuvolakin vasta n 3 viikon pääsät ja silloin varmaan laitetaan äitiysavustus hakemus liikkeelle ja mitataan ekan kerran kohdun koko. Mukavaa viikkoa muillekin maalismasuille ja palailen taas kun ehdin ja jaksan.
muisti oireista että mulla ihan samaa. Välillä kesken lauseen ajatus katkeaa enkä saa sanotuksi asiaani loppuun ja unohtelen paljon asioita. Pää on oikein latvalaho ; ) Painoa oli viime neuvolassa tullu jo 6,5kg! Oli alkanu kuulemma jo tasaantuun ja hyvä oliski.
Sellasta piti vielä kysymäni että miten siihen äippäraha hakemukseen laitetaan se kun saan äippälomalta kolmelta ekalta kuukaudelta normaali palkan ni mikäs sitten se äippärahan alkamiskuukausi on mikä siihen lomakkeeseen merkataa? Mun laskettu oli siis 18.3. Ja saanko palkan sitten niinkun helmi-maalis-huhtikuulta vai maalis-huhti-toukokuulta kun äippäloma alkaa jotakuinki helmikuun puolivälis? Kiitos jos joku jaksaa vastata mun miljooniin kysymyksiin.
Niin että jos en ihan väärin muista niin lyytikille vastailen..Eli minäkin sain edellisistä raskauksista palkan enimmäisten 3kk:n ajalta lähtien siitä kun äitiysloma ja äitiysrahakausi alkaa. Jos ä-lomasi alkaa siis helmikuussa,luulisin että ne sinun kolme kuukauttasi ovat hel-maa-huh?! Varman vastauksen saat kun saat ä-rahapäätöksen jossa ilmoitettu päivämäärät jolloin rahat maksetaan.
Vastasinkohan edes kysymykseesi:) Hyviä vointeja!
jokuli
Pitkästä aikaan pinoudun, taustalla kyllä olen seuraillut. Laho pää vaivaa muakin tavallista enemmän: tavarat katoaa ja ajatukset katkeilevat. Opeta siinä sitten muille asioita:) paras tais olla, kun yhtenä päivänä en millään muistanut sen kuoron nimeä, missä laulan. No, siinä kuorossa olen ollut vasta 2 vuotta...
LiiJaa rv. 19+5 (pian puoliväli rupee täälläkin häämöttään, vaikka jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin, ei kuitenkaan ihan vielä...).
Kommentoin tässä muutamia juttuja eli asun itse sen Mäkkylän Puistotien kierrätyskeskuksen lähellä. Mun mielestä siellä on ylihinnoiteltu monet tuotteet ja paljon 70- luvun romua. Oon vieny sinne paljon vaatteita itse.
Miten joku voi nukkua mahallaan?? Mä rakastan mahallaan nukkumista, mut mahaan sattuu jos meen mahalleni. Odotan siis kevättä, että onnistuu taas.
Kaikki työpaikathan EI maksa sitä 3kk palkkaa. Kela maksaa sitten jos työpaikat ei maksa. Oma työpaikka toimitti mulle ainakin virallisesti paperilla kuinka maksavat. Lisäksi vuoden mittaan tuli mm. lomarahoja jne.
Tänään tosiaan 21+0 täynnä ja vilske masussa jatkuu.
Iloisia uutisia....Ultrassa on käyty ja kaikki hyvin. Saatiin ihana kuvakin ja kaikki oli niin kun pitikin. Lääkäri oli oikein ihana sanoi heti että tuossa ovat mahalaukku ja virtsarakko jotka nyt olikin tarkoitus nähdä. Ultrakuva oli selkeintä mtä kahdessa aikaisemmassa ultrassa ja voi meidän pieni ihme oli niin suloinen : )
Hymy naamalla jatkan töitä ! Aurinkoista jatkoa teille kaikille !!
Äitsykkä ja meidän pieni ihme 20+6
Tulin kans ilmoittaaan, et kaikki oli rakenneultrassa hyvin! Eilen olin niin huolissani kun liikkeitä ei ole tuntunut viikkoon.. Mut siellähän meidän vauveli liikuskeli ja maiskutteli ihanasti suutaan..Lääkäri oli tosi mukava, mukana oli myös kätilö-opiskelija joka kans niin kivasti alkoi heti juttelemaan kun otti meidät vastaan.
Kiva kuulla et Äitsykkä80kin oli asiat hyvin!
Me ollaan täällä miehen kanssa kestohymyt naamalla..ties kuinka kauan.
Palaillaan!(ainakin taustailen päivittäin jos en ehdi kirjoittaa)
-Elna ja misumasu 19+2(ei olla vielä keksitty muuta nimeä)
ps. kysymys vielä: Ootteko syöneet nyt raskausaikana e-epaa? Mä olen päivittäin. Ei niistä pitäis olla mitään haittaakaan. Oon vaan kuullu et niitä suositellaan raskauden aikana myös erityisesti. Onko kenelläkään teistä kunnon tietoa asiasta! Auttaa kai jotenkin aivojen ja hermoston kehityksessä..??
Tulin tuossa hetki sitten yliopistolta ja nyt istun kyllä hetken tässä koneella ennen kuin menen laittamaan ruokaa. Ei ole kiire sen ruoan kanssa kun mies on ainakin seitsemään asti illalla töissä..
Ensin vastailen vähän päivän kysymyksiin.. Minusta on tullut kans melkoinen lahopää raskausaikana. Tai oikeastaan se on tullut tässä ihan parin kuukauden sisällä. Unohtelen asioita ja tavaroita. Kesken lauseen voi tulla joku ihme katkos että " mitäs mä nyt olinkaan tässä selittämässä" . :) Se on välillä vähän noloa varsinkin töissä kun asiakkaalle selittää jotain jostain lääkkeestä ja sitten yhtäkkiä ajatus pätkii.. Onneksi asiakkaat ovat olleet erittäin ymmärtäväisiä ja aina olen kuitenkin saanut selvitetyksi kaiken tarpeellisen.
Sitten joku kysyi miten vauveli reagoi ääniin. Tämä meidän vauveli on tosi herkkä äänten suhteen. Meilläkin just aamuisin kun ensimmäiset sanat sanotaan niin vauveli alkaa heti potkimaan. Ja toinen hyvä esimerkki on se kun mies on ollut pitkän päivän töissä ja illalla tulee " moikkaamaan" masukkia niin johan alkaa melkoinen mekastus masussa. :) Minusta se on tosi söpöä.
Omassa (.) kaikki ennallaan. Tai mitä nyt masu kasvaa koko ajan mutta muuten ei mitään uutta. :) Vauvelin potkiminen sattuu välillä aika kipeästi mutta onneksi se ei satu ihan joka potkulla..
Huomenna pitäisi mennä töihin aamusta ja torstaina on neuvola. Kyllä sitä neuvolaa onkin taas odotettu! :)
Mutta nyt mä käyn vilkaisemassa sähköpostini ja sitten menen laittamaan ruokaa. Jos vaikka kävisi pienellä lenkillä sen jälkeen.
Mukavaa päivää kaikille!
Lily & Nappo 22+6
[color=green]kävin viestit lukemassa. Odottelin vieraita kylään, joiden piti kyllä tulla jo neljän aikaan... ai, että mua ärsyttää tollaset ihmiset jotka on aina ja joka paikasta myöhässä... Illalla tuun kirjoittelemaan lisää, jos vaan jaksan.
Huomista ultraa, illalla vasta, odottelen jännittyneenä.
Monkey ja mosse rv. 19+6 (huomenna ollaan puolessa välissä)
En nähnyt pinoa ja nyt iski epäilys tiistastakin... Neiti heräsi jo 8 jälkeen mikä on meille tosi aikasin. Yleensä nukutaan melekin kymmeneen. Mä olen siis vähän väsy jo valmiiksi ja odotan neidin päikkäri aikaa:) No parin tunnin sisään kyllä meneekin jo nukkumaan.
Meillä on tänään tiedossa reissu Espoon kierrätyskeskukseen katsomaan neidille syöttötuolia mun äidin luokse. Neiti on menossa sinne viikonloppuna hoitoon kun isi ja äiti lähtee ulos syömään ja nauttimaan kaksin olosta:) Meillä on kyllä sellainen pöytään kiinnitettävä matka syöttis, mutta äitini osti kesällä uuden pöydän, ekä matkista saa siihen kiinni:( Jospa kierrätyskeskuksesta löytyisi:) Espoon on paras missä olen käynyt (espoo, helsinki, vantaa). Siellä on muuten aiemmin ainakin ollut hyvän näköisiä pinnasänkyjä...:) jos jotain kiinnostaa sinne lähteä. On Mäkkylässä, tarkkaa osoitetta en muista, mutta netistä löytyy.
Nyt aamupalalle ja sitten sohvalle makaamaan ja odottamaan neidin päikkäreitä.
-Santtu 22+6