Karppaajat/raskausdiabeetikot, millä herkuttelet?
Minulle todettiin raskausdiabetes ja ruokavaliosuositus on samansuuntainen kuin karppauksessa..nyt ihmettelen, millä sitä oikein voi enää herkutella halutessaan? Vinkkejä? Olo on aika hankala, koska tuntuu, että kaikki sisältää hiilareita ja itsellä arvot kohoavat hetkessä pilviin, vaikka kuinka yritän tsempata...
Kommentit (11)
Sorbetissa nyt ainakin on enemmän sokeria kuin jäätelössä, selkeästi. Makeutusaineita en raskaana käyttäisi, poikkeuksena xylitol eli koivusokeri tai stevia. Itse olen tehnyt mustikkarahkaa jonka makeutan xylitolilla. Suklaamousse on myös hyvää, ns. "Vanhanajan moussessa" ei ole lisättyä sokeria, vain 70% suklaata, kermaa ja munia. Hyydytetään viileässä. Kokonaishiilarit todella alhaiset, tarkkaa määrää en muista, mutta söin sitä kun hiilarit alle 30g/pvä ja siihen ruokavalioon ei kyllä paljon mitään mahtunut. Ihan karppia siis.
Mutta lähes kaikkea löytyy ilman sokeria,karkkia ja jäätelöitä ym. Nyt herkuttelen lähinnä mansikoilla ja herneillä kun on satokausi parhaimmillaan
silloin tällöin syön jäätelöä (ei nosta sokereita) ja mansikoita
sokerittomia tai sorbettia? Ja mansikat tosiaan, kiitos vinkistä! Sopisivatkohan kirsikat myös?
t.ap
sokerittomia tai sorbettia? Ja mansikat tosiaan, kiitos vinkistä! Sopisivatkohan kirsikat myös?
t.ap
ja toistetusti ollut ihan normaalit sokerit sen jälkeen, mansikoista samoin
Kannattaa testailla, jokainen on yksilö... ja liikkumisella saa tasattua, vaikka joskus jotain herkuttelisikin
Ilman sokeria, totta kai. Muutkin marjat kermavaahdolla (kohtuullisella, ei mitään kekoa) käyvät.
herkutella? Jos on rd, niin eikö prioriteetit vois olla jossain muualla kuin herkuttelussa? Vai onko se joku juttu, että pitää saada mättää, kun on raskaana?
Ei ymmärrä ei. Itse "herkuttelin" (pidin pahan olon poissa) napostelemalla herneitä ja kirsikkatomaatteja. Uskoisin, että ei nosta sokereita.
teen mansikka-mascarpone-moussea.
Purkillinen kermaa vaahdoksi, sekaan purkillinen mascarpone-juustoa, makeutusainetta maun mukaan ja tuoreita mansikoita pilkottuna sekaan. Nam.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2011 klo 13:29"]herkutella? Jos on rd, niin eikö prioriteetit vois olla jossain muualla kuin herkuttelussa? Vai onko se joku juttu, että pitää saada mättää, kun on raskaana?
Ei ymmärrä ei. Itse "herkuttelin" (pidin pahan olon poissa) napostelemalla herneitä ja kirsikkatomaatteja. Uskoisin, että ei nosta sokereita.
[/quote]
Kyse ei ole mistään "mättämisestä", kun itselläni jo joku ihan pieni esim. jogurtti nostaa sokereita. (Päivässä ja muuten tiukka ruokavalio.) Kun se elimistö ei vain tuota tarpeeksi sitä insuliinia!
Mene muualle lyttäämään muita! Herkuttelu kohtuudella edistää mielenterveyttäkin. Esim. 2 palaa tummaa suklaata päivässä riittää...
Sinusta kyllä huomaa, että porkkanaa vain jyrsit varmasti myös silloin kun et ole raskaana, sillä paasto tekee kiukkuiseksi...
Anoreksiaako?