Kestoilijat: Missä säilytätte pissa vaipat ennen pesua?
Vesisankossa vai josakin muussa paikassa? Entä onko vedessä esim.etikkaa? Olen itse säilyttänyt niitä avoimessa korissa, ensin reunalla antanut kuivaa. Nyt kuitenkin olen huomannut niistä tulevan pissan hajua pukuhuoneeseen.. Siksipä kysynkin mitä muita vaihtoehtoja olisi?
Kommentit (5)
Vauva on ruvennut pissaamaan enemmän, ja ilma on kuuma ja kostea. Tuloksena on pistävältä haiseva vaippakori. Kori on hengittävä pajukori, mutta silti vaipat haisevat. Eteenkin yövaipat, ne haisevat jo päältä pois otettaessa. Vaipat pestään joka ilta. Täytyy kai ruveta pesemään parikertaa päivässä.
tai jos ne eivät kuivu tarpeeksi nopeasti.
Puhtaudesta: puhtaat vaipat kannattaa pestä silloin tällöin (esim. kerran kahdessa kuukaudessa) kuumalla ohjelmalla ILMAN pesuainetta. Silloin kaikki pesuainejäämät ja pissäjäämät varmasti huuhtoutuvat pois.
Näillä ilmoilla vaipat saattavat myös kuivua liian hitaasti, varsinkin jos teillä ei pukuhuoneessa vaihdu ilma riittävän hyvin.
Minä siis säilytän vaipat yleensä kuivatettuina. Minulla on myös tarvittaessa käytössä iso muovinen tiiviskantinen astia vaippapyykkikoriksi, jonne vaipat voi viskata vaikka märkänä (en liota).
Muulloin heitän suoraan pesukoneeseen oottamaan pesua ja pistän luukun kiinni. Ei haise.
Pesen vaippoja 2 kertaa päivässä, koska vaipatettavia on kaksi.
Meillä säilytetää pissavaipat ja huuhdellut kakkavaipat muovisessa, ei tiiviissä "roskakorissa". Hajuhaittoja ei ole ollut, kunhan muistaa heittää vaipat ilmavasti sinne koriin. Meilläkin on kaksi vaipatettavaa, mutta pestää vaipat kyllä kahden päivän välein.. ei siltikään hajuja ole tullut...
ja laitan kuivumaan kylpyhuoneeseen tai kesällä pihalle. Jos on ihan pikkupissa, niin käytän toistamiseen kuivuttua. Muuten laitan pesuun.
Pesen vaipat noin joka toinen päivä, eikä todellakaan haise pikahuuhtelun jälkeen miltään.