Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen naurettava, kun aikuisenakin järjestän joka vuosi synttärit?

Vierailija
09.07.2011 |

Tykkään järjestää juhlia ja pyytää ihmisiä meille kylään. Järjestän joka vuosi itselleni synttärit: hyvää tarjoiltavaa ja kivaa seuraa :) Tänään sain kuitenkin töissä kuulla, että on tosi typerää ja naurettavaa juhlia aikuisenakin synttäreitä?! Onko teidän mielestä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette kokoontuisi hyvän tarjoiltavan ja kivan seuran ympärille muissa merkeissä, ei niin sinäkeskeisesti? Pääsisitte vähän eteenpäin ja saisitte laajennettua meininkiä.

Vierailija
2/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on naurettavaa.

Jotkin muut tavalliset tapaamiset olisi suotavammat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen järjestänyt 30- ja 40- vuotisbileet. Osa vieraista tykkää, osa vinoilee aika suoraan. Mutta ei se mua haittaa, en elä elämääni muiden odotusten mukaan.

Vierailija
4/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin voisit järkätä juhlat muuten vaan. Vai onko niin, että tarvitset sitä lahjomista niin paljon?

Vierailija
5/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu huomionhakuisuudelta. Kutsu mielummin kavereita kylään ihan muutenvaan illastamaan.

Vierailija
6/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kieltämättä voisin ihmetellä ystävääni joka järjestäisi joka vuosi itselleen. Tai ehkä siihen sitten olisi tottunut jos ihminen sen tyylinen.

Itse en osaisi kuvitella kutsuvani väkeä tavallisille (siis ei pyöreitä vuosia tms) synttäreille joka vuosi. Voisin pitää jotkut juhlat muuten vain. Kun synttäreistä tulee aina se tunne että juhlakalulle pitää ostaa lahja, aikuisen ollessa kyseessä se voi tuntua kerjäämiseltä.

Vierailija
7/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselle riittää synttärit kymmenen vuoden välein, muita juhlia voi sitten järjestää vuodessa vaikka kymmenen. Tykkään järjestää juhlia, ja niitä meillä riittää, mutta ei aikuisten synttäreitä.

Vierailija
8/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä yleensä saakaan (paitsi vanhemmiltani ja mieheltäni)! Saanko siis kutsua ihmisiä meille illalliselle "muuten vaan" synttäripäivänäni, mutta en saa sanoa heille, että illallisen aiheena on mun synttärit? Kuulostaa vähän hassulta.

ap

Vierailija
9/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa. Minäkin tykkään synttäreistä, ja pidän joka vuosi itselleni synttärit. Lahjat eivät todellakaan ole pääasia, tykkään toki lahjoista ja yllätyksistä mutta ihan euron tai parin juttu riittää ilahduttamaan jos jotain haluaa antaa, tai vaikka litra mansikoita.

Vierailija
10/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tämä on 'naurettavaa', mutta ei minusta, anna mennä ja nauti!! :)

itse en ollut synttärien perään mutta poikaystäväni on, ja hän on saanut minut ymmärtämään ja nauttimaan elämän pienistä iloista, kuten synttäreistä.

ja muille huomioksi, synttärit voi järjestää ilman lahjapakkoa.

Vierailija
11/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesa ei ole tapana, mutta ainakin osassa Euroopan maita aikuisetkin pitävät synttärit joka vuosi.

Vierailija
12/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä yleensä saakaan (paitsi vanhemmiltani ja mieheltäni)! Saanko siis kutsua ihmisiä meille illalliselle "muuten vaan" synttäripäivänäni, mutta en saa sanoa heille, että illallisen aiheena on mun synttärit? Kuulostaa vähän hassulta.

ap

eli saa sellasen käsityksen että on ihan synttärikutsut kakkuineen päivineen. Siis voihan sitä kutsua syömään, mutta on eri kutsua "synttäreille" kun "syömään synttäreiden kunniaksi"(tarkoittaen siis että synttärit vähän niinkuin syynä että juhlitaan, mutta ei suorananinen synttärikutsu jossa se lahja kyllä normaalisti on ihan must-juttu)

Vierailija
13/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei järjestä vieraat tulevat kuitenkin ja ei ole kiva tarjota pelkää ruisleipää oivariinillä, pakko se on leipoa tai ostaa kaupasta, myös se kakku täytyy olla.

Vierailija
14/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa kuullut vähän, että olisi noloa. En vain ymmärrä miksei sitä voisi juhlia, itse en ainakaan oleta saavani mitään lahjoja. Synttärit nyt vain on hyvä syy järjestää juhlat. Yhtä hyvin voin järkätä juhlat vaikka aurinkoisen tai sateisen päivän kunniaksi. Synttäreissä on kuitenkin se hyvä puoli, että niiden ajankohdan tietää varmasti, jolloin on parempi mahdollisuus saada paikalle myös vähän kauempaa tulevat ystävät. Minä ainakin juhlin silloin, kun minua huvittaa ja jos se on jonkin mielestä noloa niin olkoon.

Vierailija
15/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ne muutamat, jotka on sitä mieltä, että aikuinenkin voi pitää synttärit! No huomenna pidän grillibileet ystävilleni ja meillä tulee olemaan tosi hauskaa. Kakkua tosiaan näissä bileissä ei tulla näkemään ;)

ap

Vierailija
16/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoan kaveriporukalle ruoat syntymäpäivänäni, sitten juomaillaan vähän ja mennään joskus viihteelle. Näin tehdään muidenkin ystävieni kohdalla. Ollaan tosin tiivis tyttöporukka, vähän kuin perhe.

Vierailija
17/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä näistä tylsimyksistä. Harvoin on niin, että elämässä olisi liikaa juhlia.

Muistan lukeneeni lehtijutun, missä psykologi puhui juuri syntymäpäivien viettämisen merkityksestä. Pointti oli, että ne ovat tärkeitä! Syntymäpäivä on siitä harvinainen juhla ihmisen elämässä, että sen eteen ei tarvitse "suorittaa" mitään (vrt. valmistujaiset, häät, ristiäiset, rippijuhlat, yo:t jne). Tämä psykologi puhui haastattelussa sen puolesta, että syntymäpäiviä kannattaa juhlia :)

Vierailija
18/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei missään tapauksessa ole niin.

Sen huomaa myös siitä ettei suomalaiset voi tavata ystäväperheitä joulupyhinä, koska ne kuvittelee että pakko antaa lahjoja.

Suomessa se ydinperhe on todella suppea ja kaikki muut on ulkopuolisia. Isovanhempiakaan ei usein lasketa perheeseen, aikuisista sisaruksista nyt puhumattakaan.

5

Vierailija
19/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlia ei ole koskaan liikaa! Anna mennä vaan, ja unohda nuo tylsät "mitä muut minusta ajattelee" -tyypit. Minä järkkään yleensä miehelleni synttärit (tarkoittaa että laitan sisaruksille, vanhemmille tekstarit), tarjolla on kakkua ynnä muuta, ja joskus vieraat tuovat jotain, esim. kukkia lahjaksi. Minun synttäreille on kutsuttu jonkusen kerran, mutta ei niin säännöllisesti, miltä nyt on sattunut tuntumaan. Jotkut tuttavistamme järkkäävät nimipäivinä jotkut kokoontumiset.

Vierailija
20/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koetaan lahja pakolliseksi sillä täällä ollaan sosiaalisissa suhteissa hirveän konservatiivisia ja kaavamaisia. Niin monesti, oli juhlatilaisuus mikä tahansa, kuulee sanottavan että jotain turhaakin tehdään siksi että "kyllä se nyt kuuluu tähän jouluun/uuteenvuoteen/syntymäpäiville".

"Ei viittis lähtee hautausmaalle tänä iltana enää kun siellä on 30 astetta pakkasta, 5 metriä lunta ja vain yksi kuski on tarpeeksi selvänä ajamaan kaikki 10 sinne."

"No kyllä se nyt kuuluu tähän jouluun!"

Samoin kai lahjojen kanssa, pelätään olevansa sosiaalisesti epäkorrekti. Suomalainen miettii aina mitä muut itsestä ajattelevat.