Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään jonka suvussa ei ole lainkaan alkoholisteja?

Vierailija
09.07.2011 |

tai jos omassa suvussasi ei ole, onko miehesi suvussa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suvussa on. Ongelma on sitä luokkaa, että kenenkään "lässyttäjän" ei tarvitse miettiä kategorioinko turhaan...

Vierailija
22/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän serkku oli alkoholisti, mutta osasyynä saattoivat olla sodassa saadut vammat. Omassa tai miehen suvussa eli ole suoraa sukupolvissa alkoholisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lähisuvussa (isovanhemmat, isoisovanhemmat, vanhemmat, heidän kaikkien lapset ja sisarukset ja koko oma perheeni) ei ole/ole ollut alkoholisti.

Kukaan ei myöskään polta tupakaa.

ALkoholioa käytetään mutta lähinnä lasi pari aina joskus juhlissa yms.

Ite oonkin sitten se poikkeus sääntöön että käytän alkoholia vapaammin ku muut suvussa. Alkoholisti en ole, aika harvoin juon, mutta kun juon juon enemmän ku muut suvussa :D

Vierailija
24/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella Suomessa ei ole ollenkaan alkoholisteja. Joku hassu saattaa olla tädn miehen puolelta , mutta ei oikeestaan muualla perus-suvussa.

Pudottakaa jo ne suomut silmiltänne!

Vierailija
25/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä äiti että isä alkoholisteja, isän isä alkoholisti.

(Suvun ainoa tietämäni absolutisti oli isäni äiti.)

Miehen äiti alkoholisti.

Varmasti on paljon enemmänkin mutta nämä tiedän varmasti.

Vierailija
26/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki on isän puolelta, siispä äitini suvussa ei (tietääkseni) ole ketään. Tai en ole ainakaan koskaan nähnyt edes humalassa ketään (en äitiänikään). Ei kaikki absolutisteja ole, mutta osaavat käyttää kohtuudella. Sukujuhlissa voi tarjoilla alkoholia eikä se ole ongelma kenellekään, sen sijaan isän suvussa lähtisi juominen käsistä yhdeltä jos toiselta.

Vierailija
27/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholisteja, mutta semmosia peruskäyttäjiä kaikki.

Vierailija
28/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa jonka tiedän edes polttavan on miehen siskon mies. Niin joo, ja miehen yksi serkku polttaa.

Vierailija
29/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole alkoholisteja suvussa koska noin 80 % suomalaisista on alkoholisteja ja juo olutta ja viiniä ja väkevämpiä. Suurin osa kantaa kaupastakin niitä sixpakkeja ja kantajina on myös naisia joita vois siis sanoa lutkiksi, koska nainen kantaa alkoholia.

Niin harvinaista sukua ei siis monellakaan ole kuin minun sukuni.

Isä, äiti ja viisi sisarustani eivät juo alkoholia ja ei myöskään heidän aviopuolisot. Itse en juo alkoholia eikä vaimonikaan ja ei myöskään vaimon isä ja äiti ja kolme sisarusta ja heidän lapsensa.

Siis lähipiirissä ei ole alkoholisteja jotka ostaisvat saunaolutta tai joisivat viiniä ruuankanssa (kuten usein sanotaan vain lasillinen ja silti suomalaiset umpitunnelissa). Siispä homoja ja lesboja ei suvussani ole lähellä.

Vierailija
30/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

listaa voisi jatkaa loputtomiin..

eipäs

Vierailija
31/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnooseista en tiedä. Kai siihen jonkun diagnoosin tarvitsee, että voi kutsua jotain alkoholistiksi? Mulla on alkoholisti-serkku, joka oli katkolla, ja on ollut nyt vuoden päivät "kuivilla" eli selvinpäin. Pappa joi kuulemma paljon, ja riehui kännissä kotona, mutta olin niin pieni kun hän kuoli ettei ole omakohtaisia kokemuksia siitä. Päivittäin juopotellut setäni kuoli viinaan jokunen vuosi sitten. Paljon on sukulaisia jotka juovat vähintään joka viikonloppu. Kurjaa jos elämä pyörii niin viinan ympärillä ettei pysty vaikka kuukautta putkeen olemaan juomatta.

Vierailija
32/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaika kukaan ei rantaremmissä olekkaan. Suvun nyt jo edesmenneille sodassa olleille miehille, taisi alkoholi olla tarinoiden mukaan aikamoinen lohtu ja lääke.

Vierailija
33/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yksi absolutisti

sori, uus tällä palstalla. Ajattelin vaan kommentoida, että ihmistä ei pitäis luokitella sen mukaan, onko "alkoholisti" vai ei. Ja miten te yleensä kategoroitte alkoholistin? Ei kaikki alkohoia paljonkin käyttävät ole alkoholisteja. Oman kokemukseni mukaan absolutistit ovat saatanan tylsää seuraa, vähän kun ottaa on rennompi - mutta tämän moni tylsä jo luokittelee "alkoholismiksi"

Vierailija
34/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sen muka aina edes tietää?

Omassa suvussani saattaa olla niin, että sukujuhlissa (jotka ovat ainoita tilanteita, joissa sukulaisia näen) minä olen se, joka on eniten humalassa. Kuitenkin otan alkoholia (siis mitään alkoholia, yhtäkään annosta) ehkä pari kertaa vuodessa. Kun otan juhlissa, otan suhteessa enemmän, vaikka nyt kuusi annosta, mutta viinapää on huono ja siksi humallun helposti.

En ole kuitenkaan koskaan sammunut tai muisti mennyt.

Näinköhän sukulaiset nyt luulevat minua alkkikseksi. :)

Vierailija
35/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko näin alkoholistittomiin sukuihin. Julkisesti voi näyttää tilanne ihan miltä vain. Alkoholisti ei ole se rapajuoppo holistilassa. Se voi olla kuin isäni. Johtavassa asemassa, siisti ja pidetty mies. Paljon ystäviä ja hyvä seuramies. Ei ottanut alkoholia julkisesti. Mutta oli silti alkoholisti, koska veti viinaa kaksin kourin seinien sisäpuolella ja oli riippuvainen alkoholista.

Jos tänä päivänä kysyisin keneltä vain ulkopuoliselta uskoisiko hän, että isäni oli alkoholisti, kaikki pitäisivät minua hulluna. Minä, siskoni ja äitini tiedämme vain oikean totuuden.

Kukaan lähisuvussa (isovanhemmat, isoisovanhemmat, vanhemmat, heidän kaikkien lapset ja sisarukset ja koko oma perheeni) ei ole/ole ollut alkoholisti.

Kukaan ei myöskään polta tupakaa.

ALkoholioa käytetään mutta lähinnä lasi pari aina joskus juhlissa yms.

Ite oonkin sitten se poikkeus sääntöön että käytän alkoholia vapaammin ku muut suvussa. Alkoholisti en ole, aika harvoin juon, mutta kun juon juon enemmän ku muut suvussa :D

Vierailija
36/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole alkoholisteja suvussa koska noin 80 % suomalaisista on alkoholisteja ja juo olutta ja viiniä ja väkevämpiä. Suurin osa kantaa kaupastakin niitä sixpakkeja ja kantajina on myös naisia joita vois siis sanoa lutkiksi, koska nainen kantaa alkoholia.

Niin harvinaista sukua ei siis monellakaan ole kuin minun sukuni.

Isä, äiti ja viisi sisarustani eivät juo alkoholia ja ei myöskään heidän aviopuolisot. Itse en juo alkoholia eikä vaimonikaan ja ei myöskään vaimon isä ja äiti ja kolme sisarusta ja heidän lapsensa.

Siis lähipiirissä ei ole alkoholisteja jotka ostaisvat saunaolutta tai joisivat viiniä ruuankanssa (kuten usein sanotaan vain lasillinen ja silti suomalaiset umpitunnelissa). Siispä homoja ja lesboja ei suvussani ole lähellä.

kysymys aloittajalta.

Itsekään en ole tavannut kovin montaa joka ei ostaisi olutta ja siideriä kaupasta humaltuakseen ja usein kyllä valehdellaan näilläkin foorumeilla, että yhden ottavat saunaoluksi vaikka sen ykkösen jälkeen pitäisi olla vielä nolla.

Vierailija
37/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni oli alkoholisti(rip)

Isäni oli alkoholisti(rip)

Siskoni on alkoholisti

Ainakin 5 serkkuani ovat alkoholisteja

Setäni oli alkoholisti(rip)

Miniäni on alkoholisti

Miniäni äiti ja isä ovat alkoholisteja

Mieheni 2 siskoa ovat alkoholisteja

Osa heistä on ollut hoidossa alkoholisminsa takia ja päässeet eroon viinasta.

Minä ja mieheni olemme absoltisteja samoin kun kaksi lapsistamme , yksi juo jonkinverran.

Vierailija
38/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkseni. Paitsi sukuun naiduista yksi oli alkoholisti, nykyään absolutisti. Ja hänen molemmat poikansa myös.

Vierailija
39/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkseni. Paitsi sukuun naiduista yksi oli alkoholisti, nykyään absolutisti. Ja hänen molemmat poikansa myös.

osta sixpakkia kaupasta ja ei käytä viiniä ruokajuomana vaan juo vettä ja maitoa.

Vierailija
40/42 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella Suomessa ei ole ollenkaan alkoholisteja. Joku hassu saattaa olla tädn miehen puolelta , mutta ei oikeestaan muualla perus-suvussa.

Pudottakaa jo ne suomut silmiltänne!

valehtelee senkun kerkiää. Olen takuulla varma, että noiden valehtelijoiden sukulaiset ostaa sixpakkeja kaupoista ja käyttää myös viiniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän