Miten hoitaisitte naapuriongelman?
Musiikki soi nytkin lujaa, kello on kohta yksi yöllä. Olemme vasta muuttaneet tähän asuntoon ja olen käynyt jo kerran aiemmin pyytämässä, että musiikki pistettäisiin hiljaisemmalle. Naapuri suhtautui ymmärtäväisesti, pyyteli anteeksi ja pari yötä olikin hiljaista. Nyt taas pauhuaa. Pitääkö minun mennä juttelemaan siitä taas..?
Minusta fiksu ihminen olisi tajunnut kerrasta. Tähän aikaan ei kuulu huudattaa musiikkia, varsinkaan kun mitään ilmoitusta bileistä ei ole ilmoitustaululla. Teenkö suoraan vain valituksen? En tahdo olla hankala naapuri, mutta...
Kommentit (11)
On aika rasittavaa kun ei voi edes ikkunaa pitää auki ilman että heräilee jatkuvaan mekkalaan.
ap
mä kuuntelen humppaa kuulokkeilla. Miten se voi kuulua?
naapuri
Ovien paiskomista, pihalla huutamista jne. Ei taideta olla naapureita sittenkään!
ap
Sitä se on ku asuu kerrostalossa.Aina välillä jopa lapsi herää siihen ja muutaman kerran ku olen joutunu pidemmän aikaa jo valvomaan niin hermot sen verta kireellä että olen meinannut ottaa kättä pidempää mukaani...Ei ne näköjään tajua sitten millään.
..on se, että tämä yöllisten bileiden pitäminen ei ole harvinaista edes ns. hyvillä alueilla! Me muutimme tähän taloon, koska alue on mahtava ja maksamme melko suurta vuokraa tästä hyvästä. Kyseessä on ns. tiukan seulan talo eli tänne ei kuka tahansa kelpaa vuokralaiseksi. Ja silti naapurissa on bilettävä nuori aikuinen??
Pitääkö oikeasti hankkia okt keskeltä järvi-Suomea että saa olla yöt rauhassa? Miten ihmisten käytöstavat ja maalaisjärki voivat olla näin kadoksissa, ettei edes yörauhaa tunneta?
ap
..on se, että tämä yöllisten bileiden pitäminen ei ole harvinaista edes ns. hyvillä alueilla! Me muutimme tähän taloon, koska alue on mahtava ja maksamme melko suurta vuokraa tästä hyvästä. Kyseessä on ns. tiukan seulan talo eli tänne ei kuka tahansa kelpaa vuokralaiseksi. Ja silti naapurissa on bilettävä nuori aikuinen?? Pitääkö oikeasti hankkia okt keskeltä järvi-Suomea että saa olla yöt rauhassa? Miten ihmisten käytöstavat ja maalaisjärki voivat olla näin kadoksissa, ettei edes yörauhaa tunneta? ap
parempiosaiset aikuiset ole juuri niitä, jotka ajattelee vain omaa nautintoaan eli niitä hedonistisukupolven ihmisiä.
Maailma ylipäätään on muuttunut sellaiseksi, että röyhkeät omaneduntavoittelijat menevät ykkösiksi eikä kellään ole mitään sanomista siihen. Hyvä esimerkki nämä viime aikaiset talonvaltaajat- kun on tarpeeksi röyhkeyttä, se ikäänkuin hämmentää virkavallankin toimintakyvyttömäksi.
Onneksi muut perheenjäsenet nukkuvat hyvin, minä olen ainoa herkkäuninen.
ap
menet suoraan sanomaan ja keskustelet joskus ja kerrot tilanteen. Sanot myös kuinka paljon musiikki häiritsee teitä ja tässä kohdassa voi liiotella vapaasti. Kerrot ettet tykkää velvollisuudesta tulla muistuttamaan perusasioita vaan soitat seuraavan kerran poliisit paikalle.
Ja heti maanantaina soitat isännöitsijälle ja pyydät että tuo vaikka järjestyssäännöt rappukäytävään, kun perusjutut ovat unohtuneet.
Meillä oli sama ongelma, asuttiin vielä 1.krs, eli kaiken lisäksi ihmiset kun lähtivät ja tulivat taloon kuului aina makkarin vieressä pam-joka kerta. Pyysin isännöitsijää laittamaan jonkun ettei ovi menisi niin kovaa kiinni, mutta tämä olisi pitänyt tulla asunnon omistajalta ja omistajaa ei eteenpäin ilmoitus kiinnostanut vaikka pyysin sitä ehkä n 5 krt. Onneksi ystäväni mies keksi jonkun ratkaisun, joka vähän hiljensi töminää.
Mäkin pyysin kerran uutta naapuria mutta silloin kun piti bileet, oli oikeesti niin paljon ihmisiä paikalla että soitin suosiolla poliisit.
Kohta se kesä on ohi, tulee syksy ja tuttu ankeus ja ihmiset vajoavat peittojensa alle. Saa taas olla rauhassa ilonpidolta.
Ei noihin oikein mikään auta. Suullisia valituksia ei oikein huomioida mitenkään, pitää olla mustaa valkoisella.
Mulla oli kans joskus naapurina narkkari joka huudatti jotain autoradioo täysillä, ja joka vielä särki, aamu viiteen asti. Sen jälkeen nukuin tunnin ja menin töihin. Minä aloin tekemään niin että tuollaisten öiden jälkeen en antanut narkkarin nukkua päivällä, vaan käänsin kajarit hänen makuuhuoneeseensa päin ja laitoin päiväksi täysille soimaan. Laita sinäkin aamusta musiikkia, niin juhlija ei saa nukuttua koko päivänä.
Seuraavasta häiriöilmoitus isännöitsijälle. Jos edellinen naapuri ei ole uskaltanut valittaa, naapurilla ei ole ehkä käsitystä, millä volyymilla musiikki kuuluu naapuriin.