Mies lähti lomareissulle,jäin kotiin 2 vauvan ja tyttäreni kanssa.
Mies lähti eilen illalla lomamatkalle kahden lapsensa kanssa ja jäimme kotiin, minä, 8 kk:n ikäiset kaksosemme sekä oma 7 vuotias tyttäreni. Olen itse tietenkin äitiyslomalla ja äitiysrahani on todella pieni, joten itselläni ei ole tänä kesänä varaa lomareissuihin. Mieheni on tarkoitus palata lapsiensa kanssa matkalta ensi tiistaina. Olemme kevään aikana keskustelleet lomista ja siitä mihin olisi mukava lapsiamme viedä. Kerroin kuitenkin miehelleni viimeviikolla,että rahani eivät välttämättä riitä suunnitelluun matkaan. Miehen lapset ovat meillä joka toinen vkon loppu ja nyt kesällä kuukauden. Mieheni on suht hyvin tienaava, joten hänellä lomamatkojen tekeminen ei kukkaroon tee suurta lovea.
Jotenkin tuntuu silti todella pahalta, että me muut joudumme olemaan kotona ja kaiken lisäksi lähes rahattomina. Itselläni ei ole autoa, joten en voi viedä tytärtäni edes uimaan vkonlopun aikana. Tilin saldo näyttää 30 euroa, joista pitäisi hankkia viikonlopuksi vaipat sekä ruokaa. Lähimpään kauppaankin on matkaa 4 kilometriä, jonne on tarkoitus lähteä kävelemään, kun vauvat heräilevät päiväuniltaan.
Mieheni tietää rahatilanteeni, mutta on omasta mielestään syytön äitiysrahani pienuuteen ja siihen, että emme voineet osallistua lomamatkalle. Tottahan tuo onkin, mutta itse en vastaavassa tilanteessa tekisi hänelle samoin. On ymmärrettävää,että mies haluaa viettää aikaa lapsiensa kanssa, mutta joudun niin valitettavan monesta asiasta huomaamaan, miten hän jättää meidäät muut aina viimeiselle sijalle arvojärjestyksessään. Mieheni lapset tietenkin kehuskelivat tyttärelleni lomamatkasta ja kertoivat missä kaikissa huvipuistoissa he ovat ajatelleet käydä. Tämän hetken tuntemukset ovat kiukku ja suututus, niin se vaan on.
Kommentit (47)
no onko niitä sivuun laitettuja rahoja nyt jos on niin käytät niitä.
Etkö saanut vanhimmasta lapsesta elatusmaksua perjantaina?
Jos kertomasi on totta jättisin tuollaisen paskiaisen välittömästi. Miten puoliso voi jättää toisen ilman rahaa ja lähteä lomailemaan.
Jos ja kun te olette perhe niin autoa pitää saada käyttää olipa maksanut siitä lyhennyksiä tai ei.
Tuo mies on ääliö. Veikkaan toki tämän olevan provo eihän kukaan normaalilla järjellä varustettu toimi niin kuin miehesi tai sinä.
Asetat rajat miten sinua voi kohdella jos tämä tarina on tosi. Sinä alat laskuttamaan kaksosten hoidosta miestäsi josko siitä ymmärtäisi että tilanteestanne olette vastuussa molemmat.
Ruokaostokset menevät yleensä niin, että kun mieheni lapset ovat viikonloppua, mies käy kaupassa, muutoin ruokaostokset ovat suurimmaksi osaksi minun vastuullani. Ja tottakai voisin lähteä lomalle tyttäreni kanssa kahden, mutta autoa tuskin saisin lainata tuolle reissulle. Arkenakin mies tarvitsee autoa kulkeakseen työmatkansa, neuvolakäynnit jne..teen kävellen. Riitatilaneissa, kun olen ottanut esim. auton käytön puheeksi, mies on todennut, että en ole osallistunut auton korjaus- tai lainalyhennyksiin, joten miksi saisin autoa käyttööni. Olenkin koittanut laittaa rahaa sivuun, jotta voisin hankkia oman auton ja näin ollen liikkuminenkin olisi helpompaa.
Viestejä lukiessani totesin,että enpä taida olla kovin kivassa tilanteessa..
Jatka samaanmalliin, mut keksi eri aihe?
Miksi ei voinut ottaa 7v:tä mukaan?? Ja miksi ei voi antaa sulle rahaa? Ihan kusipää äijä!
Onko 7 v yhteinen vai vaan sun? Kaksoset lienee yhteisiä.
Mä en kyllä eläis tollasen ukon kanssa päivääkään. Uusioperheissä kaikki kohdellaan yhteisinä tai uusioperhe lakkaa olemasta.
asiallisesti tämän kaltaisiin juttuihin. En kehtaisi edes ääneen myöntää, jos olisin noin huonoon jamaan itseni järjestänyt.
Kai sinulla on ehkäisy kunnossa?!
että mies halusi lähteä omien muksujensa kanssa reissuun. Mutta se on aika kohtuutonta, että vauvojen elatus on ap:n äippärahojen varassa.
ja kun ukko tulisi kotiin, löytäisi tyhjät seinät.
Tuo on sairasta vallankäyttöä ja itsekästä ja sairasta!
Lue tämä ja jätä se paskiainen!
http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Raha-haastaa-rakkauden/1056/
kaksosten tekemistä, joten sähän olet isän lapsilles valinnut. Tuleekohan edes omista kaksosista koskaan samanarvoisia kuin ekan liiton lapsista. Tähän tarinaan sopis vielä se, että oikeasti haikaili - ainakin teidän suhteenne alussa vielä ihan ääneenkin - eksänsä perään.
Meillä on ns. omat rahat, mutta koska en ole kovin varakas vaan sairaanhoitaja, mieheni maksaa meidät kaikki pari kertaa vuodessa ulkomaille. Jos minulta on rahat vähissä, hän maksaa ruuat ja vaikka pari laskuakin.
Kannattaa puhua raha-asioista ennen kuin pistää lusikat yhteen ja tekee lisää kakaroita.
miten avioparilla voisi olla noin tarkkaan omat rahat
Mieheni lapset tietenkin kehuskelivat tyttärelleni lomamatkasta ja kertoivat missä kaikissa huvipuistoissa he ovat ajatelleet käydä.
Haiskahtaa.
asiallisesti tämän kaltaisiin juttuihin. En kehtaisi edes ääneen myöntää, jos olisin noin huonoon jamaan itseni järjestänyt. Kai sinulla on ehkäisy kunnossa?!
Mieheni tietää rahatilanteeni, mutta on omasta mielestään syytön äitiysrahani pienuuteen ja siihen, että emme voineet osallistua lomamatkalle.
Komppaan että miehesi on syytön äitiysrahasi pienuuteen. MUTTA mielestäni hän on "syyllinen" siihen että olet äitiysrahalla. Jos teillä ei olisi YHTEISIÄ kaksosia niin olisit ilmeisesti töissä...
Maksaako mies vauvoista elareita sinulle vai osallistuuko muuten lasten kuluihin ? Miten ihmeessä te jaatte muuten esim. ruokalaskun ?
Ymmärrän jos mies käy "omien" lastensa kanssa lomareissussa mutta kohtuullista olisi sitten käydä koko porukalla jossain yhteisessä kivassa paikassa. Imetätkö vai miksi ei muuten ottanut kaksosiakin mukaan =)
Ei tää voi oikeesti olla edes totta ?!?!
Eikä kai kukaan tee tälläistä puolisolleen!?
Kunpa voisinkin sanoa, että olen keksinyt kaiken, mutta, kun ei :( Ennen kaksosten syntymää kaikki oli suht normaalia, mutta lasten synnyttyä olen huomannut miehessäni muutoksen. Ennen vauvojen syntymää yhteistä aikaa oli paljon, koska oma tyttäreni oli ainoa lapsi, joka on päivittäin mukana arjessamme. Nyt lapsia onkin kolme sekä joka toinen viikonloppu vielä kaksi lisää. Ennen oli aikaa keskittyä omaan ja vielä miehenikin lapsiin, nyt vauvat vievät kaiken huomioni.Välillä tuntuu, että mies nyt kostaa sitä jotenkin,etten kykenekkään leikkimään äitiä hänenkin lapsilleen. Minun lapsestani on tullut hänelle ilmaa, hänen omansa ovat hänelle kaikki kaikessa. Ja niin valitettavaa, kun se onkin, tilanne heijastuu myös usein raha-asioihimme. Mies toki osallistuu vauvojen tarpeisiin, mutta tyttäreni menot on minun vastuullani.
Tässä tilanteessa on enää myöhäistä sanoa, että mitäs otit tuollaisen miehen. Elämäntilanteet näköjään muuttavat ihmisiä ja omastani se muutos teki itsekkään..
T:Ap
En kattelis sellaista idioottia kyllä kovinkaan pitkään...
En katselisi moista hetkeäkään !!
En oikeesti. Joku itsesuojeluvaisto pitää sullakin on - ja itse kunnioitus.
Ei anna rahaa, vie auton ja luokittelee lapset ns. "osiin" - ihan täysin kusipää !!
Nyt pakkaat kimpsut ja kampsut ja muutat pois. Luuletko että se siitä muuttuu? Ei ainakaan parempaan kun se jo nyt on tollasta.
Jos tämä ei ole provo, niin säälin sua ap. Miten ihmeessä voit olla tuollaisen miehen kanssa yhdessä ja vielä tehdä lapsia sen kanssa.
Jos olet niin sinulla on ihan laillinen oikeus olla miehesi elätettävänä. Katsos kun aviopuolisot ovat toisiinsa nähden elatusvelvollisia. Jos ette ole naimisissa, niin olet heikoilla. Voit tietty vaatia mieheltäsi tietyn summan vauvojen elatukseen. Minusta on hassua että aviopuolisot puhuvat omista rahoista, kun lain edessä näin ei ole.