Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen tuon miehen kanssa? On ollut aivan tajuton

Vierailija
08.07.2011 |

kiire koko kevään miehellä töissä ja on todella väsynyt. Itse olen ollut lomalla 2 viikkoa, miehellä alkoi tänään loma. Lasten kanssa se normaalisti tekee vaikka mitä, nyt en edes muista milloin on tehnyt jotain. Lapset ovat jo koulussa. Mies valittaa koko ajan väsymystä, mutta tänäkin aamuna se jaksoi lähteä kaverin kanssa golfaamaan klo 8. Otanko muksyut ja lähden toiselle puolelle Suomea, jotta mies saa levätä vai jäänkö kotiin ja yritän jutella asiasta? Juttelemisesta se kitenkin närkästyy ja väittää etten tajua hänen työnsä tuomaa painetta jne. Harmittaa lasten puolesta jos vaan ollaan kotona ja mies ramppaa omia juttujaan. Olen lasten kanssa itse toki käynyt Lintsillä jne, mutta mielestäni myös isän pitäisi lomallaan osallistua näihin hommiin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin närkästynyt, että normaalista keskustelusta tuskin tulee mitään. Menet ja teet lasten kanssa kaikkea kivaa (onko ainoat vaihtoehdot kotona riitely tai toiselle puolelle maata lähteminen?) ja kun olet rauhoittunut, niin aloita keskustelu.

Olet tietenkin oikeassa osallistumisesta, mutta eihän siitä pakotettuna mitään tule!

Vierailija
2/11 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kaivata rauhaa, että pystyy rentoutumaa. ei kiukuttelevia lapsia, ei varmaan jaksa käyttää energiaa nyt lasten perässä juoksemiseen. Vaikka tuo on epäreilua niin voin kuvitella, että jos on ollut kova stressi ja alkaa loma, ei halua heti juosta pää kolmantena jalkana lasten kanssa. Vaikka omapa on häpeensä kun lapsia on maailmaan laittanut, pitää niistä huoli kantaa..

Anna miehen olla muutama päivä omissa puuhissaan ehdota sitten uudestaan jotain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea lähteminen tarkoittaisi siis sitä, että menisimme minun vanhempieni luo, jonne on pyydeltykin moneen otteeseen. Mies saisi levätä rauhassa.

t.ap

4/11 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat puolisot + lapset lisäksi asettavat loman vietolle kukin omat toiveensa ja odotuksensa. Tuntuu olevan melkein ihme, jos ne kaikilla ovat täsmälleen samat.

Yksi perheenjäsen ei kuitenkaan voi yksin päättää vain oman lomansa vietosta. Perheessä pitää kuunnella kaikkia ja tehdä yhteisiä kompromisseja ja sopimuksia ajanvietosta.

Kuten muutkin ehdottivat, puhu omista toiveistasi miehelle rauhassa ja marttyrisoimatta. Teette sopimuksen siitä, miten kummankin tarpeita huomioidaan loman(kin) aikana. Toivotan rakentavaa keskustelua

Kirkkosisko Meiju

Vierailija
5/11 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...haluaako olla muutaman päivän yksin ja levätä, jos lähtisit lasten kanssa vanhempiesi luo vai haluaako, että olette kotona yhdessä loman ajan? Ehkä muutaman päivän kuluttua jo jaksaa olla lastenkin kanssa. Ymmärrän tilanteesi, itse myös kokenut samaa...

Vierailija
6/11 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehellä on ollut aivan tajuton kiire ja loma on alkanut tänään. Anna hänelle vähän tilaa kerätä voimia, vaikka sitten golfaamalla kaverin kanssa. Lähde lasten kanssa maalle muutamaksi päiväksi jos siltä tuntuu.

Parisuhteeseen kyllä kuuluu sekin, että ottaa toisen tilanteen huomioon, vaikka se vaatisi itseltä vähän ylimääräistä ponnistelua.

Jos minulla olisi ollut monta viikkoa lomaa tajuton kiire ja olisin aivan finaalissa ja mieheni vaatisi "juttelua" siinä tilanteessa, en vain närkästyisi, vaan suuttuisin ihan oikeasti. Tuntisin, ettei minulle ole tilaa omassa perheessäni, vaan että sielläkin pitäisi suorittaa.

Vierailija
7/11 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis "monta viikkoa ENNEN lomaa tajuton kiire ..."

Vierailija
8/11 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi näitä tapauksia, että HÄNEN stressinsä ja väsymyksensä on aina pahempaa kuin sinun ja HÄNTÄ, tärkeää ihmistä, ei saa vaivata niin vähäpätöisillä asioilla kuin omien lasten kanssa olemisella?

Lähtekää vaan sinne toiselle puolen Suomea ja pitäkää hauskaa lasten kanssa. Miehesi haluaisi todennäköisesti joka tapauksessa olla mieluummin yksin ja toteuttaa omia, "tärkeämpiä" juttujaan.

Ja jotkut vielä nostavat moisesta jalustalle.

Vierailija
9/11 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
10/11 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi näitä tapauksia, että HÄNEN stressinsä ja väsymyksensä on aina pahempaa kuin sinun ja HÄNTÄ, tärkeää ihmistä, ei saa vaivata niin vähäpätöisillä asioilla kuin omien lasten kanssa olemisella?

Lähtekää vaan sinne toiselle puolen Suomea ja pitäkää hauskaa lasten kanssa. Miehesi haluaisi todennäköisesti joka tapauksessa olla mieluummin yksin ja toteuttaa omia, "tärkeämpiä" juttujaan.

Ja jotkut vielä nostavat moisesta jalustalle.

toki odottanut yhteistä lomaa, että on yhdessä aikaa tehdä asioita. Toisaalta en halua että mies ajaa itsensä piippuun, on varmasti lomansa ansainnut, eikä ehdi pitämään sitä kuin 2 viikkoa. Pohjoisessa olisi vanhemmat ja omia kavereita, joten pääsisin itsekin viettämään omien kavereiden kanssa paremmin aikaa.

t.ap

Vierailija
11/11 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parasta vastapainoa sille näyttää olevan lapsen kanssa puuhastelu. Ihmiset on erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme