Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut lapset ovat NIIN järkyn laihoja, eivät syö mitään?

Vierailija
07.07.2011 |

Eivätkö heidän äitinsä osaa laittaa ruokaa vai mistä on kysymys? On myös näitä onnettoman laihoja lapsukaisia...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vanhimmalle ei vaan maita....nyt olenkin alkanut uhkailemaan kotiarestilla jos ei syö kunnolla ja ostin myös monivitamiineja hälle! tiedän kyllä että on tullut minuun laihuudessaan..itsekin painan 47kiloa 4 lapsen jälkeen.mutta myös siksi haluan että poikani söisi kunnolla koska en halua että hän alkaa pyörtyilemään samoin tavoin kun minä nuorempana.

Vierailija
22/29 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vetää myös hirveitä määriä herkkuja, ja niin säälittävän laiha kuin olla voi.

5-vuotias?

Kyllä tuokin on mun mielestä vastuutonta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on laiha 6v, kylkiluut paistaa ja vatsalihakset näkyy,mutta ei mitoiltaan mikään huolestuttava. 23 kg ja 124cm.

Vierailija
24/29 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö heidän äitinsä osaa laittaa ruokaa vai mistä on kysymys? On myös näitä onnettoman laihoja lapsukaisia...

Meillä on semmonen laiha ruipelo ja sit toinen semmonen junttura, joka on koko ikänsä hivotellut ylipainon rajoja... Samaa muonaa nuo syövät, eikä tuo pulskempi ole juurikaan sen parempi syöjä kuin laiheliinikaan. Ainoa, joka mättää ruokaa kitusiinsa tahdilla, joka heikompaa hirvittää, on tuo meidän normaalipainoinen esikoinen (joka tosin harrastaa kahta urheilulajia ja painaltaa lopun aikaa fillarilla tai juosten ulkona joka ikinen päivä)

Nuoremmat ei niin paljoo painalla mihinkään, kun eivät voi vielä yksin kulkea ja päiväunet pukkaa keskipäivällä päälle (kuopus nukkuu noin 3h päikkärit)

Ei se vaan ole pulskistunut, eikä näillä näkymin tule ihan heti pulskistumaan... Se nälkiintyneestä afrikkalaislapsesta kertova mainos tosin pistää aina vähän silmään, kun siinä kerrotaan, että pahasti aliravittu lapsi X, on vuoden vanha ja painaa nelikuisen vauvan verran... eli ihan saman verran kun toi meidän sintti vuoden vanhana. Rapiat 7kg...

Vierailija
25/29 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö heidän äitinsä osaa laittaa ruokaa vai mistä on kysymys?

miesten hommiin ei ruoanlaitto kuulu.

Vierailija
26/29 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aitoja motorisiakin ongelmia (dyspraksia). Ongelmia siis kielen ja suun lihasten kanssa jo imeväisikäisestä asti. Sain osittaisimetettyä työn ja tuskan kanssa 3 kk ikään asti, siitä lähtien korvikkeella ja vähän myöhemmin mukaan vellit. Kiinteitä ei alkanutkaan syömään kuin korkeintaan 2-3 tl kerrallaan. Käytännössä eli vellillä n. 2-vuotiaaksi saakka. Syöminen ja pureskelu sekä uudet maut olivat niin vaikeita ja inhottavia/vahvoja. Päiväkodissa innostui sitten pikkuhiljaa vähän kerrassaan maistelemaan ruokia toisten esimerkin voimasta, saimme muutamia ruokia ruokavalioon :)! Riemuitsimme kovasti asiasta.

Nyt vasta kouluiässä on vihdoin saavuttanut normaalipainon, muuten on ollut jatkuvasti -2sd käyrällä, mutta kasvanut tasaisesti omalla käyrällään kuitenkin. Nykyään teen lähinnä niitä ruokia mistä pitää, mietoja, laitan kalat/kanat/kasvikset sivuun ennen kuin maustan tai lisään tiettyjä ainesosia jne. Yritän tehdä mahdollisimman hyvää ruokaa tälle rakkaalle aistiyliherkälle lapsellemme, ei hän tuolle ominaisuudelleen mitään voi. Reippaasti hän syö kyllä montaa vihannesta, hedelmää ja marjoja, siitä täytyy olla toki tyytyväinen. Lihavalikoimakin on laajentunut, kun pureminen sujuu jo lähes normaalisti.

Mutta paljon on myös tätä onnetonta superlaihojen kauneusihanteiden palvontaa, ja siksi tytöt eivät voi koulussakaan ottaa kuin pikkunokareen ruokaa lautaselleen, etteivät vain lihoisi. Lapsemme serkku oli toiseksi viimeisenä koulupäivänä saanut ystävältään piikikkään huomautuksen, että otitpas sinä ison ruoka-annoksen. Kyseessä oli aivan normaali annos: 2 pienehköä perunaa ja vähän jotain kastiketta. Salaattia oli runsaasti. Lihomaan tuosta määrästä ei missään nimessä pääse! Serkku on aivan normaalipainoinen, mutta oli tietenkin pahoittanut mielensä. Onneksi kertoi kotona, että voivat keskustella asiasta äitinsä kanssa.

Vierailija
27/29 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mun maito taisi olla aika tuhtia kun imetin. Nykyisin tyttoni on todella laiha ja "lihaksikas" 5-vuotias. On oikea elohiiri eli koko ajan on liikkeessa...ei pysy hetkeakaan aloillaan. Nirsoilee ruuan suhteen mutta meilla on syotava ruoka-aikana ainakin vahan ruokaa. Ei pysy edes ruokapoydassa aloillaan sen aikaa etta soisi ruuan...siita saankin hepuleita kun ei malta istua rauhassa edes syodakseen. Valilla olen huolissani ettei vaan laituisi kun muutenkin on niin laiha mutta uskon etta kun ikaa tulee niin niita kiloja myos. Itse en ole ikina ollut "laiha" vaan tavallisen kokoinen.

Vierailija
28/29 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha huomasin tän keskustelun vasta! Mut laihat geenit! Itse olen melkoisen laiha tyttö, mutta mitat on 164cm/56kg. Painoindeksikin oli 20-24 en muista tarkalleen. Ihan normaalipainoinen olen, mutta silti jaloista ja käsistä luuta ja nahkaa.

Myös nopea aineenvaihdunta.

Vierailija
29/29 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdeksanvuotias tyttö mennyt aina miinuskäyrällä, mutta tasaisesti. Ihan normaalisti syödään ja välillä aina herkutellaan. On karkkipäivät jne. Itsekkin olin lapsena todella laiha, paino tasaantunut sitten murrosiän jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi