Syön terveellisesti, liikun lähes joka päivä-ja silti en vain laihdu!
Jos ei näillä eväillä laihdu, niin olkoon sitten mahamakkarat =(, en jaksa mitään soppa-dieettejäkään.
Kommentit (9)
Itse kun laihdutin Painonvartijoissa, niin olin yllättynyt kuinka paljon pisteitä (eli siis myös niitä kaloreita...) kulutin päivän juomisiin... Pari sokeripalaa kahviin, kevytmaitoa rasvattoman sijaan ja mehua välipalalla - ja hups, niillä kaloreilla saisit jo melkein syödä suklaapatukan...
Tuoremehussakin on tosi paljon kaloreita, vaikka sitä pidetään terveellisenä! Eli kirjaa syömisten lisäksi myös ne juomiset ylös...
Juo paljon vettä ja jätä mehut, limonadit ja alkoholi kokonaan väliin.
Lisää hyötyliikuntaa kuntoliikunnan rinnalle: portaat hissin sijaan ja työmatkapyöräily, kauppaan kävellen eikä autolla...
Yritä tsempata, älä lannistu!
Ei se riitä, että syö terveellisesti ja liikkuu. Terveellisestikin voi tulla helposti liikakaloreita! Syötkö paljon leipää, perunoita? Ne lihottavat!
hiilarit (eli sokeri, leipä, peruna ja pasta) pois ruokavaliosta niin taatusti laihdut!
Ja syötkö minkä kokoisia annoksia ja kuinka usein? Silläkin on merkitystä...
Vähemmälle niin tapahtuu. Itse vedän rankkoja 1,5 tunnin teeenejä useita viikossa ja syön kohtuullisesti mutta suhteellisesti aika paljon hiilareita leivän muodossa. Näin saan painoni pysymään helposti samassa. Jos haluaisin tiputtaa rasvapainoa lisäisin proteiinien ja rasvojen osuutta ja tiputtaisin hiilarit tuonne 20-30 grammaan päivässä. Tällä hetkellä ei itsekuri pidä joten näillä eväillä mennään.
Hiilarit kerää rasvaa ja turvottaa. Jätä pariksi viikoksi namit, pullat, leipä, pasta, riisi ja pottu pois ja lisää lautaelle kanaa, kalaa, raejuustoa, pähkinöitä, kasviksia. Jos et näin laihdu, mene lääkäriin ja otata kilpirauskokeet.
Liikunnalla on itse asiassa todella vaikea laihduttaa. Pitäisi juosta 8km/pvä, jotta sillä pelkästään laihtuisi viikossa 500g. Ns. hyötyliikunta on toki hyväksi,mutta siitä 'ansaittu' muutama sata lisäkalori menee hetkessä jo yhden kinkkuvoilevän syömisessä.
Punttisalitreeni on parasta laihduttajalle; lihas kasvaa, rasvaprosentti pienenee ja perusaineenvaihdunta vilkastuu. Yhden salitreenin jälkeen keho polttaa rasvaa vielä 72h. Eli 2-3 kunnon salitreeniä viikossa laihduttaa satarvarmasti pitkällä tähtäimellä.
Juo runsaasti vettä, 2-3l ainakin päivässä. Korvaa makeanhimo/kahvileipä vaikkapa Allevo-suklaapatukalla.
Muista, että mitä hitaammin laihdut/kiinteydyt, sen pysyvämpi tulos on.
myös paino ja pituus