Voiko kirpputorilta ostaa syntymäpäivälahjoja?
Tässä mietiskelin, mitä veisin 1-vuotislahjaksi. Toivottu on vaatteita tai leluja.
Raha tilanne ei ole mikään päätä huimaava, mutta kyllä sitä irti jonkun parinkympin vaatetuksen saisi.
Tuumailin vaan, että samalla rahalla sais kirpparilta kasan lähes uuden veroisia vaatteita tuon yhden uuden sijaan, mutta se taitaa olla aika typerä ja nolo ajatus?
Kommentit (9)
mutta arvostettaisiinko lahjaa sitten ollenkaan, kun ei olekaan pakasta riipaistua tavaraa?
Ap
Osalle tutuistani voisin antaa kirppikseltä ostetun, koska arvostavat kierrätystä. Osalle taas en antaisi, kun eivät kai muutenkaan käytä mitään käytettyä.
kirpputorilta voisi ostaa lahjan. Itse koluan kirppiksiä ahkerastikin, mutta silti katsoisin vähän kieroon, jos joku antaisi käytettyä tavaraa lapselleni/minulle lahjaksi.
itse ostan paljon kirppiksillä ja toimii muunkinlainen lastenvaatteiden kierrätys, mutta lahjaksi sitten toivoisin mielellään sen yhden uuden (kun itse ei niitä uusia tule ostettua juurikaan) kuin monta käytettyä, vaikka olisivat kuinka hyväkuntoisia.
eli jos on oikeesti todella köyhä ja ei varaa mihinkään, niin varmasti arvostaa kasssilista käytettyjä siistejä vaatteita, kuin vaan yhtä epäkäytännöllistä esim mekkoa tms
eli pointti pitää tuntea ihminen
tunnen yhden todella vaikkeeessa rahatilanteessa olevan nuoren äidin, hänelle voisin 20 e ostaa kassilisen vaatteita kirppikseltä, tai nyt kun ale niin sieltä kans löytää pienille ihan hirveesti ihani vaatteita, niin ostaisin sieltä
mut en yhtä vaatetta, joka maksaa 20e , vaan useamman käyttövaatteen
eli osta vaan !!!
20 eurolla saat lastenvaatteita vaikka kuinka paljon kun vähän kiertelet! Eikä tartte kirppikseltä kenenkään vanhoja riepuja ostella.
me on saatu lahjoja kirpparilta ja on itseasiassa toivottu, että lapsen saamat lahjat olisivat nimenomaan kirpparilta tai muuten kierrättyjä. Itse silti vähän arkailen kenelle vaan viedä kirpparitavaraa lahjaksi. Vien niille joiden tiedän arvostavan kierrätystä ja ekologisuutta. Meidän tuttavapiirissä on niitä, jotka nimenomaan toivovat kierrätyslahjoja mutta ihan kenelle vaan en kyllä veisi. Tosin mielestäni periaatteessa kyllä voi. Kirppariltahan löytyy tosi hyvä kuntoista. Kaikista ei varmaan edes ns. jäisi kiinni mutta itse en kyllä viitsisi alkuperää valehdella. Itse sanoisin, että ehdottamasti ennemmin kunnon tavaraa kirpparilta kuin jotain halpaa huonolaatuista ikävännäköistä uutta.
ja varmasti arvostaisi kumpaa lahjaa tahansa, mutta taidan kallistua siihen uuden ostamiseen.
Minä myös ostan lähes kaiken kirpparilta ja onhan se tosiaan mukavaa, kun saa ihan uusia vaatteita lahjaksi. Ehkäpä löydän sitten alennusmyynneistä pari kivaa juttua.
Ap
saa, jos ei jää kiinni.