G: paras ranta jossa olet koskaan käynyt?
Kreetalla: Gramvousa (Balos) ja Elafonisi.
Thaimaan Phuketissa; Paradise Beach ja Phi Phi
Kommentit (24)
joku resort etelä-kiinan meren rannalla, oli kertakaikkisen upea. rauhallinen ja omaperäinen.
mutta Floridasta löytyi muutama ihana ranta, Sanibelin ja Captivan rannat olivat mukavan rauhallisia, simpukankerääjän paratiiseja. Meksikonlahden puoleiset rannat parempia yleensäkin kuin ylikansoitetut Miamin ja ympäristön rannat.
krabin phra nang tai phi phin maya bay.
Maailman kaunein biitsi minun mielestäni.
Mun parhaat kokemukset on Bak Phoi Chin rannoilta ja Sao Lak Bum Bumin eteläkärjen gorallit.
oma järvi on ihan paras, ei niinkään se ranta vaan se tunnelma, kun saa uida ja kellua pilviä katsellen järvessä, jolla ei ole ketään muita..
Grand Baie Beach Mauritius, oltiin siellä häämatkalla 14 vuotta sitten. Ehkä siksikin.
Skagenin dyynit Tanskassa tosi ihanat.
Lisäksi niin monet Etelä-Euroopassa, Afrikassa, Aasiassa, Australiassa jne.
Mutta Kyllä Väinölänniemi Kuopiossa on se kotiranta vaikken siellä enää asukaan:)
Eli laitetaan noi kolme.
Heh, on jäänyt nuo teidän suosikkirannat kokeilematta, mutta Nallikarin uimaranta on minusta oikein kiva. Tosi leveä pitkälle matala eli mukava uimataidottomalle ;-)
Plussia
+kotisohvalta 300 m
+ihanan pitkä matala hiekkaranta, rentoa olla lasten kanssa
+puhdas rauhallinen luonto, kauniit maisemat, luontoa
+kohtuullinen määrä muuta porukkaa, vaikka onkin kaupungin ylläpitämä ranta
Paras on tietysti Luhastensalossa Kallaveden rannalla se oma (oikeestan minun ja veljeni) mökkiranta.
Ihana hiekkaranta, ollut suvussa jo vuodesta 1932.
Ja pieni ja kompakti kesämökki.
kuin paratiisi valkoisine hiekkoineen!
St Julians
tai sit Soukan uimaranta.
mutta itse en pysty nauttimaan uimisesta täällä edes kuumimmalla helteellä. Vesi on aina kylmää.
Elafonissi oli tosi hieno, vaikka aivan älyttömän hankalan ajomatkan takana.
ihana pitkä hiekkaranta ja vesi lämmintä. (asumme ulkomailla)
Suomessa: Kalajoen hiekkasärkät