Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-vuotias pohti tänään, ettei "kertoisi kellekään jos mua ei hoidettaisi kunnolla"

Vierailija
17.05.2011 |

Luimme iltasaduksi kirjaa "Onneli, Anneli ja orpolapset". Kirjassa orpolapset asuvat orpokodissa, jossa on kurja ja inhottava johtaja.

Tästä tuli puheeksi, että jos ei lasta jostain syystä hoideta hyvin (kuten se johtaja niitä orpolapsia), niin silloin yleensä pitää pitää huoli, että lapsi pääsee jonnekin, jossa häntä hoidetaan.

Sen jälkeen puolestaan mainitsin sivulauseessa, että jos joku kaveri kertoisi että häntä kohdellaan tosi kurjasti, niin pitäisi sitten kertoa aikuisille. Kun sitten aikuiset pitävät huolen, että pääsee kunnollisen huolenpidon kohteeksi.

Tässä kohtaa 7-vuotias totesi ääneen "mä en kyllä kertois, jos te ette hoitaisi mua kunnolla. Mä haluan olla teidän kanssa. Aina".

Niinpä. Näin se menee, ihan oikeastikin. Tätä 7-vuotiasta tosin hoidetaan ihan hyvin :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon tiivistyy paljon lapsuuden raadollisuudesta

Vierailija
2/4 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee, onneksi teillä ja meillä asiat hyvin.

ps. muistan kirjan omasta lapsuudestani ja sen kamalan puuronkin. Ja Minna Pinnan. Onneksi oli onnellinen loppu siinä tarinassa.

Luimme iltasaduksi kirjaa "Onneli, Anneli ja orpolapset". Kirjassa orpolapset asuvat orpokodissa, jossa on kurja ja inhottava johtaja.

Tästä tuli puheeksi, että jos ei lasta jostain syystä hoideta hyvin (kuten se johtaja niitä orpolapsia), niin silloin yleensä pitää pitää huoli, että lapsi pääsee jonnekin, jossa häntä hoidetaan.

Sen jälkeen puolestaan mainitsin sivulauseessa, että jos joku kaveri kertoisi että häntä kohdellaan tosi kurjasti, niin pitäisi sitten kertoa aikuisille. Kun sitten aikuiset pitävät huolen, että pääsee kunnollisen huolenpidon kohteeksi.

Tässä kohtaa 7-vuotias totesi ääneen "mä en kyllä kertois, jos te ette hoitaisi mua kunnolla. Mä haluan olla teidän kanssa. Aina".

Niinpä. Näin se menee, ihan oikeastikin. Tätä 7-vuotiasta tosin hoidetaan ihan hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös sellaisille vanhemmille jotka kohtelevat huonosti.

Hieno juttu että sinun 7-vuotiastasi hoidetaan ihan hyvin. :)

Vierailija
4/4 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa 7-vuotias totesi ääneen "mä en kyllä kertois, jos te ette hoitaisi mua kunnolla. Mä haluan olla teidän kanssa. Aina". Niinpä. Näin se menee, ihan oikeastikin. Tätä 7-vuotiasta tosin hoidetaan ihan hyvin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän